Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Du som er 50 år +


Gjest 91e36...5db

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 91e36...5db
Brother Ursus skrev (5 minutter siden):

Jeg er "bare" 43, men så vidt jeg har forstått viser forskning at, i hvert fall i Norge, så blir folk generelt mer fornøyde med livet over tid.

Hvordan er det å være så gammel? Føler du mentalt at du er så gammel? 

Anonymous poster hash: 91e36...5db

Lenke til kommentar
Just now, Guest 91e36...5db said:

Hvordan er det å være så gammel? Føler du mentalt at du er så gammel?


På de fleste måter så er det helt fortreffelig. Jeg har aldri vært lykkeligere. I hvert fall ikke siden jeg var barn. Jeg har langt mer kontroll over livet mitt, og setter mine egne premisser for alt mulig. Økonomisk er ting bedre enn noen gang. Og jeg vet ikke om det er fordi jeg har blitt mer selvsikker eller om verden rundt meg har forandret seg, men dating har aldri vært lettere og bedre. Jeg har aldri hatt mer sex enn nå. Jeg har også tid og ressurser til å prioritere egen helse og egen lykke. Jeg reiser mye. Alt i alt vil jeg si ting er fantastiske.

Når det er sagt... så merker jeg faktisk at jeg har blitt litt tregere i hode og kropp. Det er nok uungåelig. Men det er heldigvis ingen andre som har lagt merke til det, så kanskje jeg innbiller meg det også. Men det tar meg ofte lengre tid å finne de rette ordene i spontane, kompliserte sammenhenger, som f.eks jobbmessig og akademisk. På den annen side er det blitt lettere å snakke til kvinner og andre mennesker f.eks, som kanskje har å gjøre med selvtillit og andre ting etter hvert som man blir eldre.

23 timer om dagen føler jeg meg fortsatt som en 20 åring. Men når jeg gymmer så merker jeg at jeg absolutt ikke er det 😛Selv om jeg er sterkere nå enn som 20-åring fordi jeg har mer muskelmasse så er recovery og cardio og andre ting mye vanskeligere. Absolutt ikke lett på føttene lengre. Men ikke noe som plager meg.

Summasummarum vil jeg si livet er MYE bedre ved 40+ så langt enn 30+ og særlig 20+.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 870d1...b93

Jeg er 46 og livet er ikke bra. Vært deprimert siden tenåra, sliten, utbrent og drikker altfor mye. Introvert. Tanker om å ikke leve mer kommer og går. Veldig kreativ, (musikk/data og programmering) men kan føle en veldig tomhet og bli veldig deprimert når "prosjektet" eller "problemet" jeg jobber med har blitt løst. Går rett i kjelleren.
Har ikke kjæreste eller barn, hatt noen korte forhold her og der, møtt noen damer på byen, men aldri fått det til, selvom jeg på utsiden ser bra ut og damer sier jeg er "kjekk", selvtilliten er på bånn, har vært det i mange år. Jeg blir som regel dumpet av damer fordi jeg enten er altfor/eller for lite "på", og de føler vel at de ikke får kontakt/kjemi med meg.
Tror jeg har et snev av Asberger, alltid likt å drive med ting og egentlig aldri vært interesset i andre mennesker, bare hvis vi snakker om noe jeg er interesser i, hater smalltalk, men er veldig empatisk og ser veldig lett om andre personer ikke har det bra.

Kan ikke tenke at jeg lever mer enn 10-15 år til (hjerteinfarkt eller kreft pga. livsstil).

Anonymous poster hash: 870d1...b93

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...