Gå til innhold

Multiladere og ledninger fra Temu


Anbefalte innlegg

Jeg er i utgangspunktet svært skeptisk til å kjøpe m elektroniske produkter fra butikker som Aliexpress, Temu, Alibaba, etc., men mulig jeg er for skeptisk og at det er helt ok produkter.

Er det noen som har erfaring med multiladere og ledninger fra Temu? Redd for at det er ikke like trygt som godkjente produkter som kjøpes hos norske forhandlere, men tar gjerne feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye av elektronikken, med god kvalitet på, temu finner du billigere på aliexpress.

Og om du vet hva du skal se etter er det faktisk mulig å gjøre gode kjøp.
Jeg styrer unna elektronikk på temu siden det som er av god kvalitet selges billigere på Ali (selv om man av og til må ut med ekstra mva)

Så finner du noe du har lyst på av slikt på Temu, så sjekk ali før du handler.

Stort sett alt som selges er laget i kina, og kvaliteten kan være veldig høy.
Når du bestiller store partier fra kina (rett fra fabrikk) får du nøyaktig hva du bestiller.
Så bestiller du med høy kvalitet får du bedre kvalitet en hva "vesten" klarer å produsere.
Bestiller du billig ræl for du billig ræl.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Eskove skrev (1 minutt siden):

Mye av elektronikken, med god kvalitet på, temu finner du billigere på aliexpress.

Og om du vet hva du skal se etter er det faktisk mulig å gjøre gode kjøp.
Jeg styrer unna elektronikk på temu siden det som er av god kvalitet selges billigere på Ali (selv om man av og til må ut med ekstra mva)

Så finner du noe du har lyst på av slikt på Temu, så sjekk ali før du handler.

Stort sett alt som selges er laget i kina, og kvaliteten kan være veldig høy.
Når du bestiller store partier fra kina (rett fra fabrikk) får du nøyaktig hva du bestiller.
Så bestiller du med høy kvalitet får du bedre kvalitet en hva "vesten" klarer å produsere.
Bestiller du billig ræl for du billig ræl.

Hjertelig takk for godt svar. Så jeg bør ikke være bekymret for brannsikkerhet og kortslutning for produkter kjøpt herfra?

Grunnen til at jeg ikke ønsker å handle fra Aliexpress lenger er at jeg har blitt belastet for dobbelt toll ved begge de siste handlene.

Da fremstår for eksempel denne fristende, dersom det er det godkjent produkt. 

https://share.temu.com/1SIOgmnPmvA

For øvrig ligner den mistenkelig mye på en lader jeg betalte 400 kr for på en norsk nettbutikk...

 

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (23 minutter siden):

For øvrig ligner den mistenkelig mye på en lader jeg betalte 400 kr for på en norsk nettbutikk...

Kan være den samme laderen, men kan også være at skallet er det samme, med annen innmat. 

Jeg har nylig kjøpt klokkereim på Temu til 29 kroner, norsk nettbutikk 139 kroner for noe som ser nesten likt ut. 
Ikke fått produktet ennå.

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Eskove said:

Mye av elektronikken, med god kvalitet på, temu finner du billigere på aliexpress.

Og om du vet hva du skal se etter er det faktisk mulig å gjøre gode kjøp.
Jeg styrer unna elektronikk på temu siden det som er av god kvalitet selges billigere på Ali (selv om man av og til må ut med ekstra mva)

Så finner du noe du har lyst på av slikt på Temu, så sjekk ali før du handler.

Stort sett alt som selges er laget i kina, og kvaliteten kan være veldig høy.
Når du bestiller store partier fra kina (rett fra fabrikk) får du nøyaktig hva du bestiller.
Så bestiller du med høy kvalitet får du bedre kvalitet en hva "vesten" klarer å produsere.
Bestiller du billig ræl for du billig ræl.

Problemet er at det ikke nødvendigvis er så lett å avgjøre hva som er av ok kvalitet og ikke. Det er rikelig med brannfarlig ræl til salgs på både Temu og Ali. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Dubious skrev (Akkurat nå):

Kan være den samme laderen, men kan også være at skallet er det samme, med annen innmat. 

Jeg har nylig kjøpt klokkereim på Temu til 29 kroner, norsk nettbutikk 139 kroner for noe som ser nesten likt ut. 
Ikke fått produktet ennå.

Det er sant. Så lenge de ikke er mer brannfarlig enn produkter som selges i norske nettbutikker, så er det ok. 

For øvrig virker det som om svært få butikker tilbyr muliladere med 3 X USB-C utganger, og den eneste jeg finner som aktuell, er denne free Teknikkdeler. Mulig den blir litt tung når hovedformålet er en lett lader for reise med kun håndbagasje. 

https://www.teknikkdeler.no/produkt/joyroom-vegglader-3x-usb-c-usb-a-pd-gan-100w-med-usb-c-kabel-svart 

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (30 minutter siden):

Hjertelig takk for godt svar. Så jeg bør ikke være bekymret for brannsikkerhet og kortslutning for produkter kjøpt herfra?

Det bør du, om du ikke vet hva du skal se etter.

Det er mye suspekt fra Temu og Ali

 

torbjornhb skrev (31 minutter siden):

Grunnen til at jeg ikke ønsker å handle fra Aliexpress lenger er at jeg har blitt belastet for dobbelt toll ved begge de siste handlene.

selv med dobbel moms (du betalte dobbel mva ikke toll) er ofte god elektronikk billigere på ali en temu

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøper aldri elektronikk fra Wish/Temu lengre; en dings begynte å smelte / bli overopphetet under lading (både enheten og ladekontakten). Kjente det begynte å lukte varm plast på hjemmekontoret. Det var ubehagelig varmt å ta på plasten, så alt hell jeg ladet og var i samme rom på samme tid.

