Sovna Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august Av hva jeg vet så frarådes det på det sterkeste at en slik relasjon anskaffer barn. Solid dokumentert. Men hva hvis fetter og kusine gifter seg av kjærlighet, de fatter alvorlighetsgraden av dette med barn og av den grunn dropper det. Hva står igjen som galt? Kun fordommer og/eller skam på øvrig familie..? De negative kreftene der kan vel et forelsket par med integritet bare fnyse av. Og selvsagt, det finnes et tema om tvangsekteskap opp i alt dette også. Var det kun dette man ville til livs? 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august Nå kommer nok Islamiseringen til å gå for fult Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 21. august Forfatter Del Skrevet 21. august Maskinfører skrev (8 minutter siden): Nå kommer nok Islamiseringen til å gå for fult Hvis det er dette som tiltaket om ny lov dreier seg om så er vel heller det en ambisjonen om at Islam må tvinges til å humanisere. I dette tilfellet kvinners rettigheter. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august (endret) Dette er flott. Så slipper vi at adel gifter seg innad i familie og slekt for å bevare blodlinjene og makt. /s Endret 21. august av Theo343 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august Sovna skrev (Akkurat nå): Hvis det er dette som tiltaket om ny lov dreier seg om så er vel heller det en ambisjonen om at Islam må tvinges til å humanisere. I dette tilfellet kvinners rettigheter. Tipper at muslimene snart vil opprette eget parti til slutt også får de til slutt flertallet og da vrakes sånne lover raskt jeg tipper det er det den nye loven dreier seg om jeg kjenner kun ene eneste mann som er gift med kusina si han døde i fjol (begge var Norske ) i islam så eksisterer ikke kvinnelige rettigheter så dette kan ikke humaniseres deres røde bok (Lovene) styres av koranen 1 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. august Del Skrevet 25. august Som departementet skriver i proposisjonen (Prop. 99 L (2023-2024)) har dette vært diskutert i over tyve år. Men den helsemessige begrunnelsen for forslaget er svært, svært svak - Folkehelseinstituttet uttaler i sin høring om lovendringen at selv om konsekvensene for mulige barn at foreldrene er søskenbarn kan bli alvorlige, så er den absolutte risikoen for enkeltpersoner lav til moderat, og det er lite sannsynlig at belastningen vil være stor for den alminnelige folkehelsen. Det samme gjør Norsk Forening for Medisinsk Genetikk. Man forbyr tross alt ikke søskenbarn fra å få barn sammen, og man forbyr heller ikke kvinner i risikogrupper fra å bli gravide. I virkeligheten ønsker regjeringen rett og slett å forby søskenbarnekteskap. Helsemessige forhold er fikenbladet man bruker for å gjennomføre dette. 4 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august (endret) Saken har selvfølgelig med innvandring å gjøre. Skal man (for eksempel norsk-pakistanere i Norge) få slektninger i Pakistan til Norge, så kan for eksempel familie-overhoder i Pakistan beordre unge i Norge til å gifte seg med noen i familien i Pakistan. Business is business. Dette vil man ha slutt på. 2 + 2 = 4 Noen som vil påstå at jeg tar veldig mye feil? Endret 26. august av lada1 3 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august lada1 skrev (13 minutter siden): Saken har selvfølgelig med innvandring å gjøre. Skal man (for eksempel norsk-pakistanere i Norge) få slektninger i Pakistan til Norge, så kan for eksempel familie-overhoder i Pakistan beordre unge i Norge til å gifte seg med noen i familien i Pakistan. Business is business. Dette vil man ha slutt på. 2 + 2 = 4 Noen som vil påstå at jeg tar veldig mye feil? Du har selvfølgelig rett selv kjente jeg kun en som var gift med kusina si han gikk bort i 2021/2022 1 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august (endret) On 8/21/2024 at 5:09 PM, Maskinfører said: Tipper at muslimene snart vil opprette eget parti til slutt også får de til slutt flertallet og da vrakes sånne lover raskt jeg tipper det er det den nye loven dreier seg om jeg kjenner kun ene eneste mann som er gift med kusina si han døde i fjol (begge var Norske ) i islam så eksisterer ikke kvinnelige rettigheter så dette kan ikke humaniseres deres røde bok (Lovene) styres av koranen Muslimer er ikkje ei homogen gruppe. Du har voldsom spredning kulturelt. Det er relativt liten grunn til å anta at dei vil samle seg om eit parti i større grad enn kristne har gjort. Den solide majoriteten av muslimer er ikkje styrt av koranen i større grad enn kristne er styrt av bibelen. Forøvrig er det jo litt spesielt at ein person som stemmer Konservativt/PDK snakker om at andre vil bandleggje kvinnerettar... Jesus sa vel noko om å ta bjelken ut av eige auge før du fjernar flisa i bror din sitt auge. Endret 26. august av barfoo Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august barfoo skrev (6 minutter siden): Muslimer er ikkje ei homogen gruppe. Du har voldsom spredning kulturelt. Det er relativt liten grunn til å anta at dei vil samle seg om eit parti i større grad enn kristne har gjort. Den solide majoriteten av muslimer er ikkje styrt av koranen i større grad enn kristne er styrt av bibelen. Forøvrig er det jo litt spesielt at ein person som stemmer Konservativt/PDK snakker om at andre vil bandleggje kvinnerettar... Jesus sa vel noko om å ta bjelken ut av eige auge før du fjernar flisa i bror din sitt auge. Er dessverre enebarn 😉 1 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august 5 minutes ago, Maskinfører said: Er dessverre enebarn 😉 Er det einaste reaksjonen du har på svaret mitt? Det er jo... non sequitur. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. august Del Skrevet 26. august Maskinfører skrev (På 21.8.2024 den 5:09 PM): Tipper at muslimene snart vil opprette eget parti til slutt også får de til slutt flertallet og da vrakes sånne lover raskt jeg tipper det er det den nye loven dreier seg om jeg kjenner kun ene eneste mann som er gift med kusina si han døde i fjol (begge var Norske ) i islam så eksisterer ikke kvinnelige rettigheter så dette kan ikke humaniseres deres røde bok (Lovene) styres av koranen Islam setter jo kvinners rettigheter først de: https://www.nrk.no/urix/taliban-forbyr-kvinnestemmer-i-offentlegheita-og-sparkar-tryggingsvakter-utan-skjegg-1.17015497 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå