Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du blitt sammen med en uføretrygdet?


Gjest 65ae6...b77

Anbefalte innlegg

Gjest 65ae6...b77
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Altså om det er det du driver med så skjønner jeg at det ikke er bra for deg.

 

Aldri sett noen bevis for det, kan du dokumentere den påstanden ?

 

Går an og tenke to ting på en gang også, det er fullt mulig og være interessert i både friluftsliv og gaming. 

 

Nei faktisk ikke, når man gamer må man bruke hodet i langt større grad, det er interaktivt, det er oppgaver å løse, å bare sitte å se på dumboksen hele dagen det er ikke sexy nei, det når faktisk ikke gaming opp til ankelen engang på et intellektuelt nivå, og tro meg det er mange interiør og dekorasjonsvalg som kvinner gjør som er alt annet enn sexy. 

Dekorasjon / interiør er da mye mer helhetlig viktig og ikke minst samfunnsrettet enn gaming. Slik underholdning er aldersbetinget så de som holder på med det utover voksenlivet har sikkert noen rasjonelle vansker i større eller mindre grad. Hva konkret er sexy med gaming om du har noen argumenter? Hva er tiltrekkende med det…? 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 65ae6...b77 skrev (29 minutter siden):

Ja det er din mening det, jeg vet godt hva gaming er men å se en mann sitte å stirre i en skjerm på noen liksom figurer er ikke bra for noen. Gaming kan også være skadelig. Jeg synes det er usexy går an å ha skikkelige hobbyer som friluftsliv og f.eks golf. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Det verste er egentlig de som sitter på telefonen og er opptatt av en eller annen blogg av Stina Sophie som de har fulgt i 15 år

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (1 minutt siden):

så de som holder på med det utover voksenlivet har sikkert noen rasjonelle vansker i større eller mindre grad

Jeg mistenker at du er et troll som har det veldig morsomt akkurat nå. Det er i hvert fall usexy og infantilt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
Nukleosid skrev (4 minutter siden):

Du har helt rett. Det er ikke det samme.

Når du ser på TV, så er det ganske hjernedød underholdning som krever fra lite til ingenting fra den som ser på.

Når man gamer, så bruker man både hjernen (taktikk, problemløsning), reaksjonsevne, kreativitet, stressmestring og en rekke andre ferdigheter. Spiller man på nett med flere andre, så trener man også sosiale ferdigheter, du kan få nye venner, man blir bedre i engelsk (som oftest spiller man på tvers av landegrenser) og det en fin måte å koble av på.

Hva som er mest usexy, kan diskuteres.

(Selvsagt kan det bli for mye gaming, men de fleste klarer å balansere gaming og det virkelige liv minst like godt som en TV-titter).

Stressmestring kan tilføres ved sjakk, det er angst reduserende og bedre for hjertet.  Ved gaming og spesielt gaming hvor man blir engasjert øker stresshormonene i kroppen og medfører blant annet svetting, og høy puls. Når man har hvilepuls. Det sier seg selv at dette ikke er Sundt i lengden, spesielt ikke hvis man har høyt kolesterol fra før. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
Nukleosid skrev (Akkurat nå):

Jeg mistenker at du er et troll som har det veldig morsomt akkurat nå. Det er i hvert fall usexy og infantilt.

Nei det er jeg ikke. Jeg diskuterer saken på en høflig og saklig måte. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Det verste er egentlig de som sitter på telefonen og er opptatt av en eller annen blogg av Stina Sophie som de har fulgt i 15 år

Mener du sophie Elise? 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (34 minutter siden):

Ja det er din mening det, jeg vet godt hva gaming er men å se en mann sitte å stirre i en skjerm på noen liksom figurer er ikke bra for noen. Gaming kan også være skadelig. Jeg synes det er usexy går an å ha skikkelige hobbyer som friluftsliv og f.eks golf. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77


"Skikkelige" kvinner er hjemmeværende, passer barna og lager middag til mannen sin hver dag?

Utdatert holdning, vi lever i nye tider hvor gaming er en del av denne generasjonen - nå bestående av voksne -og en "skikkelig" hobby på lik linje med alt annet. Å kalle gaming for en guttehobby blir idiotisk. 

At du derimot ikke preferer at din mann gjør det og synes det er usexy, det er helt fair - vi alle har ulike preferanser. 

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Jeg baserer det heller ikke på tiktok, det er bare ett eksempel på hvor en lett kan finne folk som åpent er ærlige om dette live. 

Statistikk viser at det er en ekstrem økende trend blandt unge som blir uføre, og det øker mest innenfor de sykdommene som ikke kan valideres eller testes direkte. Det er helt tydelig at mange bare får ett stempel til slutt. Kanskje lider de av angst, men ikke noe mer enn befolkningen ellers hvor majoriteten jobber. Men disse får ikke til å jobbe, så da gir en de bare opp med å skylde på den psykologiske lidelsen. 

