Gå til innhold

Indiana Jones-spillet slippes før jul – til PlayStation 5 tidlig neste år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg eier alle konsollene, men jeg synes dette er litt skremmende om denne trenden fra Xbox fortsetter.

Og nei, det handler ikke om at jeg ikke unner eiere av andre konsoller å få nyte "alle" spill. Men dersom Xbox nedprioriterer hardware såpass mye at de ikke lenger kan ansees som en konkurrent for Sony så vil alle lide av det. Da kommer prisene på Sony sin hardware og software til å skyte til himmels og Steam vil også komme etter når de ser at PS Store kan forlange ville priser for spill. Jeg tror at konkurransen mellom PS og Xbox bare er sunn for oss forbrukere om vi tenker på det økonomiske rundt det hele. Jeg er åpenbart i mindretall her av å tenke tanken, men om Xbox sin hardware "forsvinner" og Sony får leke alene i sandkassen så kan vi bare forvente at prisene vil øke betraktelig på alt med Playstation-logo. Og neste generasjon blir garantert diskløs så må vi alle forholde oss til PS Store og de "trivelige" prisene der.

Lenke til kommentar

Jeg har stor tillit til beslutningene til Phil Spencer. Jeg synes det er flott at PlayStation-spillere også får muligheten til å spille spillet. Det er viktig å huske at det fortsatt er et halvt år mellom lanseringen på Xbox/PC og på PS5. For neste store eksklusive tittel kan det til og med gå ett år, eller kanskje 2-3 år, før det blir tilgjengelig.

Lenke til kommentar
phraze skrev (22 timer siden):

Jeg eier alle konsollene, men jeg synes dette er litt skremmende om denne trenden fra Xbox fortsetter.

Og nei, det handler ikke om at jeg ikke unner eiere av andre konsoller å få nyte "alle" spill. Men dersom Xbox nedprioriterer hardware såpass mye at de ikke lenger kan ansees som en konkurrent for Sony så vil alle lide av det. Da kommer prisene på Sony sin hardware og software til å skyte til himmels og Steam vil også komme etter når de ser at PS Store kan forlange ville priser for spill. Jeg tror at konkurransen mellom PS og Xbox bare er sunn for oss forbrukere om vi tenker på det økonomiske rundt det hele. Jeg er åpenbart i mindretall her av å tenke tanken, men om Xbox sin hardware "forsvinner" og Sony får leke alene i sandkassen så kan vi bare forvente at prisene vil øke betraktelig på alt med Playstation-logo. Og neste generasjon blir garantert diskløs så må vi alle forholde oss til PS Store og de "trivelige" prisene der.

Helt enig med deg at konkurranse er viktig, men jeg tror nok dette heller vil kunne SENKE prisene til Sony heller enn å øke dem. Om folk ser at de samme spillene er tilgjengelig "gratis" på Xbox, gjennom Gamepass, så vil de nok være mindre villige til å betale fullpris hos Sony. Ett års abonnement på Gamepass er billigere enn 3 nye fullprisspill utgitt av Sony.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
phraze skrev (På 21.8.2024 den 12:02 PM):

Jeg er åpenbart i mindretall her av å tenke tanken, men om Xbox sin hardware "forsvinner" og Sony får leke alene i sandkassen så kan vi bare forvente at prisene vil øke betraktelig på alt med Playstation-logo

At man bør velge Playstation for eksklusive spill er en myte.

Det utvikles så få "first party"-spill i dag at hvilken konsoll man eier knapt spiller noen rolle. Etter fire år på markedet er listen over Playstation 5 eksklusive spill kort.

Det som bør avgjøre hvilken konsoll man spiller på er brukergrensesnitt, hva venner spiller (for multiplayer) og kontroller.

Dem som kjøpte Playstation 5 for fire år siden har ikke kost seg med eksklusive spill i nevneverdig grad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...