Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2025

Anbefalte innlegg

Siddis94 skrev (6 minutter siden):

Prøver å variere litt, tenker både intervall og distanse er relevant. Noen ganger svømmer jeg 50 meter i «høyt» tempo for så å få pusten tilbake og gjøre det samme om igjen og om igjen. Mens andre ganger svømmer jeg 300m og må ta en lengre pause før jeg er klar igjen. Usikker på hva som er best fremgangsmåte, men det er hvertfall sikkert at det å bruke tid i bassenget jevnlig er nøkkelen 😊tar testen hver gang også for å få bekreftelse på at det går riktig vei, har forbedret tiden med noen sekunder hver uke i det siste👍

Imponerende! Kjører 4 svømmeøkter i uken nå, satser på at det holder til mai/juni :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hoi godtfolk! 

Jeg har pdd et snitt på 43,6. Jeg tok nettopp opp norsken for å kunne dekke karakterkravet. Jeg fikk nå 4 fremfor 2. 🤣
Anyways, jeg har søkt PHS i år men antar jeg ikke kommer inn mtp snittet mitt og snittet på PHS de siste åra. Hva tenker dere jeg kan forbedre til neste års opptak? Selv tenker jeg samfunnsfag og naturfag da det er der jeg har lave karakterer fra Vgs. Har også avtjent i militæret. 

Noen andre med lignende snitt som meg? Er det håp utenom venteliste? 
Søkt meg inn til; Oslo, Stavern, Bodø og Alta. 

Endret av Mikkelrew1338
Lenke til kommentar
Mikkelrew1338 skrev (15 timer siden):

Hoi godtfolk! 

Jeg har pdd et snitt på 43,6. Jeg tok nettopp opp norsken for å kunne dekke karakterkravet. Jeg fikk nå 4 fremfor 2. 🤣
Anyways, jeg har søkt PHS i år men antar jeg ikke kommer inn mtp snittet mitt og snittet på PHS de siste åra. Hva tenker dere jeg kan forbedre til neste års opptak? Selv tenker jeg samfunnsfag og naturfag da det er der jeg har lave karakterer fra Vgs. Har også avtjent i militæret. 

Noen andre med lignende snitt som meg? Er det håp utenom venteliste? 
Søkt meg inn til; Oslo, Stavern, Bodø og Alta. 

Var i samme sko som deg, og jeg valgte å ta opp fag. Mer spesifikt de fagene jeg fikk dårligst på (samf., geografi, norsk). Gikk veldig fint for seg, youtube er til mye hjelp da mange lærere legger ut foredrag der!! 

Hvor gammel er du? For du får jo alderspoeng frem til du er 23, så er du 23+ og har avtjent førstegangstjeneste så har du jo gått opp en hel karakter☺️

Lenke til kommentar
5 hours ago, PHS25 said:

Var i samme sko som deg, og jeg valgte å ta opp fag. Mer spesifikt de fagene jeg fikk dårligst på (samf., geografi, norsk). Gikk veldig fint for seg, youtube er til mye hjelp da mange lærere legger ut foredrag der!! 

Hvor gammel er du? For du får jo alderspoeng frem til du er 23, så er du 23+ og har avtjent førstegangstjeneste så har du jo gått opp en hel karakter☺️

Har makset antall alderspoeng jeg kan få vel, 8stk :) 2001 mod.

Lenke til kommentar
phssøker2025- skrev (14 minutter siden):

Hvor mye tror dette den interne politiloggen spiller inn? Ble bortvist fra byen for 2-3 år siden etter at min kompis havnet i et turmulter og jeg var på samme sted og skulle dra han bort😅

Vil tro at de kaller deg inn på utvidet intervju dersom det påvirker veldig negativt, slik at du får forklart deg☺️Har en kompis som hadde en lignende sak, han er politistudent i dag

Lenke til kommentar

Jeg trener også på svømming, men mitt problem er at jeg svømmer 100 m med kun elementær ryggsvømming på 2,30 minutt. Når jeg går over til crawl eller brystsvømming går tempoet markant ned. Derfor vil jeg fokusere mer på å bli komfortabel med pusteteknikken på crawl/brystsvømming i tiden fremover. 

Trolig er det slik, at man blir fortere sliten og anstrenger seg/bruker mer muskelkraft om pusteteknikken ikke er under kontroll. Vil gjerne ha innspill fra folk som kan dette bedre enn meg. Hvordan forbedre pusteteknikken og tempo på crawl/brystsvømming?

Lenke til kommentar
Justituarius skrev (19 minutter siden):

Jeg trener også på svømming, men mitt problem er at jeg svømmer 100 m med kun elementær ryggsvømming på 2,30 minutt. Når jeg går over til crawl eller brystsvømming går tempoet markant ned. Derfor vil jeg fokusere mer på å bli komfortabel med pusteteknikken på crawl/brystsvømming i tiden fremover. 

Trolig er det slik, at man blir fortere sliten og anstrenger seg/bruker mer muskelkraft om pusteteknikken ikke er under kontroll. Vil gjerne ha innspill fra folk som kan dette bedre enn meg. Hvordan forbedre pusteteknikken og tempo på crawl/brystsvømming?

For 1,5 uke siden hadde jeg ikke sjans på pusteteknikken. Har bare øvd meg på på å puste på høyre side annehver gang, da holder jeg ut lengre. Øve på å gli i vannet og ta ekstra tak med armene når du drar fra. Pust ut med nesen under vann, inn med munnen over vann

• Liker 1
Lenke til kommentar

Se videoer på YouTube for gode tips til pusteteknikk og teknikk generelt. Jeg pleier å puste hvert 3. armtak slik at jeg puster på begge sider, men du må nesten finne ut hva som passer best for deg selv. Om du svømmer crawl er det viktig at kroppen roterer med armtakene, er ikke meningen at du skal ligge flatt på magen og vri hodet unaturlig langt for å puste. Å vri hodet og munnen over vann for å puste skal være en del av selve bevegelsen om det det jeg prøver å forklare ga noen som helst mening for andre enn meg selv 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
ThreatLevelMidnight skrev (12 timer siden):

Har sett en annen spørre men så aldri at personen fikk noe svar; 

Har noen noe erfaringer med Politihøgskolen PrepPack­™ fra jobtestprep-nettsiden? En forberedelse til pc-testene med forklaringer og øvelseoppgaver. Ser nokså stilig ut fra utsiden 

Jeg ble litt skeptisk til nettsiden/betaling i Euro og valgte å holde meg unna. Men ønsker gjerne også svar på denne om noen har erfaring!

Fant videoer på youtube ved å søke på deduktiv/induktiv resonnering der en blant annet trykker gjennom oppgaver fra Aon som jeg håper er nokså like😊

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...