SAJensen Skrevet 26. august Rapporter Del Skrevet 26. august Har akkurat kjøpt en Samsung QN85C tv. På den 13 år gamle Philipsen brukte jeg Apple tv og Altibox mens tv'en bare funket som monitor. Jeg ser at jeg kan få apper for det meste av strømmetjenster til Samsungen. Vet noen om jeg kan installere Altibox android app eller noe lignende på Samsung TVen? Hadde vært nydelig å bli kvitt småboksene med sine kabler og fjernkontroller! Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 26. august Rapporter Del Skrevet 26. august Nei ser ikke ut som altibox har priotert app til samsung, ulempen med forskjellige os på forskjellige tv`er er mangel på apper. Hørt med altibox om de har noe planer med å komme med app til samsung tv. Hvis du har samsung tlf så tror jeg du kan installere app`en på den og sende til tv`en men er steg ekstra da. 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 31. august Rapporter Del Skrevet 31. august Egentlig litt dumt at det blir så mye dobbelt opp av "smartTV" elektronikk i TV'ene når AppleTV boksen gir den ønskede "smart"-funksjonaliteten. Det betyr at det produseres mye elektronikk som fører til klimautslipp og du som forbruker får også "gleden" av å betale for elektronikk som aldri brukes... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Man har Android Tv som brukes på flere merker, LG har sin WebOS mens Samsung har Tizen os på sine "dingser", herunder tv'er. Noe som har vært viktig for meg når jeg har kjøpt tv er nettopp hvilket OS som de forskjellige merkene har og hva som har flest apper. 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september (endret) Jepp tv markedet bør begrenses til android og iOS og, Samsung prøvde seg med tizen på mobil og det floppet, web os var egentlig noe hp hadde og prøvde seg i smart mobil segmentet og floppet Endret 3. september av onkel_jon Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september (endret) Bruker TV kun som skjerm. Eksterne bokser som f.eks Altibox/Chromecast/AppleTV kan ta seg av smart-tv biten. Endret 3. september av Svein M Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Svein M skrev (2 timer siden): Bruker TV kun som skjerm. Eksterne bokser som f.eks Altibox/Chromecast/AppleTV kan ta seg av smart-tv biten. Tror mange gjør det. Miljømessig er det vel synd at det er billigere å kjøpe enn monitor MED innebygget operativsystem og høyttalere enn uten. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september Altibox har akkurat sluppet ny app, men det er sikkert ingen endring for Samsung og LG-apper som er tilgjengelig? Jeg håper TV etterhvert blir vanlige dumme og at prisen går ned som følge av dette. De fleste må bruke en eller annen box ved siden av uansett. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september Trulss skrev (1 time siden): Jeg håper TV etterhvert blir vanlige dumme og at prisen går ned som følge av dette. De fleste må bruke en eller annen box ved siden av uansett. Jeg gikk etter Android TV'er på de nyere tv'ene jeg har kjøpt og angrer ikke. Der er tilnærmet fult utvalg av apper. 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september 35 minutes ago, ilpostino said: Jeg gikk etter Android TV'er på de nyere tv'ene jeg har kjøpt og angrer ikke. Der er tilnærmet fult utvalg av apper. Problemet er at etter noen år så får den ikke nyere android lenger så da må du enten kjøpe ny tv igjen eller en strømmeboks, billigere å bytte strømmeboks f.eks hvert femte år enn tv. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. september Rapporter Del Skrevet 16. september Det er billigere å utvikle applikasjoner for Android med tanke på hvor mange nettbrett, telefoner, tv'er og andre enheter som finnes med det operativsystemet, enn det er å feks utvikle for Tyzen eller andre, tilsvarende propiwtære systemet. Og en tv må være ganske gammel før støtten blir kuttet. Boks gir bare flere fjernkontroller og unngås for min del. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 14. oktober Rapporter Del Skrevet 14. oktober On 16.9.2024 at 3:23 PM, ilpostino said: Det er billigere å utvikle applikasjoner for Android med tanke på hvor mange nettbrett, telefoner, tv'er og andre enheter som finnes med det operativsystemet, enn det er å feks utvikle for Tyzen eller andre, tilsvarende propiwtære systemet. Og en tv må være ganske gammel før støtten blir kuttet. Boks gir bare flere fjernkontroller og unngås for min del. på min nye Samsung Tv (med Tizen...så ingen altibox app) så fungerer fjernkontrollen sammen med Cromecast (wGTV) også. Samme fjernkontroll kan brukes på tilkoblet boks og på innebygde apper i Tven, så trenger ikke alltid bli flere fjernkontroller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå