Gå til innhold

Dine coverlåter

Nemesis86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann..

Jeg klonker gitar litt for meg selv. Og for en lang, god stund siden så prøvde jeg et program hvor jeg kunne spille inn noe, og så spille det av igjen og samtidig spille inne noe på nytt (altså over). Så jeg prøve å lage Metallica's Fade To Black. Den er så-som-så, egentlig .. Ikke spesielt fornøyd. Ihvertfall ikke med slutten. Mest fordi jeg var så ivrig på å bli ferdig (fordi jeg syntes det var veldig gøy), at det godt kunne blitt litt bedre gjennomført enn hva det ble.. Også var det jomfruturen min på å mikse noe! :p

Anyway, her er Metallica's Fade To Black.

mvh Bone

EDIT; fila er på en 8-9 MB..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

...for en lang, god stund siden så prøvde jeg et program hvor jeg kunne spille inn noe, og så spille det av igjen og samtidig spille inne noe på nytt...

-Hugsar du kva programmet heiter? evt. kor kan eg få tak i det??

-Speler litt emperor og satyricon, hadde vert morro (i alle fall med emperor der det er to gitara) å leigge inn på datan på den måten!

Lenke til kommentar
Heisann..

Jeg klonker gitar litt for meg selv. Og for en lang, god stund siden så prøvde jeg et program hvor jeg kunne spille inn noe, og så spille det av igjen og samtidig spille inne noe på nytt (altså over). Så jeg prøve å lage Metallica's Fade To Black. Den er så-som-så, egentlig .. Ikke spesielt fornøyd. Ihvertfall ikke med slutten. Mest fordi jeg var så ivrig på å bli ferdig (fordi jeg syntes det var veldig gøy), at det godt kunne blitt litt bedre gjennomført enn hva det ble.. Også var det jomfruturen min på å mikse noe!  :p

Anyway, her er Metallica's Fade To Black.

mvh Bone

EDIT; fila er på en 8-9 MB..

ooh, vedlig kult fade to black cover :thumbs: skulle ønske jeg kunne spille sånn. Jaja, lærte intro-soloen i forrige uke så det går jo an å håpe. Var tøft at du spilte "voice" og, hvor fant du tabs til det?

Endret av sebdude
Lenke til kommentar

Vil anbefale alle der som spiller gitar her, om å ta en kikk innom www.gitarnorge.com

Mye bra tips og tricks samt en god del "gear talk" for alle tonefreaks ;-)

Til Bone vil jeg si at det virker som om du kan sangen temmelig bra, men du sliter en del med timinga. Spilte du etter metronom eller lignende under opptaket? Selve lydkvaliteten på opptaket var ikke så veldig god, men jeg det høres allikevel ut som om du har en god grunntone i forsterkeren og gitaren din.

Hva brukte du til optpaket av utstyr?

Lenke til kommentar
jeg holder på å spille orion bass solo for tiden, jeg kan vel slenge den ut avløpet de neste dagene  :)

jeg gleder meg :w00t:

du skal ikke prøve deg på (Anesthesia) Pulling Teeth da? ;)

jesus! den krever skills! og jeg har ikke det rette utstyret heller, trenger en wah og distortion pedal ;) og når det er snakk om Orion bassen, så er det bare snakk om en 20 sekunder, men det er noe foreløpig :)

edit : Bone : det var en bra cover låt :) jevla bra

Endret av Jonki
Lenke til kommentar

til sebdude:

Takker for det.. :) "voice-taben" eksisterer vel ikke.. Jeg spilte etter "vocal-notene" som står i noteboka..

til GTS:

Det var ei god stund siden jeg spilte den inn, og enda lenger før der igjen som jeg hadde spillt den skikkelig og øvd på den. Er ikke så særlig fornøyd med hvordan den ble; ihvertfall ikke på slutten. Den synes jeg suger. Jeg hadde ikke metronom, eller noe sånn når jeg spilte den inn. Den ble spilt inn litt slik som 'jeg husker den', ..bortsett fra vokalen, den måtte jeg se litt på! :) Jeg bruker en LINE6 v2.0 POD, det er det eneste jeg 'sitter på' for tiden. Og den bare kjørte jeg rett i lydkortet.. Ikke så mye hokus-pokus rundt dette.. :p

Timingen er litt rar noen steder.. Det er en "mikse feil".. Sangen består av en bråta med "små klipp"... ihvertfall noen.. Og jeg var ikke så flink til å få de på 'rett sted'.. Det er ikke en sang jeg har jobbet med, for å si det sånn.. Slutt-soloen var faktisk skummelt dårlig synes jeg.. Men,men.. :) Men jeg var så gira over å få en sånn tak program hvor jeg kunne "spille over", at jeg ville bare sette noe sammen fort! :) hehe.. Synes det var skikkelig gøy.. Skal prøve å gjøre noe mer snart.. Først i køen tror jeg Gary Moore's Always Gonna Love You ligger..

til Jonki:

Takker for det! :) Synes det var skikkelig artig.. Skal prøve noe mer snart! Spill bassen på Orion du, så skal jeg se om jeg kunne ha fått spilt noe gitar over..!?

Lenke til kommentar
:lol: Fant nettopp denne

http://lagring.net/racecar

Edit: BTW til metallica-diggere... Brutallica er verdens beste Metallica-cover-band!

villt cover må jeg si :laugh:

når det gjelder brutallica: tja, var ikke så mye covers på siden deres da, jeg har bare hørt en liten del av MOP som de spilte. Liker sad but true band bedre jeg :thumbs:

http://www.sadbuttrue-band.com/

Endret av sebdude
Lenke til kommentar

Spiller mye Metallica selv (trommer, kan noen låter på bass også), kan lage en liste over de sangene vi har spilt. Neste uke fremfører vi Fuel pluss en del andre live, Master of Puppets sikkert og kanskje Disposable Heroes. Skal se om jeg får tatt noe opptak.

Sangene vi har spilt mest tidligere:

Master

Sandman

D. Heroes

Fade to Black

Sanitarium

Fuel

W. I May Roam

From Whom The Bell Tools

Seek And Destroy

St. Anger

Frantic

Blitzkrieg

Unforgiven 1&2

Ktulu

Sad But True

Notting Else Matters

One

Four Horsemen

Creeping Death

Blackened

Disse er de vi har spilt mest på, i tillegg har vi spilt noe System Of A Down: Toxicity og Chop Suey.

Skal gjøre så godt jeg kan å få til noen opptak å legge ut her neste helg, etter at vi har fremført de på scenen, evt. legge ut noen filer fra øving.

Lenke til kommentar

Har en god del med coverlåter på PC'en..

Agent Orange - Seek & Destroy (Metallica cover)

Dr. Know - Master Of Puppets (Metallica cover)

Flipper - Sad But True (Metallica cover)

Link 80 - Harvester Of Sorrow (Metallica cover)

Total Chaos - One (Metallica cover)

Vibrators - Nothing Else Mathers (Metallica cover)

Vice Squad - Enter Sandman (Metallica cover)

Foo Fighters - Ozone (Kiss cover)

AFI - My Michelle (Guns N' Roses cover)

The Kovenant - Spaceman (Babylon Zoo cover)

Etheral - Fear Of The Dark (Iron Maiden cover)

Divit - Breaking The Law (Judas Priest cover)

Har ikke noe FTP å uploade på da.. :cry:

Men nå.. Team antonsen!!:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...