Gå til innhold

Black Myth: Wukong allerede ett av Steams mest populære spill noensinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (2 timer siden):

Screen Rant trakk fra poeng fordi, i følge anmelder,  mangler spillet inkludering og mangfold.

Godt gjort hvis man vil generere klikk fordi de pre-pubertale unger klikker i vinkel 🤣

Screen Rant er fullstendig useriøse da. De går jo bevisst etter tabloide vinklinger som provoserer eller hinter kraftig om ting som ofte ikke er tilfelle, bare for klikk. En side man absolutt burde unngå å gi trafikk!

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Screen Rant og en del andre slik sider er de virkelige trollene. De får spille spillene gratis og click-baiter og hate-baiter for å tjene penger på det, og så kaller de millioner av fans som betaler ut av egen lomme for troll. Bare et spørsmål om tid før Screen Rant blir lagt ned også. Jeg forstår ikke hvorfor det er et vanskelig konsept for enkelte å forstå at hvis man gir folk det de vil ha, så lykkes man oftere.

Ser for meg at det åpner en ny pizzarestaurant, og at alle pizzaanmelderne står utenfor og krever at samtlige kunder som står i kø skal bestille pizza #19 fordi det er den de synes de bør like best, basert på totalt irrelevante ting som ikke har noe med smak og behag å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fått testa litt nå. Det derre woke LGBTDFDESM++ klagene... noen ganger kan jeg skjønne det. I dette tilfellet ikke. Du spiller en ape. En mannlig type ape. Det er det som er i historien - en klassisk kjent historie i kinesisk kultur fra 1600-tallet. Å klage på det er som å klage på at i et Ringenes Herre spill der du skal spille Gandalf så klager du på at du ikke er en dame. Eller et viking spill der hovedrollen er Harald Hårfagre, og så klager man over at man ikke får lov til å hete Heidi Hårfage og være dame. Dette er ingen RPG der man lager sin egen figur ala Baldurs Gate o.l.   Geralt i Witcher heter ikke Geraldine og er en dame heller. Så..

Men altså til spillet - lovende! Lovende, virkelig. Grafikken er sykt bra på en bra PC i hvert fall. Spiller med alt på full pupp, 4K, full ray tracing osv... dog - kjører DLSS i balanced og med frame generation på. Og da ligger jeg på 82fps i in-game benchmarken man kan kjøre fra settings. Jeg har riktignok I9 13900K og RTX 4090. 

Viktig - for de som ønsker å kjøre DLSS og frame generation - pass på at dere har settingen HAGS ON i Windows 11 sine grafikk settinger. Det heter "Maskinvareakselerert GPU-planlegging" i norske Windows 11. Finnes under "System - Skjerm - Grafikk - Standard grafikkinnstillinger" i Windows settings. Er den settingen "AV" der så vil spille kunne rapportere at funksjonen er aktiv, men det er den ikke. En BUG. Jeg gikk fra ca 45 fps til 82 da jeg endret dette i Windows.

Endret av Dr.Peedee
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 timer siden):

Ser for meg at det åpner en ny pizzarestaurant, og at alle pizzaanmelderne står utenfor og krever at samtlige kunder som står i kø skal bestille pizza #19 fordi det er den de synes de bør like best, basert på totalt irrelevante ting som ikke har noe med smak og behag å gjøre.

Altså, det Screenrant driver med for tiden ER latterlig, men analogien din henger overhodet ikke på greip (ikke nært engang). En bedre analogi vil være at pizzaanmelderen forteller pizza-kundene at pizza-sjappa er dårlig fordi de ikke har et stort nok utvalg av pizza. Og helt ærlig, så ville det vært en fornuftig anmeldelse av pizza-sjappa. Problemet oppstår når de aller fleste liker akkurat de pizzaene som pizza-sjappa serverer, og disse kundene da mener at pizza-anmelderen er gal fordi h*n ønsker større utvalg av pizzaer for de som f.eks. ikke liker ananas. Men Screenrant trekker den i dette tilfelle litt for langt, og sier at alle pizzaene som pizza-sjappa faktisk serverer er kjipe, fordi utvalget er for dårlig. Og det funker heller ikke.

