Gå til innhold

Multiladere og ledninger fra Temu


Anbefalte innlegg

Oknok skrev (16 timer siden):

Jeg tenker at det ofte er fargen som inneholder giftige stoff,

Om fargen er giftig er hele plagget giftig, om du ikke får vekk 100% av fargen da.
Så de hjelper ikke vasking uansett.

Ting som klær og utstyr til behandling og oppbevaring av mat holder jeg meg unna fra ukjente kilder.
Siden jeg ikke har en labb hvor jeg kan teste slikt, tar jeg ikke sjansen på å kjøpe slikt fra useriøse forhandlere i land uten ordentlig regulering.
Ja, mye av klærne man kjøper i "vesten" er kinesiske, men importørene har krav på seg som dem må følge, og det gjøres kontroller.
For å selge noe på Temu må du bare være en kinesisk fabrikk som utnytter kinesiske minoriteter og vipps kan du selge det du ønsker uten noen form for kontroll.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oknok skrev (18 timer siden):

Takk for gode argumenter omkring vasking. Jeg tenker at det ofte er fargen som inneholder giftige stoff, og nye klær har som regel overskuddsfarge. Men så klart, hvis materialet i seg selv er giftig fungerer ikke det.

Det som har vært ofte nevnt som grunn til bruk av diverse uheldige stoffer har med farge å gjøre.

 

Fargen er en del av materialet, en rød genser eller en rød plastleke forblir rød. Viser en test innhold av giftstoffer i et produkt er det avfall.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det at jeg sier at vasking hjelper, hva betyr det for dere? Dere tar meg ikke bokstavelig nok og tror jeg mener noe jeg ikke mener. Men dette er ikke en sak som betyr nok for meg til å diskutere videre. Har aldri kjøpt fra Temu eller lignende butikker og har ingen planer om det. :)

 

2 hours ago, Eskove said:

Om fargen er giftig er hele plagget giftig, om du ikke får vekk 100% av fargen da.
Så de hjelper ikke vasking uansett.

Det er en selvmotsigelse. Hvis du fjerner noe så har det hjulpet.

 

Lenke til kommentar
Oknok skrev (2 timer siden):

Det at jeg sier at vasking hjelper, hva betyr det for dere? Dere tar meg ikke bokstavelig nok og tror jeg mener noe jeg ikke mener. Men dette er ikke en sak som betyr nok for meg til å diskutere videre. Har aldri kjøpt fra Temu eller lignende butikker og har ingen planer om det. :)

 

Det er en selvmotsigelse. Hvis du fjerner noe så har det hjulpet.

 

Du mener vel reduserer noe.

Enkelte stoffer er ganske skadelig, og når noe inneholder 267 ganger over hva som er angitt som trygg mengde. Hjelper det da å redusere noe av mengen? Nei.

Det er jo bare å innrømme at du har tatt feil. Alle tar feil og skriver teite ting av og til. Meg selv inkludert, så det er jo bare å si "ooops, der dummet jeg meg litt ut... takk for irrettesettelsen" - enn å bastant forsvare det du alt har sagt til enhver pris.

Selv elsker jeg å ta feil. Det betyr at jeg vokser og utvikler kunnskapsnivået mitt. Jeg deler flittig av det jeg kan og tror, og håper folk korrigerer meg underveis. Og det er jaggu folk også flinke til her inne.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det kommer ant på hva man fjerner, kan ikke regne med å fjerne kun giftstoffet/ene.

Ja, det er en god egenskap å kunne si at man tok feil. Det svir, men det er veldig slitsomt å forholde seg til personer som "aldri" tar feil.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Feil? Ja eg seier stadig vekk noko som er feil. I denne saken er det heller ikke inga overaskning om noko vart feil, den påstanden jeg freidig slengde ut var en tanke jeg hadde lyst til å teste. Den blei testa og korrigert som allerede antydet og hvis du vil ha meir blir du skuffa. Bortsett frå ein kommentar som høyrdes nedlatande ut har eg satt pris på svara, det har eg sagt allerede.

Det eg kan ta mest sjølvkritikk for er min dårlige evne til å kommunisere men det er lite å gjere med det. Vi pratar forbi kvarandre og difor når ingen av oss fram til den andre.

Det eg i sa i starten er ikkje rett men det er heller ikkje heilt feil.
Røyker du 25 sigaretter om dagen døyr du sannsynligivs av det. Reduserer du til 21 sigaretter får du sannsynligvis samme resultat, men det er likevel litt mindre farleg. Det er det eg meiner no. Men ein eller anna der ute vil vel ta dette til at eg anbefaler røyking, og at eg meiner vasking gjer giftige produkt ufarlege.

Eg har ikkje meir tid å bruke i denne tråden, det er viktigare misforståingar andre stadar.

 

Lenke til kommentar
Oknok skrev (På 3.9.2024 den 11:24 PM):

Det eg i sa i starten er ikkje rett men det er heller ikkje heilt feil.
Røyker du 25 sigaretter om dagen døyr du sannsynligivs av det. Reduserer du til 21 sigaretter får du sannsynligvis samme resultat, men det er likevel litt mindre farleg.

Klarer ikke å dy meg. :p

"Studier tyder faktisk på at passiv røyking kan være like skadelig som å røyke fordi man kan være eksponert i lengre tid og giftstoffene kan vedvare og fremme inflammasjon og skader på celler og blodårer over tid."

