Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firefox oppsetting: Trenger help. [Løst]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker du `userChrome.css`?

Slik kan du sjekke:

Klikk på  (øverst i høyre hjørne) > Help > More troubleshooting information > Profile Folder: Klikk på Open `C:\Users\...`
Har du ei mappe som heter `chrome`? -- da kan dette være problemet.
(En ren installasjon (uten extensions, etc.) av Firefox har ikke `chrome`-mappe med tilhørende filer som `userChrome.css`.)

EDIT:

Dersom du har ei `chrome`-mappe i `Profile Folder` kan du gjøre følgende for å deaktivere `userChrome.css`:

Skriv `about:config` i adressefeltet i en ny fane, og trykk linjeskift. Klikk på knappen for å akseptere risikoen.
Søk etter `toolkit.legacyUserProfileCustomizations.stylesheets` og endre fra `true` til `false`. (default er `false`). 

---------------

Eller du kan prøve dette: Refresh Firefox - reset add-ons and settings

Quote

"Hvis du har problemer med Firefox, kan det hjelpe å gjenopprette nettleseren til standardinnstillingene samtidig som du lagrer viktig informasjon, som bokmerker og passord." (Teksten over er oversatt av DeepL.com (gratisversjon))

 

Endret av backtoback
typos
Lenke til kommentar
backtoback skrev (2 timer siden):

Bruker du `userChrome.css`?

Slik kan du sjekke:

Klikk [≡] > Help > More troubleshooting information > Profile Folder: Klikk på [Open] `C:\Users\...`
Har du ei mappe som heter `chrome`? -- da kan dette være problemet.
(En ren installasjon (uten extensions, etc.) av Firefox har ikke `chrome`-mappe med tilhørende filer som `userChrome.css`.)

EDIT:

Dersom du har ei `chrome`-mappe i `Profile Folder` kan du gjøre følgende for å deaktivere `userChrome.css`:

Skriv `about:config` i adressefeltet i en ny fane, og trykk linjeskift. Klikk på knappen for å akseptere risikoen.
Søk etter `toolkit.legacyUserProfileCustomizations.stylesheets` og endre fra `true` til `false`. (default er `false`). 

---------------

Eller du kan prøve dette: Refresh Firefox - reset add-ons and settings

"Hvis du har problemer med Firefox, kan det hjelpe å gjenopprette nettleseren til standardinnstillingene samtidig som du lagrer viktig informasjon, som bokmerker og passord." Oversatt av DeepL.com (gratisversjon)

Aldri hørt om `userChrome.css`, ikke sånn jeg vet.

Edit greia de ble jeg helt gresk av.

Siste avsnittet, hvordan gjør jeg det? Har aldri hørt om DeepL.com. Men jeg kan jo prøve og refreshe Firefox tho.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Re

backtoback skrev (3 timer siden):

Bruker du `userChrome.css`?

Slik kan du sjekke:

Klikk [≡] > Help > More troubleshooting information > Profile Folder: Klikk på [Open] `C:\Users\...`
Har du ei mappe som heter `chrome`? -- da kan dette være problemet.
(En ren installasjon (uten extensions, etc.) av Firefox har ikke `chrome`-mappe med tilhørende filer som `userChrome.css`.)

EDIT:

Dersom du har ei `chrome`-mappe i `Profile Folder` kan du gjøre følgende for å deaktivere `userChrome.css`:

Skriv `about:config` i adressefeltet i en ny fane, og trykk linjeskift. Klikk på knappen for å akseptere risikoen.
Søk etter `toolkit.legacyUserProfileCustomizations.stylesheets` og endre fra `true` til `false`. (default er `false`). 

---------------

Eller du kan prøve dette: Refresh Firefox - reset add-ons and settings

"Hvis du har problemer med Firefox, kan det hjelpe å gjenopprette nettleseren til standardinnstillingene samtidig som du lagrer viktig informasjon, som bokmerker og passord." Oversatt av DeepL.com (gratisversjon)

Jeg syns ikke du var så klar på hva som ville skje når man refreshe Firefox. Jeg mistet jo en god del jo, av det jeg hadde sotte opp. 😔😔😥

Lenke til kommentar

@TheDarkSycamore - SCM, jeg beklager så mye probleme dette har skapt for deg, det var ikke meningen :(. Har du sett mer på siden Refresh Firefox...? Det kan hende vi klarer å få ordet opp i dette rotet, alt håp er ikke ute! 

Jeg skal prøve å gjenskape det som har skjedd i min Firefox og lokalisere den nye profilmappa som skal innholde de lagrede elementene. Vent litt så kommer jeg tilbake...

Har oversatt litt av siden til norsk (blå tekst, min utheving):

----------------------------

Hva gjør oppdateringsfunksjonen?


Firefox lagrer alle innstillingene og den personlige informasjonen din i en profilmappe. Oppdateringsfunksjonen oppretter en ny profilmappe og lagrer viktige data.

Oppdateringsfunksjonen fjerner tilleggsprogrammer som normalt lagres i Firefox-profilmappen (for eksempel utvidelser og temaer). Tilleggsprogrammer som er lagret andre steder, fjernes ikke (selv om eventuelle endrede innstillinger tilbakestilles).

