Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PHS-søker25 skrev (18 timer siden):

Hei! Tenker man at snittet sannsynligvis vil øke mye på skolene i år hvis det er 5% økning i prioriterte søkere i år? Vanskelig å vite, men tenker sånn høyst sannsynlig.

Tenker det uansett ikke er noe vi selv kan påvirke så vi får alle bare håpe på det beste :)

• Liker 2
LIMA77 skrev (7 minutter siden):

Tror det er sånn at vi skal velge dato/tidspunkt selv den 5. mai😁

Er det noen her som vet hvilke dager det skal gjennomføres fysiske tester?

LIMA77 skrev (7 minutter siden):

Tror det er sånn at vi skal velge dato/tidspunkt selv den 5. mai😁

Er det noen her som vet hvilke dager det skal gjennomføres fysiske tester?

Er ikke hvert år alle kommer med, så man pleier å få innkalling først

• Liker 1
PHS-søker2025 skrev (6 timer siden):

Noen som har erfaring med at et eller flere spørsmål på videointervjuet har blitt stående ubesvart?😅Klarte på det ene spørsmålet å sende inn forsøk 1 med et uhell, som var veldig uferdig.. Lurer sånn på om jeg kan bli diskvalifisert på grunn av dette

Samme skjedde med meg. Send mail til Aon Assesment å forklar situasjonen, så åpner de sannsynligvis spørsmålet for deg igjen. 

Jeg har igjen to spørsmål på videointervjuet nå, og teknikken har så absolutt ikke fungert i dag.

Mye korrespondanse med Aon, og jeg er nå på min tredje enhet.

Første enheten hadde krystallklart bilde, men ingen lyd uavhengig av hva jeg gjorde av instillinger. Dette er en ny PC til ti tusen kroner.

Jeg foreslo å bytte enhet, og iverksatte en eldre PC. Lyden var upåklagelig, men bildet hakket bare selv etter at jeg hadde oppdatert den og den var "good to go".

Så ringte PHS til meg siden jeg også hadde sendt mail til dem om problemet. Jeg ble rådet til å forsøke fra en tredje enhet. Alt har fungert så langt. Bare 2 spørsmål igjen.

Til dere andre som eventuelt sliter med teknikk etc nå på tampen av siste timer før ferdigstillelse, så ønsker jeg dere lykke til.

Håper at alt går bra.

Det er fortsatt noen timer igjen til midnatt 😇

• Liker 1
phssøker2025- skrev (På 28.2.2025 den 21.23):

Søker noen av dere mens dere er i fast jobb? Hvordan gjør dere dette? Får vel svar 20.juli og med oppsigelsestid på alt fra 1-3mnd kan det jo være vanskelig.

Verdt å ta praten med sjefen og forklare situasjonen. Jeg selv gikk til en 0% kontrakt og sluttet selv etterhvert. 

Mikkelrew1338 skrev (På 5.3.2025 den 23.02):

Hoi godtfolk! 

Jeg har pdd et snitt på 43,6. Jeg tok nettopp opp norsken for å kunne dekke karakterkravet. Jeg fikk nå 4 fremfor 2. 🤣
Anyways, jeg har søkt PHS i år men antar jeg ikke kommer inn mtp snittet mitt og snittet på PHS de siste åra. Hva tenker dere jeg kan forbedre til neste års opptak? Selv tenker jeg samfunnsfag og naturfag da det er der jeg har lave karakterer fra Vgs. Har også avtjent i militæret. 

Noen andre med lignende snitt som meg? Er det håp utenom venteliste? 
Søkt meg inn til; Oslo, Stavern, Bodø og Alta. 

Hei. 
Ta opp desidert de fagene som du har  karakter 2 og 3 på. 

ThreatLevelMidnight skrev (På 12.3.2025 den 23.49):

Har sett en annen spørre men så aldri at personen fikk noe svar; 

Har noen noe erfaringer med Politihøgskolen PrepPack­™ fra jobtestprep-nettsiden? En forberedelse til pc-testene med forklaringer og øvelseoppgaver. Ser nokså stilig ut fra utsiden 

Leste feil. 

Endret av Bumblebee1337
Tongo skrev (På 8.4.2025 den 15.06):

Er det noen som har vært med tidligere som bruker linser til vanlig? Med tanke på svømmedelen, gikk det fint for dere der uten linser og se under vann? Jeg har ikke høy styrke, ligger på -1.0 og -1.25

Det går helt fint, jeg har litt svakere syn enn deg. Om du tar de ut eller ei har ikke noe å si. Jeg prøvde nok ganger til å prøve begge ganger frem til jeg kom inn 🤣

Phssøker45 skrev (16 timer siden):

Samme skjedde med meg. Send mail til Aon Assesment å forklar situasjonen, så åpner de sannsynligvis spørsmålet for deg igjen. 

Jeg ble ringt i fjor av PHS av ei snill jente som forklarte jeg ikke var den eneste som hadde sendt inn første forsøk med uhel. Vi lo og jeg fikk tilsendt kun det spørsmålet på nytt som måtte besvares på nytt. 

Bumblebee1337 skrev (Akkurat nå):

Jeg ble ringt i fjor av PHS av ei snill jente som forklarte jeg ikke var den eneste som hadde sendt inn første forsøk med uhel. Vi lo og jeg fikk tilsendt kun det spørsmålet på nytt som måtte besvares på nytt. 

@PHS-søker2025 Dette var egentlig til deg, vært en lang dag med eksamen og tre treningsøkter 😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...