Gå til innhold

fUnc 1030 VS Steelpad 4S

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg enten en fUnc eller en Steelpad 4S, Har sett testene på ocshoot.no og der står det at Steelpad ikke passer med andre Logitechmus enn MX-serien. Jeg har en Logitech DualOptical.

Jeg prøvde en fUnc-matte og jeg merket at når jeg skulle bevege musen raskt så hadde den en tendens til å henge igjen.

Har aldri prøvd Steelpad, så jeg lurte på om det er noen som har erfaringer med denne.

Endret av enClave
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke stor erfaring med steelpad, men jeg har en func 1030 som jeg er veldig fornøyd med. Ulempen med slike harde musematter er at de er følsomme mot støv, knekkebrødsmuler osv. Men det gjelder vel begge de to du nevner. Tror det er flere tråder om temaet, hvis du søker. :)

Lenke til kommentar
Funcsurface + mx = headshot

:lol:

Har en func selv og er meget førnøyd, men har tenkt litt på steelpad også.

Uansett tror jeg du vil bli fornøyd med func... Merkelig at den hoppet, det gjør den ikke hos meg eller noen andre av mine kamerater(skifta ut med Logitech MX300 som er en mye bedre mus ;)).

Lenke til kommentar

Før du kjøper musematte, har du prøvd en blå tøymatte?

Disse tøymattene koster 20kr, de er laget av tekstil (veldig bra) istedenfor harde stoffer og er dermed behagelige i bruk.

MS 3.0 musen min har aldri vært så nøyaktig som den er med tøymatten. For å skryte av matten her, jeg har aldri hatt så bra HS aim i cs 1.5 med scout som jeg har nå og aldri blitt så mye anklaget for aimbot..

Jeg har prøvd fUnc 1030 og everglide giganta over lengre tid, Icemat støyer mye og jeg liker den så lite at jeg ikke vurderer å bruke den engang.

Blå tøymatte ruler, jeg synes dere er dumme hvis dere automatisk tror fUnc er bedre enn tøymatten fordi den koster 10x mere enn tøymatta mi til 25kr.

Lenke til kommentar
Jeg skal ha meg enten en fUnc eller en Steelpad 4S, Har sett testene på ocshoot.no og der står det at Steelpad ikke passer med andre Logitechmus enn MX-serien. Jeg har en Logitech DualOptical.

Jeg prøvde en fUnc-matte og jeg merket at når jeg skulle bevege musen raskt så hadde den en tendens til å henge igjen.

Har aldri prøvd Steelpad, så jeg lurte på om det er noen som har erfaringer med denne.

Func, func, func og func og atter func!

Jeg synes det er den beste har omtrent prøvd alt annet.

Lenke til kommentar

Disse tøymattene koster 20kr, de er laget av tekstil (veldig bra) istedenfor harde stoffer og er dermed behagelige i bruk.

MS 3.0 musen min har aldri vært så nøyaktig som den er med tøymatten. For å skryte av matten her, jeg har aldri hatt så bra HS aim i cs 1.5 med scout som jeg har nå og aldri blitt så mye anklaget for aimbot..

Jeg har prøvd fUnc 1030 og everglide giganta over lengre tid, Icemat støyer mye og jeg liker den så lite at jeg ikke vurderer å bruke den engang.

Blå tøymatte ruler, jeg synes dere er dumme hvis dere automatisk tror fUnc er bedre enn tøymatten fordi den koster 10x mere enn tøymatta mi til 25kr.

Jeg har hatt en ordinær tøymatte nå i 3-4 år. Og jeg er mildt sagt lei av at den vandrer rundt på skrivebordet hver når jeg desperat prøver å manøvrere meg dit jeg skal. Og at jeg faktisk må kjøpe ny nesten hver måned, for at jeg ikke klarer å la vere å rive av overflaten på den. :(

Så nå vil jeg ha en av en "viss" kvalitet, når jeg først kjøper.

Lenke til kommentar

det blir for dumt når folk sier at en tøymatte er overlegen funcsurface, det er en grunn til at det er den beste gamer matta da...

"kjøp heller en tøymatte istedenfor func"....hva er dette for en drittannbefaling..

Disse tøymattene holder en uke så begynner de å forfalle, en grunn til at de koster 20 kr sier jeg bare..

Lenke til kommentar

Du har helt rett, tøymatte er best! :thumbs: Jeg har testet Icemat og den sugde, irriterende lyd, og ikke det minste bedre og aime, heller dårligere! Og dessutten så blir ikke tøymattene ødelagte så lett, og de ødelegger heller ikke dingsene musen sklir på!

Lenke til kommentar

FUNCSURFACE

quote gamer.no "For brukeren med optisk mus er fUnc 1030 markedets beste for tiden. Den gir deg den suverent beste gliden, og den lave profilen gjør den herlig å bruke. For gameren som fortsatt holder seg til å ballmus må jeg be deg styre unna, det finnes bedre matter for deg på markedet".

BLÅ TØYMATTE.

quote gamer.no

"Alt i alt er disse helt ordinære blå tøymattene helt akseptable underlag. Det er noen forutsetninger for dette. Du bør bruke optiske mus, du må bruke Mouse Skatez og du må behandle de svært forsiktig. Gjør du dette kan du godt leve med billigvarianten. Vi har likevel en advarsel; ETTER DU HAR PRØVD EN FUNC GÅR DU ALDRI TILBAKE"

I rest my case....

Lenke til kommentar

Aimen på Icemat er ikke dårlig, men lyden er altfor plagsom til at jeg idetheletatt vurderer å bruke den.

Tøymatten min har optimal presisjon, jeg blåser ned fly i battlefield1942 med hatsehuki, kanoner og basooka som aldri før og treffer hs hele tia med scout og alle andre våpen i Counterstrike.

fflex, Gjør som du vil, bruk 288kr på å kjøpe en middelmådig fUnc matte du =D

Lenke til kommentar
Du bør bruke optiske mus, du må bruke Mouse Skatez og du må behandle de svært forsiktig. Gjør du dette kan du godt leve med billigvarianten. Vi har likevel en advarsel; ETTER DU HAR PRØVD EN FUNC GÅR DU ALDRI TILBAKE"

Ja må man bruke Skatez? Jeg har en icemat black som jeg er stornornøyd med. Jeg brukte skatez til å begynne med men da de ble utslitte hadde jeg ingen i reserve. Jeg bruker ikke skatez på musa, funker veldig godt det og.

Lenke til kommentar
Jeg har en Logitech DualOptical.

Samme problemet hadde jeg også med Dual Optical og fUnc. Jeg har nå kjøpt meg en MS IE 4.0, og DET er headshot. Noe av det villeste jeg har prøvd. Henger ikke som Dual Opticalen gjorde, pluss at den er utrolig god å holde i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...