Gå til innhold

Selvbetjeningsluser gardemoen


Anbefalte innlegg

Hva faen er vitsen med disse vis de idiotene stenger dem ned med vilje hele tiden og tvinger folk til å bruke skranke? Dette skjer hele tiden og det er ikke teknisk feil med maskinene eller noe.. håpløst… og tullingene  immigrasjonen spør hvor man skal og hvor lenge man skal være borte. Er dette noe de har noe med? Og er man lovpålagt å svare? Jeg føler meg krenket,.. kan man svare at det har dem ikke noe med neste gang dem spør hvor man skal reise??trudde dette var et fritt land og ikke en politistat… skulle ønske man hadde samme rettigheter her som i usa. Da man kan nekte å svare på unødvendige spm… 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du bør ta deg en tur til USA og se hvor langt du kommer i border customs om du ikke svarer på de ørten spørsmålene de stiller (i pausene imellom hver gang de roper til tenåringsjenter at de ikke har lov å ta bilder i border customs området)..

Evt. kan du spørre amerikaneren Lance Armstrong hva som skjedde når hans lagkamerater mistet sin grunnlovsrett til å pleade the fifth (fordi de fikk immunitet og dermed ikke lenger kunne selv-innkriminere seg selv og MÅTTE vitne om teamet/Lance sitt dopingprogram)..

Endret av ali q
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg flyr veldig mye, og som oftest ut av Schengen fra Gardemoen, ja selv skanning av er ofte skrudd av. Har 14 turer ut av Schengen så langt i år fra Gardemoen..

Jeg har aldri opplevd de i oss kontrollen vanskelig, jeg har flydd til Baghdad, Kabul,  Teheran, Kina mere enn 20 ganger, Moskva X antall ganger , de spør hvor jeg skal, jeg svarer. 0 problem..

Så lite tips, svar høflig og ærlig så er det 0 problem! Oppfør deg som en idiot og bli behandlet som en idiot…

Som never over, ta deg en tur til USA, Canada, eller andre land med streng immigration så skal du få svare på masse spørsmål.. India kan også bli en del spørsmål på eget rom om du har masse stempler i passet, også i Dubai.

Eller fly fra Colombia til Madrid 2 gnager på et år, immigrasjon i Madrid er ikke veldig hyggelig…

Endret av paatur
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nei du er ikkje pålagt å svare, men konsekvensen er at du ikkje får reise. Immigrasjonsmyndigheitene skal avklare om formålet hei reisa stemmer med det du har fått løyve til. Typisk at ein då skal sjekke om dei som har erklært seg sjølv til å være turist faktisk berre er på besøk og ikkje har til intensjon å til dømes jobbe eller busette seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De spør fordi de vil ha bekreftelse på at du skal til F-gatene.  Har du gått inn ved feil må du eskorteres ut av politiet.  

Det er ikke hemmelig hvor du skal reise, så da får du nesten bare forbli krenket.

Du kan prøve deg på et stunt med CBP (customs and border protection) i USA og se hvordan det går.

Endret av process
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenkte meg fikk diisse svarene fra fjellnissene.. en gjeng hjernevaska skaller uten noe form for mening om noe.. folk finner seg i alt.staten og politikerne har alltid rett bøy dere i støvet for overmakten.. håpløse talentløser fjellnisser..

Lenke til kommentar
Fml20 skrev (9 minutter siden):

Tenkte meg fikk diisse svarene fra fjellnissene.. en gjeng hjernevaska skaller uten noe form for mening om noe.. folk finner seg i alt.staten og politikerne har alltid rett bøy dere i støvet for overmakten.. håpløse talentløser fjellnisser..

Ser ut som det er grunner til å spørre deg om det da. Håper de graver enda mer i deg!

Endret av flamethower1234
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Fml20 skrev (16 minutter siden):

Tenkte meg fikk diisse svarene fra fjellnissene.. en gjeng hjernevaska skaller uten noe form for mening om noe.. folk finner seg i alt.staten og politikerne har alltid rett bøy dere i støvet for overmakten.. håpløse talentløser fjellnisser..

Heh! 

Det er vel og bra å være kritisk, og å ikke stole på alt som sies. Men det er en forskjell på å være litt kritisk, og å være helt anti-government. Det siste er det liten vits i.

Du bor i et samfunn, sammen med en drøss med andre mennesker. Lik det eller ei, men såpass mange folk på liten plass, fordrer at vi har noen regler. 

Her har du oppsøkt en flyplass, men så ønsker du ikke å følge reglene flyplassen har?? Kanskje du burde ha reist på en annen måte da? Kjørt bil nedover Europa? 🫣

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hvor vanskelige emigrasjon og immigrasjon er spørs hva slags vibber du gir fra deg også. De er gjerne mye strengere i andre land enn i Norge. I noen land må du ha med deg all dokumentasjon gjennom hele livet omtrent for å få lov til å slippe ut eller inn.

Jeg reiser en god del og har hatt null problemer noe sted.

Men ser du ut som en kriminell og oppfører deg som en, så fatter de naturligvis interesse i deg. De forsøker også å identifisere folk som kan skape problemer ombord på flyene.

Smiler du og er snill og grei så går det så og si alltid veldig lett. I det minste for meg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du egentlig forklare bedre hva det er som plager deg? Hvor du reiser er allerede kjent for politiet pga PNR og lovfestet i grenseloven https://lovdata.no/lov/2018-04-20-8/§16

Spørsmålet i skranken er for å sørge for at du har gått riktig.  Er det interaksjonen som er vanskelig? 

Du bommer litt med dit siste svar, all den tid de fleste her bare har svart hvordan virkeligheten her og ikke hvordan den burde være.

Endret av process
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Fml20 skrev (13 timer siden):

Tenkte meg fikk diisse svarene fra fjellnissene.. en gjeng hjernevaska skaller [..]

Det vi har fått demonstrert i denne tråden er at man burde være litt mere restiktiv på hvem man deler ut pass til. Alle er rett og slett ikke kompetente til å reise til utlandet uten å skape konsulære problemer, utgifter for forsikringsselskaper slik at forsikring blir dyrere for andre, gi dårlig rykte for norske reiende, samt skape kvalme og ubehag for andre reisende, servicepersonale og offentlige tjenestemenn.

Vær hyggelig og folk er hyggelige tilbake, oppfør deg som en idiot og bli behandlet som en idiot.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fml20 skrev (13 timer siden):

Tenkte meg fikk diisse svarene fra fjellnissene.. en gjeng hjernevaska skaller uten noe form for mening om noe.. folk finner seg i alt.staten og politikerne har alltid rett bøy dere i støvet for overmakten.. håpløse talentløser fjellnisser..

Håper du ikkje også er tilhengar av meir restriktiv innvandringspolitikk, for då er ironien fullsatt. 

Det er fint mogleg å kutte all grensekontroll og ikkje be om verken ID eller stille spørsmål, men det gir sjølvsagt eigne utfordringar.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
flamethower1234 skrev (12 minutter siden):

Fml har gjentatte ganger sett kommentarene våre uten og si noe som helst selv. Fikk han litt fornuft i seg mon tro? #krenket

Virker litt som samme fyren som klaget over at det fikk konsekvenser når han ikke oppførte seg på bussene i bergen.
Litt samme form for klaging og mangel på forståelse på hvordan det sosiale livet virker.
Lurer litt på om det er samme personen bare ny konto.

Lenke til kommentar
Eskove skrev (3 minutter siden):

Virker litt som samme fyren som klaget over at det fikk konsekvenser når han ikke oppførte seg på bussene i bergen.
Litt samme form for klaging og mangel på forståelse på hvordan det sosiale livet virker.
Lurer litt på om det er samme personen bare ny konto.

Veldig mulig. Ser jo at det er grunner til de spør han i kontrollen når han ikke klarer å oppføre seg. Går jo fint med de andre

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...