Gå til innhold

Stor sjøørret i ferskvann


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Nærmer seg tampen på sesongen. Har et fiskekort som går ut i månedskiftet i et veldig bra vann. 

Det går sjøørret opp i dette vannet opptil 10kg. Jeg har sett bilder av oppgangen gjennom kamera i elven. 

Fiskesesongen har vært helt ræva dårlig og jeg begynner å bli litt desperat etter en storing før fiskestanga legges i boden. 

Jeg har fisket mye etter sjøørret i havet med fluestanga. Men i ferskvann er jeg på en helt ny arena. Jeg tenkte å forhøre meg her om det er noen her som har gode tips for å få på en storing. Jeg ser de lokale gutta får mest fisk på fluer ifølge fangstrapporter. Alle virker til å fiske med "bombarda" oppsett. Dette er relativt nytt for meg. Prøvde det en kveld og opplevde en gigastor sjøørret gikk amok i duppen min og ikke flua som hang 3m bak i en fortom. Virker som de fleste fisker rundt skomringen på kveldene. Vanntemperaturen i vannet er fin. Typ 13-14grader. Igår prøvde jeg med packraft og dorge med wobbler uten noe fangst eller napp. Tar imot alt av tips. Type fluer osv.

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Labelle skrev (På 21.8.2024 den 13.51):

Nærmer seg tampen på sesongen. Har et fiskekort som går ut i månedskiftet i et veldig bra vann. 

Det går sjøørret opp i dette vannet opptil 10kg. Jeg har sett bilder av oppgangen gjennom kamera i elven. 

Aller først, du må vite fisketidene i ferskvann, dette er kraftig regulert. Søk for ditt vann. Varierer litt fra vassdrag til vassdrag i Norge. Her er sjøørret fiske slutt i vann samme dag som elvafiske.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Labelle skrev (7 minutter siden):

Takker for svar. Jeg "knakk" koden. Ble en pers på 5.4kg og flere rundt 2-3kg. Mistet også mange. Har vært veldig varmt før mot slutten.

Pers 8,7 kg og flere mellom 6-8 kilo her, dog for flere år siden. Alle i elva på Vestlandet.(lette bre-elver)Juli-August.

Ja, har fremdeles bilder av fiskene. :)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...