angstfull Skrevet 23. august Del Skrevet 23. august Hvilken type øl er både digg og koster 40-50 % + mindre på systembolaget enn i Norge? Selv er jeg glad i Heineken, 1664 kronenbourg, Carlsberg ja de mest kjente typene. Har hørt at belgisk øl skal være ganske godt så gjerne noen tips der og fra andre land. En ting merket jeg meg da jeg handlet Heineken fra Sverige sist og det var at smaken var litt mindre attraktiv. Riktignok 5 eller 5,3% mot 4,7 i Norge men tviler på at det var den lille alkoholprosenten som spilte inn. Syns også 1664 med hint av citrus smakte dårligere enn den man får i Norge. Flere som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. august Del Skrevet 23. august Du må nesten ta blindtest for å være sikker på at du merker forskjell. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. august Del Skrevet 23. august Alle merker du nevner er vel lyse pilsner. Jeg drakk mye Heineken før, men nå synes jeg det er for søtt. Ettersom du liker merkene du nevner vil jeg anbefale San Miguel. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august Del Skrevet 23. august angstfull skrev (5 timer siden): Mythos Ice Löwenbrau Erdinger Weissbier St. Pierre Corona Extra Three Hearts 5,2% Miller Budvar Karlsbrau Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 23. august Del Skrevet 23. august Med tanke på hva du liker så vil jeg gå for San Miguel. Ev om du vil ha noe som ikke alle andre drikker: Sandels 4,7% ikke gå for dem som har høyere styrke da disse smaker fælt. Kan hende du må bestille Sandels, men San Miguel er vel noe alle systembolag burde ha på lager Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 23. august Del Skrevet 23. august Ble positivt overrasket over Ey'bro lys lager. En av de billigste (tror jeg). Forventet ingenting, men den var helt OK, spesielt til den prisen. Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 23. august Del Skrevet 23. august angstfull skrev (5 timer siden): En ting merket jeg meg da jeg handlet Heineken fra Sverige sist og det var at smaken var litt mindre attraktiv. Riktignok 5 eller 5,3% mot 4,7 i Norge men tviler på at det var den lille alkoholprosenten som spilte inn Det er nok indirekte alkoholprosenten som spiller inn. Det tar lenger tid å brygge opp til 5,3 en 4,7, så den ekstra tiden i gjæringstanken gjør at det smaker "mer" av øl som er lagret lenger. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) angstfull skrev (På 23.8.2024 den 1:29 PM): Hvilken type øl er både digg og koster 40-50 % + mindre på systembolaget enn i Norge? Selv er jeg glad i Heineken, 1664 kronenbourg, Carlsberg ja de mest kjente typene. Har hørt at belgisk øl skal være ganske godt så gjerne noen tips der og fra andre land. En ting merket jeg meg da jeg handlet Heineken fra Sverige sist og det var at smaken var litt mindre attraktiv. Riktignok 5 eller 5,3% mot 4,7 i Norge men tviler på at det var den lille alkoholprosenten som spilte inn. Syns også 1664 med hint av citrus smakte dårligere enn den man får i Norge. Flere som har opplevd det samme? Synes det norske ølet er kjempegodt, (bor i Sverige). De tyske ølene de har på systemet til ca 21kr halvliteren er svært gode.. såkalte Oktober øl eller Munchner osv. Om du liker pils og lager så er dette godt, bedre. Belgiske er også gode men ofte mer mektige særlig munkeøl som trappister eller Duvel, blonde osv ligner litt på våre øl men er Ale.. Av de "Svenske" så synes jeg kun Norrlands Guld og Mariestads export er gode... Men det er min smak. Åbro er ikke så værst heller. Endret 23 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå