TheDarkSycamore - SCM Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august (endret) Hvordan fjerner man denne? Se bildet. Syns den er litt iveien. Jeg har leitet etter den, men klarer ikke og finne den funksjonen. Trenger hjelp. Endret 22. august av TheDarkSycamore - SCM 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august Høyreklikk den og se hva som kommer opp? Lenke til kommentar
El burro Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august Høyreklikk på en ledig plass på linja så velger du tilpass verktøylinje, da kan legge til eller fjerne elementer. 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august (endret) Bruker du `userChrome.css`? Slik kan du sjekke: Klikk på ≡ (øverst i høyre hjørne) > Help > More troubleshooting information > Profile Folder: Klikk på Open `C:\Users\...` Har du ei mappe som heter `chrome`? -- da kan dette være problemet. (En ren installasjon (uten extensions, etc.) av Firefox har ikke `chrome`-mappe med tilhørende filer som `userChrome.css`.) EDIT: Dersom du har ei `chrome`-mappe i `Profile Folder` kan du gjøre følgende for å deaktivere `userChrome.css`: Skriv `about:config` i adressefeltet i en ny fane, og trykk linjeskift. Klikk på knappen for å akseptere risikoen. Søk etter `toolkit.legacyUserProfileCustomizations.stylesheets` og endre fra `true` til `false`. (default er `false`). --------------- Eller du kan prøve dette: Refresh Firefox - reset add-ons and settings Quote "Hvis du har problemer med Firefox, kan det hjelpe å gjenopprette nettleseren til standardinnstillingene samtidig som du lagrer viktig informasjon, som bokmerker og passord." (Teksten over er oversatt av DeepL.com (gratisversjon)) Endret 21. august av backtoback typos Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 21. august Forfatter Del Skrevet 21. august (endret) backtoback skrev (2 timer siden): Bruker du `userChrome.css`? Slik kan du sjekke: Klikk [≡] > Help > More troubleshooting information > Profile Folder: Klikk på [Open] `C:\Users\...` Har du ei mappe som heter `chrome`? -- da kan dette være problemet. (En ren installasjon (uten extensions, etc.) av Firefox har ikke `chrome`-mappe med tilhørende filer som `userChrome.css`.) EDIT: Dersom du har ei `chrome`-mappe i `Profile Folder` kan du gjøre følgende for å deaktivere `userChrome.css`: Skriv `about:config` i adressefeltet i en ny fane, og trykk linjeskift. Klikk på knappen for å akseptere risikoen. Søk etter `toolkit.legacyUserProfileCustomizations.stylesheets` og endre fra `true` til `false`. (default er `false`). --------------- Eller du kan prøve dette: Refresh Firefox - reset add-ons and settings "Hvis du har problemer med Firefox, kan det hjelpe å gjenopprette nettleseren til standardinnstillingene samtidig som du lagrer viktig informasjon, som bokmerker og passord." Oversatt av DeepL.com (gratisversjon) Aldri hørt om `userChrome.css`, ikke sånn jeg vet. Edit greia de ble jeg helt gresk av. Siste avsnittet, hvordan gjør jeg det? Har aldri hørt om DeepL.com. Men jeg kan jo prøve og refreshe Firefox tho. Endret 21. august av TheDarkSycamore - SCM Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 21. august Forfatter Del Skrevet 21. august (endret) Nå mistet jeg alt av det jeg hadde av linker, nettbutikker osv, se bildene. 😲 Det ville jeg ikke skulle skje. Hvordan får jeg det tilbake? 🙄 Endret 21. august av TheDarkSycamore - SCM 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 21. august Forfatter Del Skrevet 21. august Det skjer fremdeles det samme. 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 21. august Forfatter Del Skrevet 21. august (endret) Ser nå at Bookmarks Menyen forsvinner nå, når jeg trykker på en ny åpen tab. Hvordan får jeg den til og bli der? Endret 21. august av TheDarkSycamore - SCM 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 21. august Forfatter Del Skrevet 21. august Re backtoback skrev (3 timer siden): Bruker du `userChrome.css`? Slik kan du sjekke: Klikk [≡] > Help > More troubleshooting information > Profile Folder: Klikk på [Open] `C:\Users\...