Gå til innhold

Ny laptop til jobb. Tips til valg?


Anbefalte innlegg

Trenger en ny laptop på jobb, til under 10 000 kroner.

Må ha batteri som varer en hel arbeidsdag, lite viftestøy, behagelig tastatur og mulighet for å koble til ekstern skjerm.

Bruk er vanlig kontorbruk. Typisk lage tilbud, skrive rapporter, finne tegninger og underlag osv.

Størrelse tenker jeg rundt 15". 13 blir for smått, og 17 blir for voldsomt å frakte med seg.

Noen gode kandidater jeg bør se på? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ProphetSe7en skrev (På 21.8.2024 den 6:49 PM):

Trenger en ny laptop på jobb, til under 10 000 kroner.

Må ha batteri som varer en hel arbeidsdag, lite viftestøy, behagelig tastatur og mulighet for å koble til ekstern skjerm.

Bruk er vanlig kontorbruk. Typisk lage tilbud, skrive rapporter, finne tegninger og underlag osv.

Størrelse tenker jeg rundt 15". 13 blir for smått, og 17 blir for voldsomt å frakte med seg.

Noen gode kandidater jeg bør se på? 

En jobbpc som skal fraktes rundt i størrelse 14-15" med god batteritid til under kr 10.000 er vel å tro på julenissen.
En slik PC skal typisk vare i 3 år, og da snakker vi raskt i området 15k til 20k. Og det bør kjøpes en maskin med 3 års service inkludert.

Lenke til kommentar

Mine to siste laptoper, Samsung og Asus har levd i mange år.

Samsung er fra sist de solgte laptoper i Norge, så den er vel 8 år. Eneste som har blitt ett problem med tiden er batteriet.

Asus er nyere, er vel ikke mer enn 4 år gammel, men den varer fortsatt en hel 7.5 timers arbeidsdag.

Begge disse kostet rundt 10 000 i sin tid og har tålt mye juling. Hvorfor mener du at en pc må koste opp mot 15-20 000?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
ProphetSe7en skrev (På 23.8.2024 den 8:13 AM):

Mine to siste laptoper, Samsung og Asus har levd i mange år.

Samsung er fra sist de solgte laptoper i Norge, så den er vel 8 år. Eneste som har blitt ett problem med tiden er batteriet.

Asus er nyere, er vel ikke mer enn 4 år gammel, men den varer fortsatt en hel 7.5 timers arbeidsdag.

Begge disse kostet rundt 10 000 i sin tid og har tålt mye juling. Hvorfor mener du at en pc må koste opp mot 15-20 000?

Jeg leste Samsung og Anus.
There is something wrong with me.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (22 minutter siden):

Ser at f.eks Lenovo har noen ThinkPad med 1920x1200 skjerm det er litt bedre enn 1920x1080 (full HD).

Lenovo er dritt!
La ut 6 flak for en laptop som har 80 min batteri og begynner å trenge formatering etter 4 år selv om jeg kjører minimalt med shit på den.


En annen type laptop jeg aldri mere skal ha er Toshiba.

Endret av Whateverface
Lenke til kommentar
55 minutes ago, Whateverface said:

Lenovo er dritt!
La ut 6 flak for en laptop som har 80 min batteri og begynner å trenge formatering etter 4 år selv om jeg kjører minimalt med shit på den.

Det var vel neppe en ThinkPad, men noe fra consumer segmentet da? P X og T seriene spesielt er gode maskiner litt avhengig av hva du er ute etter.

"Å trenge formatering" har lite med maskinen å gjøre utenom dårlig specs. 

Endret av process
Lenke til kommentar
process skrev (2 timer siden):

Det var vel neppe en ThinkPad, men noe fra consumer segmentet da? P X og T seriene spesielt er gode maskiner litt avhengig av hva du er ute etter.

"Å trenge formatering" har lite med maskinen å gjøre utenom dårlig specs. 

Det ER en thinkpad modell.

Og det er vel Lenovo sin feil at de selger piss til flere tusen når jeg må formatere den etter 4 år uten å knapt ha en dritt på den.
Jeg har sannelig vært borti bedre.

Jeg kjøpte også en Lenovo tablet i samme slengen.
Den fungerte bra i ett år og så varte batteriet i ca en time og tømmes til og med når den er avslått.
Jeg har den fullladet hele tiden og rører den sjelden. Den kan ligge avslått i flere uker før jeg rører den.
Null batteri. Svært få apper på den siden jeg ikke bryr meg noe særlig med apper annet enn det nødvendigste.

Piss til blodpris.
Blir aldri mere å kjøpe det merket.

Tror jeg går for Asus igjen.
Den fungerte ivhertfall prikkfritt inntil jeg sovna i fylla en romjulsaften og må ha sparka til den eller noe i søvne for den lå på gulvet dagen etterpå med 1/4 av skjermen fucka. Den var helt fin når jeg la meg med den på nattbordet.

Kunne jo selvfølgelig bare bytta skjerm, men jeg var lat og ung så jeg kjøpte meg bare en ny og beholdt disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...