Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Sandstrøm Aircondition / avfukter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke svare angående din AC, men jeg har en woods ac, der er det en propp i bunn, har du koblet til dreneringsslange? Eller skal du ta vekk dreneringsproppen å tømme den?
Jeg har ikke testet avfuktningsfunksjonen på min, bruker den bare på AC, men jeg har mye vann i min maskin.

Lenke til kommentar
mobil34 skrev (34 minutter siden):

Men kommer ikke noe vann ut?

Har annet merke, men ikke umulig dem virker på samme måte.

Min blåser fukta ut med den varme lufta.
Det er en vanntank som kan tømmes, men den varme lufta den blåser ut går over denne tanken varmer opp vannet slik at fuktigheten blåses ut.
Om jeg setter den i ren avfukting må jeg tømme den kanskje en gang pr uke da den varme lufta tar med seg mye fukt og blåser den ut av huset

Edit:
Det er nok en propp nede på baksiden for å tømme tanken.
Dette er standard på de fleste mobile AC-maskiner

Endret av Eskove
Lenke til kommentar
Tarzan93 skrev (1 time siden):

Kan ikke svare angående din AC, men jeg har en woods ac, der er det en propp i bunn, har du koblet til dreneringsslange? Eller skal du ta vekk dreneringsproppen å tømme den?
Jeg har ikke testet avfuktningsfunksjonen på min, bruker den bare på AC, men jeg har mye vann i min maskin.

Hei og takk for svar, den har to propper - en på midten og en helt nederst. Kommer ikke vann ut av noen av de..(har latt den stå på en del timer på hver åpen.

Vet ikke om det blåses ut med varmluften som en nevnte her🤷🏻‍♂️

Lenke til kommentar
Eskove skrev (57 minutter siden):

Har annet merke, men ikke umulig dem virker på samme måte.

Min blåser fukta ut med den varme lufta.
Det er en vanntank som kan tømmes, men den varme lufta den blåser ut går over denne tanken varmer opp vannet slik at fuktigheten blåses ut.
Om jeg setter den i ren avfukting må jeg tømme den kanskje en gang pr uke da den varme lufta tar med seg mye fukt og blåser den ut av huset

Edit:
Det er nok en propp nede på baksiden for å tømme tanken.
Dette er standard på de fleste mobile AC-maskiner

Hei og takk for svar, den har to propper - en på midten og en helt nederst. Kommer ikke vann ut av noen av de..(har latt den stå på en del timer på hver åpen.

Lenke til kommentar
Tarzan93 skrev (1 time siden):

Lenke til kommentar

På min portable aircondition er det 2 dreneringer, en på midten og en nederst.

Da jeg brukte denne på forrige bosted (nå står den ubrukt i garasjen) så kom det aldri vann ut fra det nederste uttaket, men det kom alltid en del vann fra det midterste.

Mener at hvis du skal koble på slange er det det midterste uttaket som skal brukes.

Dette er en Electrolux ChillFlex Pro Gold, her er fra Elektrolux sine sider ang drenering;

Sitat

Det er tre forskjellige uttak på baksiden av enheten hvor enheten kan tømmes.

Det øvre utløpet på enheten er utformet slik at enheten hele tiden tømmes gjennom slangen.
Denne brukes ved tømming gjennom vegg eller lignende.

Sentraluttaket er også for kontinuerlig tømming. Den brukes sammen med den gjennomsiktige slangen som følger med enheten, denne kan brukes til å drenere i en egen beholder.

Det laveste uttaket er nederst på enheten nær der strømledningen kommer inn i enheten. Denne er ment å brukes når du ikke tømmer enheten konstant.
Når P1 vises på skjermen til klimaanlegget, er dette stedet hvor enheten må tømmes. Plasser en beholder under stikkontakten og skru av pluggen. Som nevnt tidligere, hvis du bruker enheten til oppvarming, vil dette være mer vanlig.

Endret av _R2D2_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...