Labelle Skrevet 21. august Rapporter Del Skrevet 21. august (endret) Hei, Nærmer seg tampen på sesongen. Har et fiskekort som går ut i månedskiftet i et veldig bra vann. Det går sjøørret opp i dette vannet opptil 10kg. Jeg har sett bilder av oppgangen gjennom kamera i elven. Fiskesesongen har vært helt ræva dårlig og jeg begynner å bli litt desperat etter en storing før fiskestanga legges i boden. Jeg har fisket mye etter sjøørret i havet med fluestanga. Men i ferskvann er jeg på en helt ny arena. Jeg tenkte å forhøre meg her om det er noen her som har gode tips for å få på en storing. Jeg ser de lokale gutta får mest fisk på fluer ifølge fangstrapporter. Alle virker til å fiske med "bombarda" oppsett. Dette er relativt nytt for meg. Prøvde det en kveld og opplevde en gigastor sjøørret gikk amok i duppen min og ikke flua som hang 3m bak i en fortom. Virker som de fleste fisker rundt skomringen på kveldene. Vanntemperaturen i vannet er fin. Typ 13-14grader. Igår prøvde jeg med packraft og dorge med wobbler uten noe fangst eller napp. Tar imot alt av tips. Type fluer osv. Endret 21. august av Labelle Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 6. september Rapporter Del Skrevet 6. september Anbefaler "FishKing" på YouTube. Han sitter med god erfaring. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. september Rapporter Del Skrevet 6. september (endret) Labelle skrev (På 21.8.2024 den 13.51): Nærmer seg tampen på sesongen. Har et fiskekort som går ut i månedskiftet i et veldig bra vann. Det går sjøørret opp i dette vannet opptil 10kg. Jeg har sett bilder av oppgangen gjennom kamera i elven. Aller først, du må vite fisketidene i ferskvann, dette er kraftig regulert. Søk for ditt vann. Varierer litt fra vassdrag til vassdrag i Norge. Her er sjøørret fiske slutt i vann samme dag som elvafiske. Endret 6. september av Jarmo Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 6. september Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september Takker for svar. Jeg "knakk" koden. Ble en pers på 5.4kg og flere rundt 2-3kg. Mistet også mange. Har vært veldig varmt før mot slutten. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. september Rapporter Del Skrevet 6. september (endret) Labelle skrev (7 minutter siden): Takker for svar. Jeg "knakk" koden. Ble en pers på 5.4kg og flere rundt 2-3kg. Mistet også mange. Har vært veldig varmt før mot slutten. Pers 8,7 kg og flere mellom 6-8 kilo her, dog for flere år siden. Alle i elva på Vestlandet.(lette bre-elver)Juli-August. Ja, har fremdeles bilder av fiskene. Endret 6. september av Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå