Gå til innhold

Slik ser Civilization VII ut. Se en trailer og skjermbilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette så veldig bra ut. Akkurat som jeg så for meg. LITT mindre tegneserie-stil og litt mer realistisk fargepalett, så så dette faktisk veldig bra ut. En oppdatert kombinasjon av Civ V & VI.

 

7 hours ago, herzeleid said:

Standardversjonen kan forhåndsbestilles på steam til den nette sum av 829 kroner 😛 


Urk. Da blir det ingen forhåndsbestilling på meg. Venter på salg eller en tredjepart som tar et mindre kutt. Jeg har 829kr å bruke og eier all DLC'en til tidligere Civ-spill, men jeg synes rett og slett dette blir for dyrt for en standardutgave. Det er konsollpriser, men Firaxis og 2K har definitivt ikke vært med på å sponse PC'en min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, herzeleid said:

Standardversjonen kan forhåndsbestilles på steam til den nette sum av 829 kroner 😛 

Morsomt at man skal betale ekstra for å betateste produktet tidlig... 

Mens andre kjøper spillet med 33% rabatt når det egentlig er ferdig 6mnd senere.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ikke gi dem idéer ;)

Jeg synes det er kult at de finner på noe nytt også - spillet har altså tre "ages" hvor man kan bytte sivilisasjonsinspirasjon, og man kan tilsynelatende velge leder helt uavhengig av sivilisasjon, slik at man får en "custom" civilization hver gang. Mistenker at det blir mange lignende playthroughs slik sett etter hvert som man oppdager hva som er kraftigst, men jeg liker å leke med suboptimale kombinasjoner også, om enn bare for å rollespille :)

Grafikken ser også mye bedre ut. Akkurat som jeg ønsket meg. Mer realistisk, mindre cartoony, mer som et diorama, og litt mykere og mer naturlig fargepalett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, herzeleid said:

Standardversjonen kan forhåndsbestilles på steam til den nette sum av 829 kroner 😛 

Er klar over at krona er svak men likevel har Steam sinnsjuke priser på nye spill. Jeg bruker mye penger på spill, sikkert mer enn dei fleste, men jeg betaler nesten aldri over 400 kroner for ett spill. Der går grensen for min del selv om det er såkalla "AAA" tittel. Så lever jeg fint med at jeg ikke har det nyeste.

 

Steam tar ekstra betalt i det norske markedet fordi vi er "rike". Men faktum er at vår internasjonale kjøpekraft er sterkt svekka. Steam burde jekke seg ned til der vi var for noen få år siden.

 

Lenke til kommentar
16 minutes ago, uname -i said:

Håper det ikke er noen spesielle krav til grafikkort etc. for da bommer de på markedet. Civ er et spill for typiske ikke-hardcore spillere som har en vanlig kontor-laptop. Hvertfall mitt inntrykk.

Bør sikkert ha et middels bra eller bedre kort men tviler på at det er spesielt høyt krav. Civ setter større krav til CPU enn GPU, sånn var det i hvertfall før.

 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, uname -i said:

Håper det ikke er noen spesielle krav til grafikkort etc. for da bommer de på markedet. Civ er et spill for typiske ikke-hardcore spillere som har en vanlig kontor-laptop. Hvertfall mitt inntrykk.


Bør fortsatt være mulig å skalere. De andre spillene er jo ganske skalérbare i form av animasjoner i flere kvalitetsnivåer som også kan droppes, samt kartstørrelser.
 

4 minutes ago, Oknok said:

Er klar over at krona er svak men likevel har Steam sinnsjuke priser på nye spill. Jeg bruker mye penger på spill, sikkert mer enn dei fleste, men jeg betaler nesten aldri over 400 kroner for ett spill. Der går grensen for min del selv om det er såkalla "AAA" tittel. Så lever jeg fint med at jeg ikke har det nyeste.


Samme her. Selv om jeg har råd så går min betalingsvilje automatisk ned når selskaper forsøker å melke kundene sine med geografisk diskriminering og betalingsviljediskriminering.

Lenke til kommentar

Er det verkeleg formykje forlangt å be om å få sjå skjermbilder som viser gameplay med brukergrensesnittet?
Du veit, det du kjem til å bruke 99% av speletida på å stirre på.

Det er eit skjermbilde som viser at kartet er delt inn i heksagon (som ikkje er veldig overraskande), men bortsett frå det så var det berre filmsekvenser og animerte bevegelsar som dei fleste spelarane kjem til å slå av rimeleg fort for at ei 8 timars runde med Civilization ikkje skal ta 4 døgn.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 time siden):

Håper det ikke er noen spesielle krav til grafikkort etc. for da bommer de på markedet. Civ er et spill for typiske ikke-hardcore spillere som har en vanlig kontor-laptop. Hvertfall mitt inntrykk.

De har sagt at spillet skal lanseres på Nintendo Switch, så jeg vil tro spillet blir svært lite krevende med tanke på at Nintendo Switch har ganske dårlige specs.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Brant meg på forhåndskjøp av Civ 6 så venter nok lenge før jeg kjøper dette, spesielt med tanke på prisen. Civ 6 var et skritt i feil retning for mitt vedkommende (synes det var mye dårligere enn Civ 1, 2, 3, 4 og 5), men det ser ut til at grafikken i hvert fall er mindre cartoonish enn i forrige versjon. Det at man kan bytte kultur underveis liker jeg, de har tatt dette fra Humankind og jeg syntes det fungerer veldig bra der. Gir en god mulighet til å justere kurs underveis i spillet.

Men tror nok det heller blir mange timer i Ara: History untold for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oknok skrev (10 timer siden):

Er klar over at krona er svak men likevel har Steam sinnsjuke priser på nye spill. Jeg bruker mye penger på spill, sikkert mer enn dei fleste, men jeg betaler nesten aldri over 400 kroner for ett spill. Der går grensen for min del selv om det er såkalla "AAA" tittel. Så lever jeg fint med at jeg ikke har det nyeste.

 

Steam tar ekstra betalt i det norske markedet fordi vi er "rike". Men faktum er at vår internasjonale kjøpekraft er sterkt svekka. Steam burde jekke seg ned til der vi var for noen få år siden.

 

Helt enig. Jeg har kjøpt alle mine spill stort sett utenom Steam. Det hender at de iblant har knallgode salg på "bundles" og da kan man gjøre et kupp. Venter til spillet utgis offsielt og ser an da.

Lenke til kommentar

For å få alt innholdet i spillet MÅ du altså forhåndsbestille OG punge ut 1.529 kroner. De kommer ganske sikkert også til å slippe DLC innen få uker eller måneder av lansering. Dette synes er melking som nesten burde vært regulert på linje med lootboxes, gambling og andre ting.

Firaxis og 2K er imidlertid en av utgiverne hvis spill ofte dukker raskt opp billigere andre steder. Anbefaler derfor alle å smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...