` Har du ei mappe som heter `chrome`? -- da kan dette være problemet. (En ren installasjon (uten extensions, etc.) av Firefox har ikke `chrome`-mappe med tilhørende filer som `userChrome.css`.) EDIT: Dersom du har ei `chrome`-mappe i `Profile Folder` kan du gjøre følgende for å deaktivere `userChrome.css`: Skriv `about:config` i adressefeltet i en ny fane, og trykk linjeskift. Klikk på knappen for å akseptere risikoen. Søk etter `toolkit.legacyUserProfileCustomizations.stylesheets` og endre fra `true` til `false`. (default er `false`). --------------- Eller du kan prøve dette: Refresh Firefox - reset add-ons and settings "Hvis du har problemer med Firefox, kan det hjelpe å gjenopprette nettleseren til standardinnstillingene samtidig som du lagrer viktig informasjon, som bokmerker og passord." Oversatt av DeepL.com (gratisversjon) Jeg syns ikke du var så klar på hva som ville skje når man refreshe Firefox. Jeg mistet jo en god del jo, av det jeg hadde sotte opp. 😔😔😥 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 21. august Forfatter Del Skrevet 21. august (endret) Nå er det bare tartsiden og samme problemet som må fikses. Jeg fikk til med Bookmark Menyen. Er det mulig og hente tilbake det jeg hadde på startsiden? Endret 21. august av TheDarkSycamore - SCM Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 21. august Forfatter Del Skrevet 21. august @backtoback du er nødt og til og vise edie greia på nytt, i bilde form. Den var helt gresk for meg. Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august (endret) @TheDarkSycamore - SCM, jeg beklager så mye probleme dette har skapt for deg, det var ikke meningen . Har du sett mer på siden Refresh Firefox...? Det kan hende vi klarer å få ordet opp i dette rotet, alt håp er ikke ute! Jeg skal prøve å gjenskape det som har skjedd i min Firefox og lokalisere den nye profilmappa som skal innholde de lagrede elementene. Vent litt så kommer jeg tilbake... Har oversatt litt av siden til norsk (blå tekst, min utheving): ---------------------------- Hva gjør oppdateringsfunksjonen? Firefox lagrer alle innstillingene og den personlige informasjonen din i en profilmappe. Oppdateringsfunksjonen oppretter en ny profilmappe og lagrer viktige data. Oppdateringsfunksjonen fjerner tilleggsprogrammer som normalt lagres i Firefox-profilmappen (for eksempel utvidelser og temaer). Tilleggsprogrammer som er lagret andre steder, fjernes ikke (selv om eventuelle endrede innstillinger tilbakestilles). Firefox vil lagre disse elementene: Bokmerker Historikk for surfing og nedlasting Passord informasjonskapsler Informasjon om automatisk utfylling av webskjemaer Personlig ordbok Disse elementene og innstillingene vil bli fjernet: Utvidelser og temaer Nettstedstillatelser Endrede preferanser Lagt til søkemotorer DOM-lagring Sikkerhetssertifikat og enhetsinnstillinger Nedlastingshandlinger Tilpasninger av verktøylinjen Brukerstiler (chrome-undermappe som inneholder userChrome og/eller userContent CSS-filer, hvis de er opprettet tidligere) Translated with DeepL.com (free version) Endret 21. august av backtoback typos Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 21. august Forfatter Del Skrevet 21. august (endret) backtoback skrev (10 minutter siden): @TheDarkSycamore - SCM, jeg beklager så mye probleme dette har skapt for deg, det var ikke meningen . Har sett mer på siden Refresh Firefox...? Det kan hende vi klarer å få ordet opp i dette rotet, alt håp er ikke ute! Jeg skal prøve å gjenskape det som har skjedd i min Firefox og lokalisere den nye profilmappa som skal innholde de lagrede elementene. Vent litt så kommer jeg tilbake... Har oversatt litt av siden til norsk (blå tekst, min utheving): ---------------------------- Hva gjør