phssøker2025- Skrevet fredag kl 20:28 Del Skrevet fredag kl 20:28 PHS-søker2025 skrev (1 minutt siden): Sier opp slik at jeg står uten jobb 1 august, og satser alt på å komme inn. Risikabelt, men har 3 måneders oppsigelsestid så jeg så ikke noen annen måte å gjøre det på😅Hvordan skal du gjøre det? Håpløst opplegg egentlig, med andre studier kan man jo få svar tidligere… Jeg er ferdigutdannet til sommeren så har ingen fast jobb nå, men må jo i utgangspunktet søke, og har man signert kontrakt gjelder vel oppsigelsestiden. Jeg tenker egentlig å vente med å søke jobb etter opptak, risikabelt opplegg det også😬 Lenke til kommentar
PHS-søker2025 Skrevet lørdag kl 14:39 Del Skrevet lørdag kl 14:39 phssøker2025- skrev (18 timer siden): Håpløst opplegg egentlig, med andre studier kan man jo få svar tidligere… Jeg er ferdigutdannet til sommeren så har ingen fast jobb nå, men må jo i utgangspunktet søke, og har man signert kontrakt gjelder vel oppsigelsestiden. Jeg tenker egentlig å vente med å søke jobb etter opptak, risikabelt opplegg det også😬 Enig, så kort varsel er vanskelig i forhold til både jobb og flytting😅 1 Lenke til kommentar
rocketroll Skrevet lørdag kl 15:21 Del Skrevet lørdag kl 15:21 Nysgjerrig som jeg er, så lurer jeg litt på hvor gamle dere er, hva dere har i snitt og hvor dere søker? Hadde vært interessant å se. Selv er jeg 35, har 55,8 og søker kun i Stavern 🤞 Lenke til kommentar
phssøker2025- Skrevet lørdag kl 16:03 Del Skrevet lørdag kl 16:03 rocketroll skrev (39 minutter siden): Nysgjerrig som jeg er, så lurer jeg litt på hvor gamle dere er, hva dere har i snitt og hvor dere søker? Hadde vært interessant å se. Selv er jeg 35, har 55,8 og søker kun i Stavern 🤞 Jeg er 24, 54,5 i snitt og søker Stavern, Bodø, Oslo. Hvordan gjør du det med eventuell jobb dersom du kommer inn? Lenke til kommentar
PHS-søker2025 Skrevet lørdag kl 16:31 Del Skrevet lørdag kl 16:31 rocketroll skrev (1 time siden): Nysgjerrig som jeg er, så lurer jeg litt på hvor gamle dere er, hva dere har i snitt og hvor dere søker? Hadde vært interessant å se. Selv er jeg 35, har 55,8 og søker kun i Stavern 🤞 Er 28, har 47,7 nå, men mangler 4 fag som jeg får kompetansebevis på til sommeren (tatt i voksenopplæring), går alt etter planen ender jeg opp på ca. 58 poeng. Står litt mellom Oslo og Bodø, men tipper at jeg søker Oslo om jeg får snittet såpass høyt☺️ 1 Lenke til kommentar
PHS25 Skrevet i går, 16:40 Del Skrevet i går, 16:40 Vet noen ca. når årets søkertall/snitt kommer ut? 😁 Lenke til kommentar
PHS-søker2025 Skrevet i går, 16:57 Del Skrevet i går, 16:57 PHS25 skrev (16 minutter siden): Vet noen ca. når årets søkertall/snitt kommer ut? 😁 Veldig spent på det samme! Ser at de publiserte 7 mars i fjor Lenke til kommentar
ThreatLevelMidnight Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden phssøker2025- skrev (På 28.2.2025 den 21.23): Søker noen av dere mens dere er i fast jobb? Hvordan gjør dere dette? Får vel svar 20.juli og med oppsigelsestid på alt fra 1-3mnd kan det jo være vanskelig. Selv er jeg bare deltid 30% ish (er ikke i mål med kravene så fokuserer mer eller mindre fullt på det) men sier opp så jeg står uten jobb tidlig i august og satser på å komme inn 🤪 1 Lenke til kommentar
phssøker2025- Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Dersom man ikke kommer inn, får man vite om man evt ikke er egnet? At noe ved helseattesten anses som negativt, intervjue, personlighetstest osv? Søkte sist i 2021 og da fikk jeg tilbakemelding på digitale tester. Litt kjedelig å søke år etter år dersom det er en bestemt faktor som gjør at man aldri kommer inn. Lenke til kommentar
