Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Håndarbeid i gave til mann, 48 år?


Gjest 0d6d9...4db

Anbefalte innlegg

Gjest 0d6d9...4db

Hei 

Jeg har datet en mann on/off i ca ett år. Han er veldig generøs mot meg, og har bedre råd enn meg. Vi har hatt våre issues, så jeg er litt usikker på hvordan dette går framover, men jeg har på en måte lyst til å gi ham noe tilbake når han har gitt meg så mye, men jeg har mye dårligere råd enn ham. Liker å brodere såkalt geriljabroderier, og holder på med et nå med et morsomt sitat på, og sitatet er innenfor hans interesseområde. Jeg lurer på hva dere menn synes om sånt, er det skikkelig døllt eller rart å få et broderi i gave? Eller ville dere satt pris på noe sånt? 

Dummer jeg meg ut hvis jeg gir noe sånt? Jeg ANER ikke hva menn syns, føler på EN måte det er en damegreie å ha et broderi på veggen, men jeg ville jo aldri kommet med et broderi av hus i skogen eller blomster eller noe sånt, dette er et morsomt motiv som er relevant for det han er interessert i. 

Vi er begge i slutten av førtiårene

Anonymous poster hash: 0d6d9...4db

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 0d6d9...4db skrev (10 minutter siden):

Hei 

Jeg har datet en mann on/off i ca ett år. Han er veldig generøs mot meg, og har bedre råd enn meg. Vi har hatt våre issues, så jeg er litt usikker på hvordan dette går framover, men jeg har på en måte lyst til å gi ham noe tilbake når han har gitt meg så mye, men jeg har mye dårligere råd enn ham. Liker å brodere såkalt geriljabroderier, og holder på med et nå med et morsomt sitat på, og sitatet er innenfor hans interesseområde. Jeg lurer på hva dere menn synes om sånt, er det skikkelig døllt eller rart å få et broderi i gave? Eller ville dere satt pris på noe sånt? 

Dummer jeg meg ut hvis jeg gir noe sånt? Jeg ANER ikke hva menn syns, føler på EN måte det er en damegreie å ha et broderi på veggen, men jeg ville jo aldri kommet med et broderi av hus i skogen eller blomster eller noe sånt, dette er et morsomt motiv som er relevant for det han er interessert i. 

Vi er begge i slutten av førtiårene

Anonymous poster hash: 0d6d9...4db

Er omtrent i den alderen selv. Uansett hva man gir i gave, så er det jo aldri noen garanti for at det blir en hit – men jeg synes det høres kult ut! 

Endret av Aiven
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg er selv 48 år og hadde min kone kommet med en slik gave hadde jeg blitt superhappy:-) Kan ikke huske at jeg noen gang har brydd meg om gavens verd i kroner, spesielt ikke fra mine nærmeste. Dyre gaver jeg evt har lyst på kan jeg kjøpe når som helst selv i gave til meg selv.

Endret av BioNor
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 0d6d9...4db

Men så bra, da høres det jo ut som om ikke jeg er helt på villspor :) Tusen takk for innspill dere, da fortsetter jeg på presangen hans og håper den gjør (sånn tålig i hvert fall) suksess ☺️

Anonymous poster hash: 0d6d9...4db

Lenke til kommentar

"Geriljabroderi", det er sånne "morsomme" sitater? Jeg hadde ikke hengt det opp noe sted. Flirt litt da jeg pakket det opp, og lagt det i skuffen? For min del hadde jeg ikke sett poenget. 

Helt enig i at det ikke handler om penger, men om tanken. Jeg hadde satt pris på en hjemmelaget middag ved et dekket bord, og en hyggelig kveld der man gjorde noe sammen. Bare et eller annet dere liker begge to. Det trenger ikke være mer enn det. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 0d6d9...4db

Det er et morsomt filmsitat, og småpynt rundt en filmserie han er veldig opptatt av, ikke egentlig et sånt ordentlig type geriljabroderi med et sarkastisk ordtak på.  (jeg tenkte mer på geriljabroderi i form av at det ikke var den ordinære typen motiv med en blomsterhage/landskap/bibelvers og den slags)

 

Ja ja, det får bli som det blir :)

Anonymous poster hash: 0d6d9...4db

Lenke til kommentar

Ca samme alder. Har aldri brydd meg om håndarbeid dessverre. Jeg setter pris på tanken bak, ikke misforstå. Men som en annen nevner over, hadde jeg nok satt større pris på en god middag f.eks. Om du spør menn om gleden over broderi tror jeg du får mange ulike svar, alt etter personens interesser. Altså man kan ikke si at "menn ville like sånn eller sånn", men du må kjenne personen rett og slett.

En musematte med bilder fra livet vårt, reiser osv falt i smak, kom jeg på nå. :)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg har en gammel campingbil, jeg selv har renovert og satt i stand. 

Dama mi lagde et broderi, av campingbilen (eget design) - med et bål, og en liten tekst under. Med en hjemmesnekra ramme rundt, så jeg kunne henge den på veggen. 

Det er vel en av de fineste gavene jeg har fått i livet mitt. 

Henger i gangen nede... Gjør du det litt personlig, med en personlig tekst, eller noe han interesserer seg for - eller et broderi av huset, eller hva det nå enn måtte være. Noe personlig. Så er det nok en sikker vinner! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 97504...e1e

Mann her. Menn er veldig forskjellige, akkurat som kvinner. Vi kan gjette hva som er mer sannsynlig basert på kjønn men det er fortsatt veldig usikkert. Du kjenner mannen og er i en mye bedre posisjon til å gjette rett om hva han liker. Det å bare være en tilfeldig mann er i sammenligning en mye mindre kvalifikasjon til å svare.

Jeg liker ikke broderier/håndarbeid spesielt, ikke det at jeg hater det men jeg ville ikke betalt fem kroner for det i en butikk. Helst ville jeg ikke gått inn i en butikk som selger sånt. Men hvis det kom fra noen jeg var glad i og de hadde lagd det selv, ville jeg likevel satt stor pris på det. Det er arbeidskrevende så jeg ville sikkert satt mer pris på det enn mye annet.

 

Anonymous poster hash: 97504...e1e

Lenke til kommentar
Gjest 0d6d9...4db skrev (21 timer siden):

Liker å brodere såkalt geriljabroderier, og holder på med et nå med et morsomt sitat på, og sitatet er innenfor hans interesseområde. Jeg lurer på hva dere menn synes om sånt, er det skikkelig døllt eller rart å få et broderi i gave? Eller ville dere satt pris på noe sånt? 

Køyr på!

For min eigen del så slår du her to fluger i ein smekk. På den eine sida så viser du omtanke ved å legge tid og arbeid i å lage ei gåve som er spesielt tiltenkt han. Og på den andre sida så er dette ein veldig fin måte å vise fram din humoristiske sans.

Fallgruva her er nok at du ikkje heilt treff på humoren i geriljabroderiet. Likevel så er det jo slik med alle gåver, det er ikkje alltid det blir full innertier.

Handarbeid som broderi generelt sett hadde eg likevel vært litt forsiktig med, sånn generelt sett så er det nok ikkje veldig mange menn som går rundt og ønsker seg eit broderi til å henge på veggen.
Det som gjer denne gåva bra er at du har ein lite vri på den.

 

Personleg så liker eg mine geriljabroderi i ein av to kategoriar. Enten så vil eg ha det ganske enkelt som eit sitat som ser ut som at nokon har brodert i "sinne", fonten bør likevel være tydeleg brodert og ikkje likne formykje på eit sitat som ein har skrevet på PCen og printa ut. Slike litt enkle geriljabroderi bør ha litt ekstra "snert" og kan med god fordel være litt på kanten, for min del litt i retning av galgenhumor.
Det andre alternativet er eit broderi som er ganske fint og som ein kunne forventa å finne på veggen til bestemor før ein ser litt nøyare etter og finner "skjulte" gerlija-elementer. (Tenk strikka mariusgenser men i staden for det vanlege mønsteret så er det skjult artige detaljar som ein fyrst oppdagar når ein kjem nært nok).

 

Det å ha broderi på veggen er nok mest ein dameting, men særleg når ein blir litt voksen så forstår ein at ein ikkje kan ha ungkarsleilegheit resten av livet. Då må ein ha litt mjuke detaljar, og for min del så har eg då sansen for slike ting som for tilfeldig besøkande ser ut som heilt vanleg pynt i ein heim tilhørande eit voksent ektepar, heilt fram til ein legg merke til dei små detaljane.
Det er litt som med planter og blomster, ei typisk ungkarsleilegheit er ikkje pynta med slike levande ting, men ein enkel måte å lage inntrykket av at leilegheita er pynta med levande planter er å kjøpe plastplanter som aldri må vatnast. Det ser heilt greit ut på avstand og du trur du kjem inn i ein heilt ordinær heim, og det er fyrst når du kjem nærmare du oppdager at den fyren nok ikkje har grøne fingrar i det heile tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel - jeg har aldri fått noen gave av min samboer som bærer preg av at hun har tenkt på meg personlig og hva jeg setter pris på. Foruten EN eneste gang og det er DEN gaven jeg alltid vil huske. Så en gave som viser at du har tenkt på personen og hva som er spesielt og unikt for den personen er av ekstrem stor verdi vil jeg si. Skulle ønske jeg kunne oppleve å få gaver som viste at den som gir den faktisk har tenkt på neg personlig. Selv har jeg gitt dyre gaver som f.eks ny bil til min samboer, men det er de personlige gavene jeg tror betyr mest. Hadde gjerne byttet en bil til en million mot en personlig gave som viste at avsender faktisk brydde seg om deg. 

Lenke til kommentar
Gjest 390af...306

Håndlagde gaver er så utrolig koselig. Nå er jeg ikke mann så beklager at jeg svarer, men jeg hadde satt uendelig pris på en håndlaget gave uansett hva det var egentlig, men spesielt om det er noe som omfatter en interesse jeg har. 

Jeg broderer selv, det er en tidkrevende hobby og det viser at du legger mye tid og energi i en gave til han. Kjør på! :D Begynte nylig med det selv og planlegger å gi litt i gaver i tiden fremover! 

Anonymous poster hash: 390af...306

Lenke til kommentar
Gjest 390af...306
Benjamin butt on skrev (15 timer siden):

Mange menn setter pris på annen type håndarbeid

Mange menn setter pris på begge deler. ;) 

Anonymous poster hash: 390af...306

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...