Kort vei til gjenvinning hvertfall.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Burde være litt varsom med strømadaptere fra kina. Har hatt eksplosjonen i en 12V LED adapter og ved inspeksjon etterpå var det ikke rart det skjedde. Så ut som den var montert og loddet av ett barn (som jeg håper ikke stemmer)..

Kjøpte og nylig en ekstra lader fra Aliexpress til sykkelen min. Den veier ca 1/5 del av den orginale laderen.. Men fungerer tilsynelatende fint.

Skal dog kun benyttes under oppsyn..

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (24 minutter siden):

Skal dog kun benyttes under oppsyn..

Det er vel det smarteste UANSETT. Jeg hadde en lader som SMELTET her for to dager siden, den var kjøpt på Clas Ohlson og kostet! Men du er altså ikke trygg med produkter kjøpt her heller..

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
aklla skrev (6 timer siden):

Vær obs på at Temu ikke bryr seg om giftstoffer osv..

Det er 3 ting folk etter min mening ikke bør handle fra typiske kina-butikker, ting som skal bæres/smøres på kroppen, ting i kontakt med mat og ting man setter i stikkontakten uten at man aktivt følger med/bruker det, men helst ingenting.
 

Finnes jo unntak, men stort sett bør man anta at ting på Temu er laget på billigst mulig måte, uavhengig av sikkerhet og helse. De få hundrelappene man sparer er ikke verdt risikoen. Spesiellt om man ikke vet godt hva man kjøper og helst er kompetent til å åpne selv for å se..

Regner med at de er laget på den samme fabrikken.
Den norske butikken selger de samme produktene, med påslag. 

Hadde de hatt reimer på Power så hadde jeg kjøpt der.

Har kjøpt undertøy og sokker på Temu. 
Ikke noe galt med noe av det. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (5 minutter siden):

Regner med at de er laget på den samme fabrikken.
Den norske butikken selger de samme produktene, med påslag. 

Din kropp, ditt valg.
Håper du har rett for din del..

Er ikke mangel på artikkler som viser skyhøye verdier av giftstoffer på varer fra Temu men er helt sikkert verdt risikoen for din del.
Konsekvensene ser man ikke før mange år frem i tid uansett, den tid den sorg.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
aklla skrev (1 minutt siden):

Er ikke mangel på artikkler som viser skyhøye verdier av giftstoffer på varer fra Temu men er helt sikkert verdt risikoen for din del.

Regner med at du, i likhet med alt for mange andre godtar det som står.. 
Viser til siste 'skandale' som NRK siterte med store bilder av Temu's logo.. Der var det snakk om skyhøye gift-verdier ja, men leser du artikkelen så gjaldt saken et helt annet firma i Kina, altså IKKE Temu.. Men å bruke logoen deres øker sikkert folks leserinteresse? Uansett så handler jeg gjerne fra Temu, har kjøpt mye bra fra de. Og jeg greier faktisk å vurdere det jeg får derfra, på lik linje med det jeg finner på ebay / Alibaba og andre forhandlergiganter. Som nevnt over her, det du kjøper fra norske butikker er alt for ofte produsert av samme fabrikk, eneste forskjellen er at det er noen her i landet som skal tjene grovt med penger på DEG. 
Men for all del, bruk gjerne pengene dine på å berike folk her i landet! 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt fra Temu, Aliexpress og Ebay er et totalt crapshot. Du får vanligvis det du betaler for, og det er umulig å si om det er god kvalitet uten at man har kyndige som inspiserer produktene.

Det er ikke et problem å gjøre et kupp på AliExpress om du er villig til å ta noen sjanser, og du vet hva du kjøper.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å finne ut hvem som selger produktet man kjøper på Temu.
På Aliexpress kan man i det minste finne produsenten (i mange tilfeller, ikke alltid) - og dersom produsent har de nødvendige sertifiseringer, og CE sertifisering for salg i Europa - er det ikke noe galt i å importere derfra.

Men alt som skal i og på kropp, og som brukes uten tilsyn. Bør som hovedregel aldri kjøpes på Temu. Samt leker og utstyr til barn. Tørr ikke engang tenke på folk som er idioter nok til å kjøpe tåteflasker og andre ting på Temu for å spare 14 kroner. 

Woff skrev (6 timer siden):

Det er vel det smarteste UANSETT. Jeg hadde en lader som SMELTET her for to dager siden, den var kjøpt på Clas Ohlson og kostet! Men du er altså ikke trygg med produkter kjøpt her heller..

Har lagt merket til at du er skikkelig fan av Kina-dritt. I mange andre tråder fronter du også Temu og andre billigsider. 
Så jeg tror ikke på den type propaganda du skriver. Men det er meg.

En ting er miljøgiftene og helserisikoen man utsetter seg for.
Noe annet er at det meste blir sendt med cargo-fly og bidrar til enorme utslipp.
Og som om det ikke er nok; barnearbeid og det som verre er. Kina har arbeidsleirer som ligner på konsentrasjonsleirer vi kjenner til fra nazi-tiden. Noe det ikke skrives nok om!
Alt dette.... og ja, vi sender jo penger til Kina som er i ferd med å "ta over verden" geopolitisk.

Det finnes så uendelig mange grunner til å la være å kjøpe billig dritt fra KIna.

Alt for å spare noen få kroner....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
aklla skrev (14 minutter siden):

Din kropp, ditt valg.
Håper du har rett for din del..

Er ikke mangel på artikkler som viser skyhøye verdier av giftstoffer på varer fra Temu men er helt sikkert verdt risikoen for din del.
Konsekvensene ser man ikke før mange år frem i tid uansett, den tid den sorg.

Desverre ikke noen ekte norske butikker som selger.
Aldri hørt om butikken før jeg trengte reim. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...