Gå til innhold

Burde politiMenn tjene mer enn politiKvinner?

Vil du rykke ut med en kvinnelig kollega, eller en mannlig?  

41 stemmer

1. 1. Om du var politi, vil du rykke ut med en kvinnelig kollega, eller en mannlig?

• Mann
      22
    • Kvinne
      19
  2. 2. Burde sterkere folk tjene mer i styrke-baserte yrker, eller yrker hvor styrke er sentralt?

• Kanskje i noen tilfeller
      21
    • Nei
      20

Anbefalte innlegg

Nasjonalisten skrev (14 timer siden):

Det burde som sagt kanskje kun være bonusordninger for folk som består evne-tester, og da vil menn tjene mer enn kvinner i styrke-relevante yrker. Menn er i snitt sterkere enn kvinner, så om vi skal høre på feministene, så er det gjennomsnittet som er relevant.
Brækhus er definitivt bedre på å avslutte fysisk konflikt enn meg, og det hadde vært veldig fint om politi lærte kampsport, spesielt de som lærer deg å kontrollere motstanderen, eller å slå dem helseløs om nødvendig.
Jeg vil veldig gjerne ha sterke og raske politibetjenter, mye mer enn jeg vil ha barnehagetanter i politiuniform.

Du kan tro alt du vil om hvordan kvinner kanskje er best på de-eskalering, men når ting går galt, så er det en mann jeg vil ha som liv-vakt, eller ved min side i krig, med veldig stor margin. Det er på ingen måte noen diskusjon hvilke kjønn som er sterkere, og dermed best egnet til å håndtere farlige folk som klikker.
Når det kommer til muslimer, så er det ganske åpenbart hvilke kjønn som er mest respektert, og i Norge er det veldig ofte muslimen som må de-eskaleres.

Å tro at alle vanskelige situasjoner starter på 50m hold, hvor damen har tid til å velge våpen og sikte, og at sikting er lett, er helt håpløst. Det minner veldig om ''shoot em in the leg''-retorikken i USA. 🤣 Er ikke poenget også at politiet ikke skal skyte folk? Folk som tror tazere er idealvåpenet må gjerne bo i ett nabolag hvor politiet kun har tazer-kvinner på laget. Skyter man tazer, så treffer man definitivt hver gang, og ingen ting kan gå galt deretter 🤡

Det er mye tekst her, men fortsatt glemmer du at fysisk maktbruk er unntaket snarere en regelen, og at politiets fremste verktøy er kommunikasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 25.8.2024 at 6:43 PM, Nasjonalisten said:

Spørsmålet gjelder også mange andre yrker.
Burde kvinner tjene det samme som menn i fysisk krevende yrker.
Fysisk styrke er åpenbart veldig viktig i mange mange yrker, men spesielt for forsvar, brannmann, og politi. Jeg regner med at jeg ikke trenger å forklare grunnleggende anatomiske forskjeller.

Jeg regner med at du aldri har prøvd jiu-jitsu. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...