Gå til innhold

Vekk fra DNB/Sbanken, men til hva?

Anbefalte innlegg

Ble kunde i Skandiabanken like etter tusenårsskiftet, og har vært happy med gebyrfritt (i starten var de alene om det), gode renter og ikke minst, meget god og brukervennlig nettbank og etter hvert app. 

At ble kjøpt opp av DNB var seg selv ikke så problematisk, bortsett fra nettbankløsninga til DNB nå føles litt som SparebankenNor anno 1999, og Sbank-appen har jo fått sine begrensinger. 

Hva kan være gode alternativer for meg: 

• Har ikke boliglån (nedbetalt), eller andre lån. Kan ikke se for meg at jeg trenger lån mer. 
  • Bruker aldri kredittkort
  • Sparer den del i fond og på sparekonto. 

Fonds-opplegget har det blitt mye vanskeligere og mer knotete. Har f.eks ikke funnet noen mulighet å sette inn ekstra beløp i spareavtalen jeg har, som igjen er pakke med ulike fond som sparebeløpet fordeles på. Det kunne man nesten gjøre i blinde før. 

Ønsker:

En bank som er lettvinn, enkel og intuitiv både på nett og app. Helst ha alt på ett sted, så jeg har oversikt uten å logge inn flere steder. Om ikke det er mulig, hvilken bank, og hva slags løsning for fond, så jeg kan flytte over det jeg har, og gjøre som i Sbanken, justere og endre spareavtaler kjapt og enkelt. 

Da jeg ikke har lån, er rentesats på lån irrelevant.  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-6x3szi

Bulder Bank om du klarer deg uten nettbank

Endret av Slettet-6x3szi
Lenke til kommentar
toffensko skrev (1 time siden):

Bulder Bank om du klarer deg uten nettbank

Nå går jo alt av regninger automatisk, og er jo veldig sjelden jeg bruker nettbank egentlig, men en del ting, som f.eks fondshandel, og om jeg skal søke opp i kontoutskrift (ikke ofte det heller), så er det vesentlig lettere å fikse på nett. 

Hva slags portal er da gunstig, enkel og brukervennlig for fondssparing? 

Lenke til kommentar
28 minutes ago, Mannen med ljåen said:

PS. Sist jeg sjekket hadde Sbanken fremdeles litt bedre boliglånsrente enn Bulder, men hvem vet hvor lenge det varer?

I praksis likt, ettersom Bulder er sparebank, og betaler ut deler av overskotet til kundane. I praksis fører det til at renteforskjellen er nær null, eller til og med litt lågare for Bulder.

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (34 minutter siden):

Nordnet for aksjer og fond

Bulder for boliglån.

Jeg har Bulder. PM meg for å bli vervet. Vi får 500 kroner hver.

PS. Sist jeg sjekket hadde Sbanken fremdeles litt bedre boliglånsrente enn Bulder, men hvem vet hvor lenge det varer?

Sjekker ut Nordnet. Boliglånsrente er uten betydning da jeg ikke har lån, og skal aldri flytte. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...