oppdateringsfunksjonen? Firefox lagrer alle innstillingene og den personlige informasjonen din i en profilmappe. Oppdateringsfunksjonen oppretter en ny profilmappe og lagrer viktige data. Oppdateringsfunksjonen fjerner tilleggsprogrammer som normalt lagres i Firefox-profilmappen (for eksempel utvidelser og temaer). Tilleggsprogrammer som er lagret andre steder, fjernes ikke (selv om eventuelle endrede innstillinger tilbakestilles). Firefox vil lagre disse elementene: Bokmerker Historikk for surfing og nedlasting Passord informasjonskapsler Informasjon om automatisk utfylling av webskjemaer Personlig ordbok Disse elementene og innstillingene vil bli fjernet: Utvidelser og temaer Nettstedstillatelser Endrede preferanser Lagt til søkemotorer DOM-lagring Sikkerhetssertifikat og enhetsinnstillinger Nedlastingshandlinger Tilpasninger av verktøylinjen Brukerstiler (chrome-undermappe som inneholder userChrome og/eller userContent CSS-filer, hvis de er opprettet tidligere) Translated with DeepL.com (free version) Øh,oki. Hva med de sanrveiene på startsiden, hvordan får jeg dem tilbake sånn at jeg slipper og lage dem alle på nytt. 😳 Endret 21. august av TheDarkSycamore - SCM Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august (endret) EDIT: Jeg skal se om det lar seg gjør å gjenopprette snarveiene på startsiden. Mener du `Show bookmarks toolbar`? Endret 21. august av backtoback 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 21. august Forfatter Del Skrevet 21. august backtoback skrev (31 minutter siden): Mener du `Show bookmarks toolbar`? EDIT: Jeg skal se om det lar seg gjør å gjenopprette snarveiene på startsiden. Nå finner du ut? En anen ting jeg ser, er at rettskriving er også borte nå fra Firefox. Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august (endret) Jeg la til noen snarveier i min Firefox Home side og gjorde en ny Firefox Refresh. Så startet jeg Firefox på nytt og åpnet en blank side, og alle snarveiene jeg opprettet var der. Det eneste jeg oppdaget var refreshen hadde forandret antall linjer med snarveier til 1, den kan forandres opp til 4 linjer i innstillinger. Se skjermdump nedenfor. Får du ikke opp noen snarveier når du starter en ny side/tab? Litt usikker på rettskriving, kanskje Firefox er tilbakestilt til engelsk. Klikk på ≡ (øverst i høyre hjørne) > Settings > General: Language. Her kan du bytte til norsk bokmål. Endret 21. august av backtoback typos Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 21. august Forfatter Del Skrevet 21. august backtoback skrev (18 minutter siden): Jeg la til noen snarveier i min Firefox Home side og gjorde en ny Firefox Refresh. Så startet jeg Firefox på nytt og åpnet en blank side, og alle snarveiene jeg opprettet var der. Det eneste jeg oppdaget var refreshen hadde hadde forandret antall linjer med snarveier til 1, den kan forandres opp til 4 linjer i innstillinger. Se skjermdump nedenfor. Får du ikke opp noen snarveier når du starter en ny side/tab? Litt usikker på rettskriving, kanskje Firefox er tilbakestilt til engelsk. Klikk på ≡ (øverst i høyre hjørne) > Settings > General: Language. Her kan du bytte til norsk bokmål. Jah, det hadde jeg helt glemt var en ting, takk. Nå var det bare hoved problemet som igjenstår. 🙃 Edit: Jeg får fremdeles rød skrift under ordene når jeg skriver. Norsk vises ikke opp her, se bildet ned under. Jeg har prøvd og legge til, det kommer bare ikke opp. 😔 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august Jeg har nå byttet til norsk språk i min Firefox, se om dette funker for deg også. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 21. august Forfatter Del Skrevet 21. august backtoback skrev (6 minutter siden): Jeg har nå byttet til norsk språk i min Firefox, se om dette funker for deg også. Jeg har gjort det (bilde 1 og 2). Fremdeles kommer det ikke opp. (bilde 3) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå