Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du blitt sammen med en uføretrygdet?


Gjest 65ae6...b77

Anbefalte innlegg

38 minutes ago, skaftetryne32 said:

Når du mener dataspill er for barn så er nok holdningene dine gammeldags, for det er ganske enkelt ikke sant lenger, blant alle de som vokste opp med dataspill helt tilbake fra sent 70 tall til frem til 2000 er det mange som fremdeles spiller dataspill med andre godt voksne mennesker som nyter det som en avslappende hobby, alene eller sammen med andre, akkurat som store deler av befolkningen, inkludert tidligere statsminister erna solberg, jeg tror det er veldig få voksne mennesker som leker med barbie dukker, men en stor andel av den norske befolkning spiller altså, det kan ikke sammenlignes, i stedet for å synse om noe jeg tror du vet lite om så kan du prøve sammen med din uføre venn, ja hvis du tåler skammen du vil møte hvis dine såkalte høystatus venner oppdager det at du gamer med en simpel ufør da. 

Og det var du som kalte det gaming, bare så det er sagt. 

Folk under 18 år er 20% av antallet gamere. Den største braketten er 18-34 år. Det påstås at over halvparten av menn er gamere. Det blir vanskelig å finne en mann da hvis kvinner må starte med å velge bort over halvparten på grunn av gaming.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 65ae6...b77 skrev (På 18.8.2024 den 4:50 PM):

Nei det er litt sånn som Lego.

 

PXL_20240819_152033270.thumb.jpg.d2cb6d368eb2b71ae37cba72fd957d6d.jpg

Jeg er nærmere 40 enn 30, og nylig kjøpte jeg denne på impuls. De timene som gikk med på å bygge denne så var det kun meg og kvinnen jeg delte denne oppgaven med som eksisterte og var i fokus. Kaffe, litt snacks og masse prat. Er ikke det ganske sexy?

 

 

E: For ordens skyld, jeg står både for fargevalg, dekor og alt annet på hyllene der og. Det mangler en liten vase i senter som for tiden står ute til tørk etter å ha malt den i en annen farge for å matche det hele mer.

 

Endret av Hansien
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Hansien skrev (3 timer siden):

 

PXL_20240819_152033270.thumb.jpg.d2cb6d368eb2b71ae37cba72fd957d6d.jpg

Jeg er nærmere 40 enn 30, og nylig kjøpte jeg denne på impuls. De timene som gikk med på å bygge denne så var det kun meg og kvinnen jeg delte denne oppgaven med som eksisterte og var i fokus. Kaffe, litt snacks og masse prat. Er ikke det ganske sexy?

 

 

E: For ordens skyld, jeg står både for fargevalg, dekor og alt annet på hyllene der og. Det mangler en liten vase i senter som for tiden står ute til tørk etter å ha malt den i en annen farge for å matche det hele mer.

 

Priceless bra dame!

Jeg har også bra dame, slipper å legge høytaler kabler i kanaler på tak og vegg. Får lov til å føre de over en kabel skinne på døren til lukket veranda. ♥️

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (Akkurat nå):

Les tidligere post. Det er ungdommen som sier Boomer om folk fra 30 og oppover.

Ja det stemmer jo 😅 sorry 😅

Vet ikke hvorfor, men blir alltid bare veldig irritert på feilbruk av de generasjonene. Sikkert fordi jeg er stolt Gen X 😆

Lenke til kommentar
Hansien skrev (5 timer siden):

Jeg er nærmere 40 enn 30, og nylig kjøpte jeg denne på impuls. De timene som gikk med på å bygge denne så var det kun meg og kvinnen jeg delte denne oppgaven med som eksisterte og var i fokus. Kaffe, litt snacks og masse prat. Er ikke det ganske sexy?

E: For ordens skyld, jeg står både for fargevalg, dekor og alt annet på hyllene der og. Det mangler en liten vase i senter som for tiden står ute til tørk etter å ha malt den i en annen farge for å matche det hele mer.

Gouldfan skrev (2 timer siden):

Priceless bra dame!

