Gå til innhold

Anbefaling av øl i Sverige

Anbefalte innlegg

Hvilken type øl er både digg og koster 40-50 % + mindre på systembolaget enn i Norge? Selv er jeg glad i Heineken, 1664 kronenbourg, Carlsberg ja de mest kjente typene. Har hørt at belgisk øl skal være ganske godt så gjerne noen tips der og fra andre land. En ting merket jeg meg da jeg handlet Heineken fra Sverige sist og det var at smaken var litt mindre attraktiv. Riktignok 5 eller 5,3% mot 4,7 i Norge men tviler på at det var den lille alkoholprosenten som spilte inn. Syns også 1664 med hint av citrus smakte dårligere enn den man får i Norge. Flere som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • ilpostino endret tittelen til Anbefaling av øl i Sverige

Med tanke på hva du liker så vil jeg gå for San Miguel.
Ev om du vil ha noe som ikke alle andre drikker: Sandels 4,7% ikke gå for dem som har høyere styrke da disse smaker fælt.

Kan hende du må bestille Sandels, men San Miguel er vel noe alle systembolag burde ha på lager

Lenke til kommentar
angstfull skrev (5 timer siden):

En ting merket jeg meg da jeg handlet Heineken fra Sverige sist og det var at smaken var litt mindre attraktiv. Riktignok 5 eller 5,3% mot 4,7 i Norge men tviler på at det var den lille alkoholprosenten som spilte inn

Det er nok indirekte alkoholprosenten som spiller inn.
Det tar lenger tid å brygge opp til 5,3 en 4,7, så den ekstra tiden i gjæringstanken gjør at det smaker "mer" av øl som er lagret lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...