Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dell 7010 virker ikke

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en Dell 7010 brukt på nettet som en enkel hjemme pc. Når jeg slår på maskinen piper den 3-4 ganger og det kommer ikke skjermbilde. Har forsøkt å bruke både displayport og vanlig vga kabel. Den gamle pcen har samme tilkoblinger, men den virker helt fint med skjermen. Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva pipene betyr. Ingen synlig tegn på kontakt med skjerm altså.

Om maskinen har skjermkort så koble skjerm til skjermkortet (langt nede på maskinen), om den ikke har skjermkort koble skjermkabel til hovedkort (da er der bare en plass tilkobingene er).

En mulig feilkilde kan være at CR 2032 batteriet for bios er defekt.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Den piper først en gang, så 3 ganger, så 2 ganger.

1-3-2 er en feilkode for DIMM, altså minne brikkene. Noe som indikerer en feil på minnebrikkene i maskinen.

Om du vil feilsøke dette så kan en mulighet være å ta ut den ene minnebrikken om der er to.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk, det så ut som et bra tips. Jeg så at ram-brikken satt løst. Når jeg satt den fast sluttet den å pipe, men det er fortsatt ikke noe bilde på skjermen. Virker som den nå booter men det kommer ikke bilde. Andre tips? 

Lenke til kommentar

Det er i grunnen å ta ut CR 2032 batteriet et par minutter, eventuelt å bytte det som er det eneste jeg kan tenke meg.

Kan også prøve å komme inn i "bios" menyen, er ofte å trykke F2 eller "delete" i sekundene etter en slår på (men blinker det ikke i tastaturet så leser vel ikke maskinen tastaturet heller).

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...