Firefox vil lagre disse elementene:

  • Bokmerker
  • Historikk for surfing og nedlasting
  • Passord
  • informasjonskapsler
  • Informasjon om automatisk utfylling av webskjemaer
  • Personlig ordbok

Disse elementene og innstillingene vil bli fjernet:

  • Utvidelser og temaer
  • Nettstedstillatelser
  • Endrede preferanser
  • Lagt til søkemotorer
  • DOM-lagring
  • Sikkerhetssertifikat og enhetsinnstillinger
  • Nedlastingshandlinger
  • Tilpasninger av verktøylinjen
  • Brukerstiler (chrome-undermappe som inneholder userChrome og/eller userContent CSS-filer, hvis de er opprettet tidligere)

Translated with DeepL.com (free version)

Endret av backtoback
typos
Lenke til kommentar
backtoback skrev (10 minutter siden):

@TheDarkSycamore - SCM, jeg beklager så mye probleme dette har skapt for deg, det var ikke meningen :(. Har sett mer på siden Refresh Firefox...? Det kan hende vi klarer å få ordet opp i dette rotet, alt håp er ikke ute! 

Jeg skal prøve å gjenskape det som har skjedd i min Firefox og lokalisere den nye profilmappa som skal innholde de lagrede elementene. Vent litt så kommer jeg tilbake...

Har oversatt litt av siden til norsk (blå tekst, min utheving):

----------------------------

Hva gjør oppdateringsfunksjonen?


Firefox lagrer alle innstillingene og den personlige informasjonen din i en profilmappe. Oppdateringsfunksjonen oppretter en ny profilmappe og lagrer viktige data.

Oppdateringsfunksjonen fjerner tilleggsprogrammer som normalt lagres i Firefox-profilmappen (for eksempel utvidelser og temaer). Tilleggsprogrammer som er lagret andre steder, fjernes ikke (selv om eventuelle endrede innstillinger tilbakestilles).

Firefox vil lagre disse elementene:

  • Bokmerker
  • Historikk for surfing og nedlasting
  • Passord
  • informasjonskapsler
  • Informasjon om automatisk utfylling av webskjemaer
  • Personlig ordbok

Disse elementene og innstillingene vil bli fjernet:

  • Utvidelser og temaer
  • Nettstedstillatelser
  • Endrede preferanser
  • Lagt til søkemotorer
  • DOM-lagring
  • Sikkerhetssertifikat og enhetsinnstillinger
  • Nedlastingshandlinger
  • Tilpasninger av verktøylinjen
  • Brukerstiler (chrome-undermappe som inneholder userChrome og/eller userContent CSS-filer, hvis de er opprettet tidligere)

Translated with DeepL.com (free version)

Øh,oki. Hva med de sanrveiene på startsiden, hvordan får jeg dem tilbake sånn at jeg slipper og lage dem alle på nytt. 😳

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Jeg la til noen snarveier i min Firefox Home side og gjorde en ny Firefox Refresh. Så startet jeg Firefox på nytt og åpnet en blank side, og alle snarveiene jeg opprettet var der. Det eneste jeg oppdaget var refreshen hadde forandret antall linjer med snarveier til 1, den kan forandres opp til 4 linjer i innstillinger. Se skjermdump nedenfor. 

Får du ikke opp noen snarveier når du starter en ny side/tab?

 

firefox-home-page-shortcust.thumb.png.afca710c87fbe435919687c854740b13.png

 

Litt usikker på rettskriving, kanskje Firefox er tilbakestilt til engelsk.

Klikk på ≡ (øverst i høyre hjørne) > Settings > General: Language. 
Her kan du bytte til norsk bokmål.

settings-general-language.thumb.png.0038b18989e032cd743c9ae6b494078c.png

 

 

Endret av backtoback
typos
Lenke til kommentar
backtoback skrev (18 minutter siden):

Jeg la til noen snarveier i min Firefox Home side og gjorde en ny Firefox Refresh. Så startet jeg Firefox på nytt og åpnet en blank side, og alle snarveiene jeg opprettet var der. Det eneste jeg oppdaget var refreshen hadde hadde forandret antall linjer med snarveier til 1, den kan forandres opp til 4 linjer i innstillinger. Se skjermdump nedenfor. 

Får du ikke opp noen snarveier når du starter en ny side/tab?

firefox-home-page-shortcust.thumb.png.afca710c87fbe435919687c854740b13.png

 

Litt usikker på rettskriving, kanskje Firefox er tilbakestilt til engelsk.

Klikk på ≡ (øverst i høyre hjørne) > Settings > General: Language. 
Her kan du bytte til norsk bokmål.

settings-general-language.thumb.png.0038b18989e032cd743c9ae6b494078c.png

 

 

Jah, det hadde jeg helt glemt var en ting, takk. Nå var det bare hoved problemet som igjenstår. 🙃
Edit: Jeg får fremdeles rød skrift under ordene når jeg skriver. Norsk vises ikke opp her, se bildet ned under. Jeg har prøvd og legge til, det kommer bare ikke opp. 😔

Frikkevalgt.thumb.png.d6d1b91ccdaed41e36c9242505d2efe9.png

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...