Fasit: Noe kan være bra, selv om det ikke har nok inkludering. Men det er fornuftig å generelt ønske mer inkludering på menyene. ;) Men neida, her skal vi alle sammen forskanse oss i hver vår borg og nekte noen form for dialog. Her skal det kriges!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
4 hours ago, Dr.Peedee said:

Fått testa litt nå. Det derre woke LGBTDFDESM++ klagene... noen ganger kan jeg skjønne det. I dette tilfellet ikke. Du spiller en ape. En mannlig type ape. Det er det som er i historien - en klassisk kjent historie i kinesisk kultur fra 1600-tallet. Å klage på det er som å klage på at i et Ringenes Herre spill der du skal spille Gandalf så klager du på at du ikke er en dame. Eller et viking spill der hovedrollen er Harald Hårfagre, og så klager man over at man ikke får lov til å hete Heidi Hårfage og være dame. Dette er ingen RPG der man lager sin egen figur ala Baldurs Gate o.l.   Geralt i Witcher heter ikke Geraldine og er en dame heller. Så..

Men altså til spillet - lovende! Lovende, virkelig. Grafikken er sykt bra på en bra PC i hvert fall. Spiller med alt på full pupp, 4K, full ray tracing osv... dog - kjører DLSS i balanced og med frame generation på. Og da ligger jeg på 82fps i in-game benchmarken man kan kjøre fra settings. Jeg har riktignok I9 13900K og RTX 4090. 

Viktig - for de som ønsker å kjøre DLSS og frame generation - pass på at dere har settingen HAGS ON i Windows 11 sine grafikk settinger. Det heter "Maskinvareakselerert GPU-planlegging" i norske Windows 11. Finnes under "System - Skjerm - Grafikk - Standard grafikkinnstillinger" i Windows settings. Er den settingen "AV" der så vil spille kunne rapportere at funksjonen er aktiv, men det er den ikke. En BUG. Jeg gikk fra ca 45 fps til 82 da jeg endret dette i Windows.

Interessant, er jo generelt anbefalt å ikke ha på HAGS. Så er nok mange som har det slått av og da ikke skjønner hvorfor de ikke får noe nytte av DLSS.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (1 time siden):

Interessant, er jo generelt anbefalt å ikke ha på HAGS. Så er nok mange som har det slått av og da ikke skjønner hvorfor de ikke får noe nytte av DLSS.

Jepp. Og jeg var en av dem. Verste er at spillmenyen rapporterer at Frame gen er på selv om det ikke virker. Men skrur man Frame gen i menyene av så får man feilmelding om at Frame gen ikke støttes når man prøver skru det på igjen(hvis Hags er av). Trykker man derimot reset settings til anbefalte innstillinger så står det som aktivert (hvilket er feil da altså).

Med Hags on så fungerer alt både inne i spillet og menyene som normalt. For VR spilling har jeg hatt det best med Hags off, så vi er nok mange om det.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, BadCat said:

Det er 0,05% av verdens gamere. Hvis du ser det andre veien betyr det at 99.95% ikke spiller.


Hvis man teller alle som spiller candy crush og minesweiper, sure ;)

Men en mer realistisk måte å telle potensielle kunder på er f.eks at Steam har 132 millioner månedlige brukere.

To spill ble sluppet i går og de kunne knapt være mer forskjellige.

2,22 millioner valgte å spille Wukong, som ble forsøkt presset for penger og dratt ned i søla av politiske ekstremister.

81 personer valgte å spille Dustborn, som ble laget for å apellere til ekstremister, og ble finansiert i stor grad av bla. norske skattebetalere til summen av et tosifret (eller nesten tosifret?) antall millioner norske skattekroner.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Svært til MAS! MAS! MAS! om et spill nesten ingen spiller og som ingen i hele verden bryr seg om.

Hilsen Karl Reverud
image.thumb.png.1375f83dbde5e577b58e2e248608690d.png


Det som høres ut som store tall er ikke nødvendigvis så imponerende i % market share eller prosentvis av antall brukere på ei plattform.

Jeg synes ikke det er ikke  imponerende som at 1 av 3 som hadde en SNES hadde Super Mario World. Så er det kanskje juks å bundle spillet, men likevel.

Logistikken er noe annet i dag selvsagt og ting trender raskere. Med tanke på hvor mettet alle medieformer er så er det muligens imponerende. Spill og musikk kommer i dag i så store kvantum at det er umulig å forholde seg til det. Jeg tror ikke man er så langt unna at man må prøve 40 spill per dag året rundt for å komme gjennom alt som slippes. Selv med "storspill" blir det for mye å forholde seg til et nytt spill annenhver dag.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...