Jeg har også bra dame, slipper å legge høytaler kabler i kanaler på tak og vegg. Får lov til å føre de over en kabel skinne på døren til lukket veranda. ♥️

Siden vi er på skrytern: Jeg kjøpte fruen roser og krysantemum på bryllupsdagen. Lego roser, og lego krysantemum. Det ble særdeles populært og jeg fikk full uttelling på kvelden ;) . Jeg fikk også Lego, Star Wars Lego ❤️ Så nå sitter vi begge og bygger sammen med ungene, eller bare oss to på kvelden. Kvalitetstid uten forstyrrelser fra Maria og Gunilla. Jeg står forresten også for interiøret, både fargevalg, møbler og dekor. Til forskjell fra min frue, har jeg studiepoeng i både møbleldesign og fargeteori.

Høytalerne i stuen har hun fredet. Jeg var nemlig så taktisk at jeg ikke koblet de opp de to første dagene etter at vi flytta fra min ungkarshybel til egen leilighet, og det var med en gang klaging over at det var blitt så jævlig dårlig lyd i TVn i nye leiligheten. Koblet opp annlegg og så ble det fred og ro. Det er to stilrene tårn i svart pianolakk og norskdesignede elementer. Selvfølgelig skandinavisk minimalisme. Sånn det blir når man er barn av den store clutter-generasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 77c1d...246
7 hours ago, Guest 65ae6...b77 said:

Du verden. Sier du det, ja jeg får vel bøye meg i støvet for ungdommen. Du skjønner det at i 1877 kalte vi det for data spill så denne moten var ukjent for meg. Men selvfølgelig må dere få lov å leke dere med gaming selv hvis man kommer på sykehjem. Det er visst det nye, men nå må jeg ta av meg støttestrømpene og hvile meg litt. Jeg fikk for høy puls av denne tråden og det tåler ikke en gammel kropp. Adjø og takk for lærerik debatt. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Jeg synes noen av tingene du har sagt er mildt sagt kontroversielle, men dette innleget syntes jeg var søtt. 🧡

Anonymous poster hash: 77c1d...246

Lenke til kommentar
Zepticon skrev (13 minutter siden):

interiøret

 

Zepticon skrev (13 minutter siden):

Siden vi er på skrytern: Jeg kjøpte fruen roser og krysantemum på bryllupsdagen. Lego roser, og lego krysantemum. Det ble særdeles populært og jeg fikk full uttelling på kvelden ;) . Jeg fikk også Lego, Star Wars Lego ❤️ Så nå sitter vi begge og bygger sammen med ungene, eller bare oss to på kvelden. Kvalitetstid uten forstyrrelser fra Maria og Gunilla. Jeg står forresten også for interiøret, både fargevalg, møbler og dekor. Til forskjell fra min frue, har jeg studiepoeng i både møbleldesign og fargeteori.

Høytalerne i stuen har hun fredet. Jeg var nemlig så taktisk at jeg ikke koblet de opp de to første dagene etter at vi flytta fra min ungkarshybel til egen leilighet, og det var med en gang klaging over at det var blitt så jævlig dårlig lyd i TVn i nye leiligheten. Koblet opp annlegg og så ble det fred og ro. Det er to stilrene tårn i svart pianolakk og norskdesignede elementer. Selvfølgelig skandinavisk minimalisme. Sånn det blir når man er barn av den store clutter-generasjonen.

Xtz! Jeg har de selv med norske Seas, har ikke tenkt å selge de.

Kona likte Canton Ergo SC-L bedre de er i massivtre og bonus når kona (og jeg) vil kose oss med house of dragons eller som hun sier lotr. Eller rings of power.

Jeg digger de mest pga musikk, men Xtz skal jeg ha på gutterommet, bare jeg får somlet med til nye forsterkere.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det er vel på sin plass å forsvare to stigmatiserte grupper som uføre og gamere, eventuelt kombinasjonen.

Politikerne holder på også. "Folk må krype ut av mørke gamingkjellere og komme seg opp om morgenen." De glemmer at gamingen muligens er det eneste lysglimtet enkelte har i livet. De kan heller ta tak i rus og alkoholproblematikk og finne den virkelige årsaken til at 1 av 4 i arbeidsfør alder på diverse steder står helt utenfor utdanning og arbeidsliv.

Det er vel få ting som treffer hardere enn politikere som giver løs på folk som allerede ligger nede for telling. Det er beleilig å få plassere skyld når politikerne egentlig ikke har snøring på hva som skjer i samfunnet.

Endret av BadCat
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...