Når man eksponeres for gift, betyr det med andre ord at hyppigheten ikke er avgjørende for om det er helseskadelig eller ikke. Det er litt som om man skulle si at "jaja, jeg bruker bare giftige plakk fra Temu 1-2 dager i uka..... ikke 5, som da gir meg kreft om 10 år ;p"

Når man røyker en kreftpinne (tobakk) utsetter man seg selv for ekstreme mengder gift i noen minutter. Dersom man bruker giftige klær, så sitter man bokstavelig talt å gnir gift og farlige stoffer inn i kroppen sin i timevis, men man går med klærne på.

Tror jeg hadde foretrekke en lita kreftpinne (røyk) - da vet jeg i det minste hva jeg får i meg.

Endret av Milhouse85
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nå er det jo ganske tydelig at Temu SKAL henges ut, uansett da.
Temu-skam er visst et nytt begrep og hører at barna på barneskolen MOBBES hvis de har Temu-produkter (OBS!)

Men jeg har ikke råd til å kaste penger i dass, så jeg bestiller gladelig varer OGSÅ fra Temu. Skal jeg ha varen fort og nyte godt av en fantastisk garanti (de må jo være den absolutt beste ordningen for misfornøyd-klager og returklager) så er det Temu som får bestillingen HVIS de har varen.

Bestilte sist for 1500,- (mandag kveld) og varene er allerede på flyet til Norge. 
Det som virkelig tar mye tid er fortollingen her i landet, noe jeg tipper er kun en bitteliten jobb bak tastaturet.

Men det som folk absolutt bør styre unna er jo SELVSAGT ting som brukes til / sammen med matvarer, hudpleieprodukter og gjerne også BILLIG elektronikk som du putter rett i 220V. (Og for dere som fortsatt har suttebehov, alt av klær du kan putte i munnen.. 😁)
Men jeg har nevnt og jeg kommer stadig over DYRE produkter i norske butikker som er identiske til varer fra Kina, de er altså identiske med unntak av prisen som her er minimum en ti-gang dyrere.. Jeg vet ikke om jeg nevnte barberblader? Nå har jeg ikke beløpene for hånden, men jeg bestilte mange sist, det var etter at kona hadde kjøpt til meg på byens billigsjappe.. Vil du virkelig se prisforskjeller så sjekk det, men vær klar over sjokket du da opplever! (Og NEI, du får nok ikke mer utslett / dødskrampe av å bruke Temuvaren. Det er GARANTERT produsert av samme fabrikk som de du betaler GULL-priser for i Norge!

 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (4 minutter siden):

Kom til Norge 3. september

Nå klarer faktisk norsk toll å bruke ei uke (mest vanlig?) på å trykke på enter-knappen på tastaturet og få varene ut av ventehallen deres..
Veldig beklagelig og det BØR være helt unødvendig! 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (24 minutter siden):

Minuset med Temu er at det tar lang tid å få produktene.

Nå er det IKKE Temu som er forsinkelsen her, skal ikke komme med konspirasjonsteorier, men ville i så fall trodd at tolletaten hadde fått beskjed om å forsinke produkter fra Temu.. Kanskje de får et ekstra tilskudd for hver levering de forsinker minst ei uke? :evil:🤪
Men den påstanden er IKKE grunnlagt i fakta, heller (muligens) bare fleip! 🤪

Lenke til kommentar

Klart det blir kø i tollen når Ola Dunk bestiller tusenvis av pakker med billig drit. 

Miljøaspektet ved å frakte dette her over halve kloden, for at vi skal spare noen kroner på et eller annet juggel vi ikke trenger, er til å grine av. Og ja, jeg var inne på forsiden av temu nå for å scrolle litt, og det er ingen som trenger noe av det røret der. Tråden her startet med å snakke om ledninger og kabler, ok, det kan sikkert være nyttig for noen, men du blir ikke ruinert av å kjøpe det på clas heller. 

Endret av :utakt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Woff skrev (20 timer siden):

Nå klarer faktisk norsk toll å bruke ei uke (mest vanlig?) på å trykke på enter-knappen på tastaturet og få varene ut av ventehallen deres..
Veldig beklagelig og det BØR være helt unødvendig! 

Kom i postkassen i dag. 
Glemte av den på arbeid så skal hente den senere i dag. 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (19 timer siden):

Klart det blir kø i tollen når Ola Dunk bestiller tusenvis av pakker med billig drit. 

Miljøaspektet ved å frakte dette her over halve kloden, for at vi skal spare noen kroner på et eller annet juggel vi ikke trenger, er til å grine av. Og ja, jeg var inne på forsiden av temu nå for å scrolle litt, og det er ingen som trenger noe av det røret der. Tråden her startet med å snakke om ledninger og kabler, ok, det kan sikkert være nyttig for noen, men du blir ikke ruinert av å kjøpe det på clas heller. 

Er ganske mye å spare på hobbyartikler, og de jeg har kjøpt har holdt like bra kvalitet som det man får kjøpt på Panduro til mange ganger prisen. 

Personlig ville jeg ikke kjøpt noe som skal på kroppen, i PCen, eller i veggen derfra. Ikke leker til barn heller, men det kjøper jeg ikke i noen steder. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Kom i postkassen i dag. 
Glemte av den på arbeid så skal hente den senere i dag. 

Jeg fortalte akkurat en kompis at varene jeg bestilte mandag er nå ferdig fortollet! Men hvor lang tid skal de bruke på å få de ut av toll-lageret sitt?  🙂

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...