Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
rocketroll skrev (På 9.4.2025 den 17.54):

Det er det ikke lov å si noe om. Men du får noe tid til å forbedre deg før hver spørsmål, når du går i gang

Ikke lov? Står det det før du begynner spørsmålene eller hvor har du funnet at det ikke er lov? Spør fordi jeg ikke har hørt om at ikke er greit noe sted

ThreatLevelMidnight skrev (27 minutter siden):

Ikke lov? Står det det før du begynner spørsmålene eller hvor har du funnet at det ikke er lov? Spør fordi jeg ikke har hørt om at ikke er greit noe sted

Det vedkommende kanskje mener, er vel at disse besvarelsene er en betydelig del av prosessen med å bli funnet egnet. Om man kunne ha "pugget" svar på forhånd med ved hjelp av alle hjelpemidler, så ville det kanskje ikke gitt et korrekt inntrykk av hvem man er. Jeg deltok også i fjor, og fikk helt andre spørsmål i år. Det er nok helt sikkert en stor database med spørsmål, nettopp for å forhindre at vi som søker skal kunne forberede svar på forhånd. 

Mitt tips er å sove godt, spise riktig, sett deg et sted det er stille og rolig og ikke stress. Når du får spørsmålene så vil svarene komme naturlig til deg. Skulle det være noe de stusser på, så får du uansett utvidet intervju. Slike intervjuer og ikke minst evnetester er aldri noen fasit, men gjerne et verktøy for å analysere hva man ønsker å snakke mer med deg om i et eventuelt utvidet intervju. 

• Liker 1
ThreatLevelMidnight skrev (43 minutter siden):

Det står vel ikke konkret noe sted at det ikke er lov, men jeg tenker at det sier seg selv. Blir feil om man skal vite spørsmålene på forhånd når hele hensikten med testen er at man skal ha lite forberedelsestid for å få vist hvem man er. 

• Liker 1
OG24 skrev (På 11.4.2025 den 10.01):

Det vedkommende kanskje mener, er vel at disse besvarelsene er en betydelig del av prosessen med å bli funnet egnet. Om man kunne ha "pugget" svar på forhånd med ved hjelp av alle hjelpemidler, så ville det kanskje ikke gitt et korrekt inntrykk av hvem man er. Jeg deltok også i fjor, og fikk helt andre spørsmål i år. Det er nok helt sikkert en stor database med spørsmål, nettopp for å forhindre at vi som søker skal kunne forberede svar på forhånd. 

Mitt tips er å sove godt, spise riktig, sett deg et sted det er stille og rolig og ikke stress. Når du får spørsmålene så vil svarene komme naturlig til deg. Skulle det være noe de stusser på, så får du uansett utvidet intervju. Slike intervjuer og ikke minst evnetester er aldri noen fasit, men gjerne et verktøy for å analysere hva man ønsker å snakke mer med deg om i et eventuelt utvidet intervju. 

For å legge til på denne, det er en konkurranse. Jeg personlig ville nok ikke fortalt hva slags spørsmål jeg fikk. Det er bare en ulempe for min egen del og fordel for de jeg konkurrerer mot. 

• Liker 1
Tongo skrev (19 timer siden):

Er det noen som har sendt inn tilleggsopplysninger som vet om man får bekreftelse på at det er godkjent? 

Slik jeg forstod det på phs, når jeg tok kontakt nå, så får man beskjed dersom tilleggsdokumentasjonen man sender inn ikke er tilstrekkelig. Er usikker dersom det gjelder at legen vurderer at skaden/tilstanden ikke er forenelig med opptak

PHS-søker2025 skrev (10 timer siden):

Slik jeg forstod det på phs, når jeg tok kontakt nå, så får man beskjed dersom tilleggsdokumentasjonen man sender inn ikke er tilstrekkelig. Er usikker dersom det gjelder at legen vurderer at skaden/tilstanden ikke er forenelig med opptak

Jeg sendte en mail og spurte jeg også. Venter på svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...