Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2025

Anbefalte innlegg

Vlp skrev (2 timer siden):

Når vi har tatt disse testene nå, er det ingen måte å vite for sikkert om man anses som egnet før evt første uka i juli? Sabla lenge å vente med spenningsklump i magen. 

Om vi ikke blir funnet egnet får vi utvidet intervju, så om du ikke har blitt innkalt til utvidet intervju innen midten av juni er du egnet 😊

IMG_0750.jpeg.2a4cbbbd83db73e3d3bb31e3e4e9beec.jpeg

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
32 minutes ago, Siddis94 said:

Om vi ikke blir funnet egnet får vi utvidet intervju, så om du ikke har blitt innkalt til utvidet intervju innen midten av juni er du egnet 😊

IMG_0750.jpeg.2a4cbbbd83db73e3d3bb31e3e4e9beec.jpeg

Hvor fant du dette? Regner jo med at noen blir avskrevet med en gang, og de vil vel ikke høre noe før da evt første uken i juli? Eller blir de luket ut før de fysiske testene eventuelt? 

Vlp skrev (51 minutter siden):

Hvor fant du dette? Regner jo med at noen blir avskrevet med en gang, og de vil vel ikke høre noe før da evt første uken i juli? Eller blir de luket ut før de fysiske testene eventuelt? 

Står endel om dette her:

https://www.politihogskolen.no/studier/politiutdanning/soknad-og-opptak/opptakskrav/egnethetsvurdering/
Slik jeg forstår det vil ingen bli avskrevet med en gang, alle som ikke blir funnet egnet etter grunnvurdering får utvidet intervju 😊

Dersom du ikke blir funnet egnet etter utvidet intervju kommer avslaget første uken i juli.

37 minutes ago, Siddis94 said:

Står endel om dette her:

https://www.politihogskolen.no/studier/politiutdanning/soknad-og-opptak/opptakskrav/egnethetsvurdering/
Slik jeg forstår det vil ingen bli avskrevet med en gang, alle som ikke blir funnet egnet etter grunnvurdering får utvidet intervju 😊

Dersom du ikke blir funnet egnet etter utvidet intervju kommer avslaget første uken i juli.

Skjønner! Takk! :) Hadde vel vært ganske vanskelig å bli antatt uegna basert på de testene her uansett. 

Lurer på noe her til noen som kanskje har tatt testen eller tidligere, eller kan tenke seg  hva det kan være. Liker å være litt forberedt.

Er det noen som vet om det kommer figurtest i deduktiv og induktiv ressonering? Og hvilken av de eventuelt en figurtest kan komme frem i?

j0nnern skrev (1 time siden):

Noen som allerede har tatt testene? I så fall, hvordan føltes dere det gikk? Vanskelighetsgraden var høyere enn forventet, og jeg stresset kanskje litt for mye, men følte sånn generelt at alt gikk bra. Får bare krysse fingrene inntil videre🙏

Synes testene var vanskelige, håper virkelig ikke resultatene er diskvalifiserende hehe..

PHS-søker2025 skrev (18 timer siden):

Dere som syntes at de var vanskelige, var dere på opptak i fjor?

Det er første gang jeg er med på opptak 🫶

Majed skrev (37 minutter siden):

Kan jeg spørre hvor mange spørsmål det var til sammen og tid på dem?

Det er 3 tester man må ta utenom videointervjuet, personlighetstesten tar vel 30 min ish, mens de to andre skal ta 6/7 min. Var mange spørsmål (rundt 100? Usikker hahah)

Endret av PHS25
PHS25 skrev (2 minutter siden):

Det er første gang jeg er med på opptak 🫶

Det er 3 tester man må ta utenom videointervjuet, personlighetstesten tar vel 30 min ish, mens de to andre skal ta 6/7 min. Var mange spørsmål (rundt 100? Usikker hahah)

Tusen takk for svar 😊. fikk du god tid til å svare på videointervjuet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...