OG24 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden phssøker2025- skrev (3 timer siden): Dersom man ikke kommer inn, får man vite om man evt ikke er egnet? At noe ved helseattesten anses som negativt, intervjue, personlighetstest osv? Søkte sist i 2021 og da fikk jeg tilbakemelding på digitale tester. Litt kjedelig å søke år etter år dersom det er en bestemt faktor som gjør at man aldri kommer inn. Helseattesten din vil nå kunne si deg om du er skikket eller ikke. Sjekk ut retningslinjene for medisinsk vurdering som finnes på politihøgskolens sider. Det kommer nok ikke som en overraskelse på deg om det er medisinske årsaker til at du ikke kommer inn. Blir man ikke funnet egnet, så får man tilbakemelding på det. Uten at jeg har fasit, så er ikke personlighetstest i seg selv noe som gir avslag. Jeg vil tro det betyr at de ønsker et utvidet intervju, og så er det til slutt totalinntrykket som gjør om de finner deg egnet innenfor et sett med forutbestemte rammer. Mulig noen andre her vet mer enn meg. Nå er det en stund siden 2021, og mye kan ha skjedd siden den gang. Erfaring/alder gjør at vi forandrer oss mye igjennom hele livet, så det kan godt være at du i denne omgang danser deg igjennom opptaket. Selv har jeg søkt 2 ganger, med en del år i mellom. Sist gang i fjor. Første gang var jeg 21 år, og ble funnet ikke egnet. I fjor havnet jeg på venteliste da snittet mitt var for lavt. I år håper jeg på inntak etter å ha forbedret snittet. Lykke til Lenke til kommentar
Majed Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden OG24 skrev (58 minutter siden): Helseattesten din vil nå kunne si deg om du er skikket eller ikke. Sjekk ut retningslinjene for medisinsk vurdering som finnes på politihøgskolens sider. Det kommer nok ikke som en overraskelse på deg om det er medisinske årsaker til at du ikke kommer inn. Blir man ikke funnet egnet, så får man tilbakemelding på det. Uten at jeg har fasit, så er ikke personlighetstest i seg selv noe som gir avslag. Jeg vil tro det betyr at de ønsker et utvidet intervju, og så er det til slutt totalinntrykket som gjør om de finner deg egnet innenfor et sett med forutbestemte rammer. Mulig noen andre her vet mer enn meg. Nå er det en stund siden 2021, og mye kan ha skjedd siden den gang. Erfaring/alder gjør at vi forandrer oss mye igjennom hele livet, så det kan godt være at du i denne omgang danser deg igjennom opptaket. Selv har jeg søkt 2 ganger, med en del år i mellom. Sist gang i fjor. Første gang var jeg 21 år, og ble funnet ikke egnet. I fjor havnet jeg på venteliste da snittet mitt var for lavt. I år håper jeg på inntak etter å ha forbedret snittet. Lykke til Hei. Kan jeg spørre hva du har i snitt nå? Lenke til kommentar
phssøker2025- Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden OG24 skrev (2 timer siden): Helseattesten din vil nå kunne si deg om du er skikket eller ikke. Sjekk ut retningslinjene for medisinsk vurdering som finnes på politihøgskolens sider. Det kommer nok ikke som en overraskelse på deg om det er medisinske årsaker til at du ikke kommer inn. Blir man ikke funnet egnet, så får man tilbakemelding på det. Uten at jeg har fasit, så er ikke personlighetstest i seg selv noe som gir avslag. Jeg vil tro det betyr at de ønsker et utvidet intervju, og så er det til slutt totalinntrykket som gjør om de finner deg egnet innenfor et sett med forutbestemte rammer. Mulig noen andre her vet mer enn meg. Nå er det en stund siden 2021, og mye kan ha skjedd siden den gang. Erfaring/alder gjør at vi forandrer oss mye igjennom hele livet, så det kan godt være at du i denne omgang danser deg igjennom opptaket. Selv har jeg søkt 2 ganger, med en del år i mellom. Sist gang i fjor. Første gang var jeg 21 år, og ble funnet ikke egnet. I fjor havnet jeg på venteliste da snittet mitt var for lavt. I år håper jeg på inntak etter å ha forbedret snittet. Lykke til Takk for utfyllende svar! Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå