Gruzuk Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hvordan sende mail som html og bruker variabler når man ikke kjenner navnet på variablene? Jeg sender x antall variabler i et form, antallet kommer an på hvor mange enheter som ligger i en handlekurv. Jeg sender all informasjon om varen til en webside der den listes ut som html, det er denne html'en som jeg ønsker å sende som en e-post til kunder for å gi en bekreftelse på bestillingen. Regner med at det finnes en måte å plukke opp alt som sendes fra et form og liste det ut, men jeg har ikke fått $_REQUEST til å virke, mulig jeg ikke skjønner den helt. Kunne noen legge ut eksempel på hvordan man plukker opp variablene fra følgende url: www.foo.bar?varenr=x&bla=y&bla2=z&varenr=x2&bla=y2&bla2=z2&varenr=x3&bla=y3&bla2=z3 Det ville hjelpe meg veldig! Mvh GruZuk Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 hva med... <?php echo "<table>\n"; foreach($_GET as $key => $val){ echo "<tr><td>$key:<td>$val\n"; } echo "</table>"; jeg og mange andre misliker htmlmail - du har ikke mulighet for å sende det som ren tekst isetdet? Lenke til kommentar
Gruzuk Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Skal ha begge deler, men tenkte at dersom jeg får se i html så er tekste null problem Har tenkt å la det være et valg, takker for svar! Vil en foreach ($_GET as $key => $val) gå igjennom alle get variabler, og en $_POST da selvfølgelig ta alle post og behandle dem uavhengig navn? Man må ikke plukke dem opp ved navn bare at det er en GET eller POST variabel som sendes? Er det mulig å sjekke på if($key==varenr) {echo "ettellerannet";} else {echo "<tr><td>$key:<td>$val\n";} Takker for godt svar forrige gang, GruZuk Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 $key == "varenr" må det bli. ja, du kan gjøre lignende operasjoner på alle "associative arrays", eks $_GET, $_POST eller $_REQUEST http://no.php.net/manual/en/language.types.array.php Lenke til kommentar
Gruzuk Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Takker for det, visste man kunne gjøre det i vanlige arrays, men ikke om det var det samme da man nå hentet variabler uten å kjenne antall eller noe, PHP er praktisk det! Takker for alle svarene, og referansen var også praktisk, har brukt manualen, men sett på $_request og søkt på variabler mm. her var riktig sted i manualen, takk for det! GruZuk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå