Gå til innhold

TEST: AMD Athlon 64 3000+

Anbefalte innlegg

Aquamark tester vel egentlig bare skjermkortet? :dontgetit:

AquaMark 3 er i alle fall svært avhengig av skjermkortet, men CPU-en spiller naturlig nok en rolle der også. Den har dog en egen CPU-test. AquaMark 2.1 som vi bruker her derimot, er følsom på stort sett alle endringer som gjøres på systemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
socket 939 tar over? for vanlig A64 også??

Ingen som vet for sikkert, bare rykter foreløpig. Eneste vi vet for sikkert er at Athlon 64 FX skal bytte sokkel fra 940 til 939, og at sokkel 940 fortsetter for Opteron og at sokkel 754 for Athlon 64 vil bli videreutviklet minst ut 2005. Alt annet er spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Ingen som vet for sikkert, bare rykter foreløpig. Eneste vi vet for sikkert er at Athlon 64 FX skal bytte sokkel fra 940 til 939, og at sokkel 940 fortsetter for Opteron og at sokkel 754 for Athlon 64 vil bli videreutviklet minst ut 2005. Alt annet er spekulasjoner.

Jepp har vel forstått det slik jeg og at 754 fortsetter, men a64 kommer vel også på 939?

Lenke til kommentar

Jepp har vel forstått det slik jeg og at 754 fortsetter, men a64 kommer vel også på 939?

Skal man tro Anandtech så virker det slik, men jeg har ikke hørt noe fra AMD som skulle tilsi at det stemmer.

Lenke til kommentar

Nei må si jeg er forvirret akkurat der men ettersom jeg har forstått det så skall 754 fortsette ut 05 menst 939 skall komme for fx og a64 dette er egentlig litt rart da , men eneste forklaringen må vel vere at de ikke vill kutte ut 754 etter så kort tid, det vil vell vere dårlig reklame.

Lenke til kommentar

Syns de skulle droppet hele socket 754 jeg... Kommenterte det da det f0rst ble kjent oxo. Latterlig & introdusere s& mange sokler med den nye CPU'en.. Tror ikke det hadde blitt noen ny modde greie med disse CPU'ene, som jo er hovedgrunnen til de forskjellige soklene. De har jo heatspreader p& denne.....

Lenke til kommentar
Med fare for å gjenta hva andre har sagt så tyder mye på at S754 og S939 vil være/bli de gjeldende fremover. S754 hoster A64 og nye utgaver av XP ut 2005. S939 hoster A64-FX og Opteron. Noen spekulerer også i at XP vil ta over rollen til Duron.

Feil, Opteron forsetter på sokkel 940 ettersom den krever REG/ECC minne. Kun Athlon 64 FX skal bytte sokkel fra 939 til 940, ikke Opteron.

Lenke til kommentar

Det gjør nok det , men leser jo med en viss bekymring på enkelte fora ang disse cpuène og volt, det ser ut som disse er svert følsomme og ikke tåler store forandringer før dem tar kveld. Det er jo faktisk dem som har problemer med at cpu ikke tåler de svigningene som oppstår i en st,forsyning, er dette riktig er det ikke akkurat lovende spes for de som skal klokke.

Lenke til kommentar
Syns de skulle droppet hele socket 754 jeg...

Det er billigere å fremstille en CPU med 754 pinner i motsettning til 940. En differanse på 186.... Kanskje det har noe å si? :roll:

Men det blir ca det samme om alle hadde det samme antall pga masseproduksjon... Det jeg mente var at de skulle droppet socket 939 pga det sannsynligvis ikke hadde blitt noen ny modde-sak (Athlon XP - Athlon MP) og de burde da droppa socket 754, rett og slett fordi de ikke trenger den sokkelen.... Den er jo fullstendig un0dvendig. De kunne gjort s& den var kompatibel med socket 940 eller noe.

Lenke til kommentar
Det gjør nok det , men leser jo med en viss bekymring på enkelte fora ang disse cpuène og volt, det ser ut som disse er svert følsomme og ikke tåler store forandringer før dem tar kveld. Det er jo faktisk dem som har problemer med at cpu ikke tåler de svigningene som oppstår i en st,forsyning, er dette riktig er det ikke akkurat lovende spes for de som skal klokke.

Det er vel "ingen" som tror noe annet vel? Det ligger i sakens natur at til mindre ting blir desto skjørere........... Får håpe at de setter inn automatsikringer.....

Det er ihvertfall ikke betryggende behandling av strømmen ar de "koker" kondensatorer på Asus-kortene i serier for tiden.

Når det gjelder 939 og 940 sokkelen så er vel det i praksis samme sokkelen bare at det mangler en pinne eller elektrisk tilkopling på den ene. Eller har de tettet hullet også? :D Sånn mot perverse..... :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...