Borger___ Skrevet 20. august Del Skrevet 20. august Det sorte vinyl-dashbordet blir ofte "hvitt" når man vasker det med vann... antar at det er et tegn på "uttørking"? Finnes det noe produkter som bevarer "fuktigheten" som man kan bruke å vaske med? Hjemmelaget blanding av et eller annet? Eller noe man kjøper, feks denne: https://www.mekster.no/protectant-semi-matt-finish-722560.html ? Har fått tips om at man burde styre unna "billig" produkter for innvendig rengjøring, da de ofte inneholder for mye silikon.. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 20. august Del Skrevet 20. august Ja, styr unna silikonprodukter. Jeg er ikke så godt kjent med produkter for interiør på myke materialer, men på "hard" plast kan du faktisk bruke de fleste keramiske coatinger hovedsakelig beregnet for lakk. Et middel jeg bruker oftest på interiør er Aero 303. Dette er vinylbehandling som kan brukes på all plast og vinyl. Det forblir relativt matt, det beskytter godt mot UV, og det varer flere måneder. Dette kan og brukes på feks (oppblåsbare) plastbåter, boblebad og lignende. Ekstremt drøyt, jeg kjøpte 1 gallon flaske for 10 år siden, bruker det flittig på kalesjer på bil, boblebad, badebåter og biler/mc, og har fremdeles over halve dunken igjen. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 20. august Forfatter Del Skrevet 20. august (endret) Habla Møberg skrev (8 timer siden): Ja, styr unna silikonprodukter. Jeg er ikke så godt kjent med produkter for interiør på myke materialer, men på "hard" plast kan du faktisk bruke de fleste keramiske coatinger hovedsakelig beregnet for lakk. Et middel jeg bruker oftest på interiør er Aero 303. Dette er vinylbehandling som kan brukes på all plast og vinyl. Det forblir relativt matt, det beskytter godt mot UV, og det varer flere måneder. Dette kan og brukes på feks (oppblåsbare) plastbåter, boblebad og lignende. Ekstremt drøyt, jeg kjøpte 1 gallon flaske for 10 år siden, bruker det flittig på kalesjer på bil, boblebad, badebåter og biler/mc, og har fremdeles over halve dunken igjen. Takk for godt innspill, hvor kjøper du denne da, finnes den i butikk? Eneste norske som kommer opp i søke resultat er denne: https://www.striestrommer.no/product/303-aerospace-protectant-296-ml/ Denne er vel kun for beskyttelse/behandling, hva bruker du som "vaskemiddel" da på plast/vinyl overflater? Jeg har lyst å bruke denne for den lukter så (fantastisk) godt men usikker på om den er skadelig da den er beregnet for utvendig bruk: Endret 20. august av Borger___ Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 20. august Del Skrevet 20. august Ja, Aero 303 er ren beskyttelse, du må vaske først. Kan anbefale god gammel nylonvask på tube. Effektiv både på glass og plast, og den etterlater ikke produktrester slik den Meguiaren vil gjøre. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august Hei bruker denne jeg fungerer bra og lukter godt Interiørrens, 300 ml - Biltema.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå