Gå til innhold

Oppdatere Windows fører til problemer

Anbefalte innlegg

Så no har det skjedd igjen. Oppdaterte Windows og får problem. Opdateringen har sikkert forbedret noe (som jeg nesten heilt sikkert aldri ville merket om jeg ikke oppdaterte).

Jeg har aldri hatt et dataproblem som ikke kom fra en oppdatering. Unntaket er feil jeg har gjort sjøl. Utgiverne retter noe og lager nye feil. Det ser ut til å gjelde all programvare men er meir merkbart når det er Windows. Forbanna lort.

Siste to oppdateringer var KB5042099 og KB5041585 installert i kveld.

Så låser Taskbaren seg og kan ikke klikkes, verken venstre eller høyre musknapp. Programvinduer kan ikke klikkes på og kan ikke stenges. ESC Shift CTRL får opp Task Manager, men den tar ikke input fra bruker. Det er som at noen har plassert ei glasplate foran Windows og nesten ingen input kommer gjennom. :no: ALT TAB virker og etter mykje om og men klarte jeg å lagre dokument med CTRL + S. Windows-knappen virket ikke før etter ei stund, da kunne jeg starte om PC-en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme som jeg kjører hver dag. Lukket alt og restartet men det var ikke så lett å lukke program som er immune mot klikk. Fikk lukket dem fra de småvinduene man får opp når man roterer program med ALT Tab.

Det var ingen program som frøs/hang/krasja, heller ikke Windows.

Jeg hadde de oppdateringene i mange dager før jeg installerte dem. Allerede er det masse saker på internett om lignende tilfeller.

Men har vært borti verre før. En oppdatering på XP førte til at PC-en nekta å boote.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...