Gå til innhold

Multiladere og ledninger fra Temu


Anbefalte innlegg

:utakt skrev (20 timer siden):

Klart det blir kø i tollen når Ola Dunk bestiller tusenvis av pakker med billig drit.

Hvis du tror at den gjengse nordmannen bestiller "dritt" så bør du finne deg en annen hobby enn å komme med useriøse kommentarer.
"Miljøaspektet ved å frakte dette her over halve kloden, for at vi skal spare noen kroner på et eller annet juggel vi ikke trenger, er til å grine av"
Og denne er minst like idiotisk.
Når du kan garantere at du aldri kjøper noe som er produsert i Kina eller andre land der borte DA kan du kanskje komme med dette.
De som kjøper derfra gjør dette fordi de trenger varene (altså IKKE juggel) og transporten derfra skjer som alt annet du får fra Kina og landene rundt.  Tror du at Temu chartrer ett fly for å fly ei pakke til Ola så er du regelrett dum!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Woff skrev (På 6.9.2024 den 5:12 PM):

Hvis du tror at den gjengse nordmannen bestiller "dritt" så bør du finne deg en annen hobby enn å komme med useriøse kommentarer.
"Miljøaspektet ved å frakte dette her over halve kloden, for at vi skal spare noen kroner på et eller annet juggel vi ikke trenger, er til å grine av"
Og denne er minst like idiotisk.
Når du kan garantere at du aldri kjøper noe som er produsert i Kina eller andre land der borte DA kan du kanskje komme med dette.
De som kjøper derfra gjør dette fordi de trenger varene (altså IKKE juggel) og transporten derfra skjer som alt annet du får fra Kina og landene rundt.  Tror du at Temu chartrer ett fly for å fly ei pakke til Ola så er du regelrett dum!

Det var da voldsomt.

Ja, nordmenn har et ekstremt høyt forbruk - og karbonavtrykket vårt pr innbygger; er det dobbelte av snittet i verden - og mye høyere enn snittet i EU generelt sett. Kilde: https://www.energiogklima.no/klimavakten/utslipp-per-innbygger

Vi lever i et "bruk og kast -samfunn", varer og produktet er av langt dårligere kvalitet enn det som var vanlig før i tia. Det er de fleste av oss enige om. 

Kina produserer ikke BARE dritt; det er ikke Kina isolert sett som er problemet. De produser også mye bra, men det får du sjelden kjøpt på Temu som fokuserer mest mulig på pris. Kina er et uregulert marked, der "alt er lov" - og da får du tilsendt "alt mulig rart" - altså; det er ikke så vanskelig å forstå? 

Og nordmenn er naive som gjør dette..... Generelt sett; er det svært manglende kunnskaper på alle ledd i forhold til direkte-import av det som regelrett er søppel. Jeg tro at dersom folk hadde forstått hva de kjøper; så ville folk flest latt være. 

At det er noen som er så ekstremt "pro-kina-dritt", slik som deg @Woff - som virker å ta det personlig; dersom noen kritiserer Temu og Kinas handelspolitikk. Da er det noe som skurrer. Hvorfor bli personlig provosert over at noen har noen andre holdninger enn deg? 

Jeg kaller det søppel. Om du velger å ikke kalle det søppel. Så er jo det helt greit det...

Det siste du skrev...

Ja, Temu er nå i ferd å gjøre nettopp dette. Leie fly på egenhånd - for å fly varer direkte til europa, for også å kutte ut det mellomleddet. Et kjapt google-søk bekrefter nettopp dette. 

Er det egentlig verd å bli såpass provosert over noe så banalt som kina-import, @Woff? Hvorfor så sterk forkjemper, og hvorfor blir du så provosert når noen sier deg i mot? 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (26 minutter siden):

At det er noen som er så ekstremt "pro-kina-dritt", slik som deg @Woff - som virker å ta det personlig; dersom noen kritiserer Temu og Kinas handelspolitikk. Da er det noe som skurrer. Hvorfor bli personlig provosert over at noen har noen andre holdninger enn deg? 

Jeg blir provosert av å lese at 'vi' kjøper DRITT som transporteres hit på dyreste måte. 

De aller fleste VET hva de kjøper og folk som kjøper dritt håper og tror jeg det er veldig langt i mellom!

Og varene som bestilles fraktes jo hit på nøyaktig samme måte som varene du kjøper på Clas Ohlson, Komplett, Elkjøp, Power og VELDIG mange andre butikker som også selger varer produsert i Kina. 

Det provoserer også at vi betaler for en statlig kringkaster som rakker ned på enkelt-kjeder som Temu som faktisk KUN produserer fakturaer.
Hadde NRK vært SERIØSE i sine undersøkelser så har ikke jeg noe i mot å lese om det! Seriøse kontroller er jeg MEGET fornøyd med, om det er Kina-varer som selges av de nevnt over her også! 

At folket her i landet må tåle at det kjøpes billige varer sier seg selv, det er ikke veldig mange som tjener 1 million eller mer og de er neppe kunder som handler Kina-produkter uansett.

Jeg MÅ ofte snu på kronestykkene og da er det faktisk viktig FOR MEG å kunne kjøpe en solid HDMI kabel til bare en tiende-del av hva Elkjøp selger samme produkt for gjerne det samme produktet du får fra selgere i Kina.

Og ja, JEG vet hva jeg gjør, jeg har full kontroll over varene og eventuelle stoffer som blir brukt!

Jeg elsker jo å nevne min Magnetar  UDP900 som veier hele 15,5 kilo og hvor det aller meste av den vekta faktisk er BLY, noe produsenten dokumenterer.

Ikke et stoff du uten videre lar barnebarna få gnage på, men de gjør altså ikke det UANSETT (Selvfølgelig)

Kritiser GJERNE Kina-produkter, men gjør det saklig og seriøst og for all del ikke insinuer at den gjengse Nordmann kjøper DRITT!

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...