Statistikken viser bare selve tallene, og ikke årsaken bak. Burde man ikke heller fokusere på hvorfor man har fått denne økningen i stedet for å fokusere på antallet? https://frifagbevegelse.no/nyheter/kraftig-okning-av-unge-pa-uforetrygd-aap-er-hovedgrunnen-mener-nav-6.158.1025616.bc7fb57a57

En annen ting er at hvis man f.eks går fra en økning fra at  1% til 2 % av de uføre er i denne aldersgruppen, så er det en dobling, og det høres utrolig mye ut. Likevel så utgjør de bare en svært  liten andel av de uføretrygdede totalt. 

Noe av årsaken er også at nå så redder man folk ved fødselen som vi ikke greide å redde tidligere, og som går over på en uføretrygd allerede ved 18 årsdagen. 

Vel, dette var uansett en liten avsporing i forhold til TS sitt spørsmål. 

Endret av leticia
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (14 minutter siden):

Nei det er jeg ikke. Jeg diskuterer saken på en høflig og saklig måte. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Når du påstår at de du diskuterer med har "rasjonelle vansker i større eller mindre grad", så er det verken høflig eller saklig. Jeg tror mange av de som etter hvert har kastet seg på i denne diskusjonen gamer i blant.

Gjest 65ae6...b77 skrev (15 minutter siden):

Stressmestring kan tilføres ved sjakk

Jeg gamer et par-tre timer i uken , og gjerne sjakk. Ja, det kalles "gaming" det også, så lenge det foregår på en PC. Utenom det så går det på spill der kreativitet og problemløsning er viktig, et og annet bilspill som trener reaksjonsevne og flysimulator som trener hjernen i og med at man må lære mange prosedyrer og bruke de riktig samtidig som det gir meg mer innsikt og kunnskap om verden.

Gaming er ikke bare skyte og drepe.

Gjest 65ae6...b77 skrev (15 minutter siden):

Ved gaming og spesielt gaming hvor man blir engasjert øker stresshormonene i kroppen og medfører blant annet svetting, og høy puls. Når man har hvilepuls. Det sier seg selv at dette ikke er Sundt i lengden, spesielt ikke hvis man har høyt kolesterol fra før. 

Gaming kan tvert i mot være stressdempende og gi deg mestringsfølelse.

Det som er skadelig, er inaktivitet. Inaktivitet øker risikoen for både hjerte- karsykdommer, høyt blodtrykk, fedme og diabetes type 2. Og inaktivitet får man i større grad ved TV-titting, som du mener er så mye bedre, enn ved gaming. Å sitte stille og lese en bok eller surfe på nettet/sosiale medier/blogger er heller ikke noe bedre.

Det jeg tror du egentlig synes er usexy, er de som er avhengig av gaming. Man kan bli avhengig både av gaming og alt mulig annet. Det er ganske mye som tyder på at du har vært i et usunt forhold med en som var avhengig av gaming og derfor har en slik aversjon mot dette.

Endret av Nukleosid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest b78d5...e90
34 minutes ago, Guest 65ae6...b77 said:

Det er ikke det samme. Gaming og gaming rom er ganske usexy. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Hva mener du egentlig med usexy? Det er jo bare å ikke ha sex på gamingrommet. 

Anonymous poster hash: b78d5...e90

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (7 timer siden):

Men hvis ene part må forsørge den andre kan det skape hindringer? 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Kona har full jobb jeg har ufør, jeg betaler mest regninger og sånt.

Om en ufør skulle utnytte den med full jobb så måtte det vel være en dame osv som blir skjemt bort av en sillyonær.

Jeg tror heller det er de med mye penger og dårligere oppførsel som er mest utnyttere.

Feks en overbetalt dame som blir betalt av en overbetalt ektemann....

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
Nukleosid skrev (1 time siden):

Når du påstår at de du diskuterer med har "rasjonelle vansker i større eller mindre grad", så er det verken høflig eller saklig. Jeg tror mange av de som etter hvert har kastet seg på i denne diskusjonen gamer i blant.

Jeg gamer et par-tre timer i uken , og gjerne sjakk. Ja, det kalles "gaming" det også, så lenge det foregår på en PC. Utenom det så går det på spill der kreativitet og problemløsning er viktig, et og annet bilspill som trener reaksjonsevne og flysimulator som trener hjernen i og med at man må lære mange prosedyrer og bruke de riktig samtidig som det gir meg mer innsikt og kunnskap om verden.

Gaming er ikke bare skyte og drepe.

Gaming kan tvert i mot være stressdempende og gi deg mestringsfølelse.

Det som er skadelig, er inaktivitet. Inaktivitet øker risikoen for både hjerte- karsykdommer, høyt blodtrykk, fedme og diabetes type 2. Og inaktivitet får man i større grad ved TV-titting, som du mener er så mye bedre, enn ved gaming. Å sitte stille og lese en bok eller surfe på nettet/sosiale medier/blogger er heller ikke noe bedre.

Det jeg tror du egentlig synes er usexy, er de som er avhengig av gaming. Man kan bli avhengig både av gaming og alt mulig annet. Det er ganske mye som tyder på at du har vært i et usunt forhold med en som var avhengig av gaming og derfor har en slik aversjon mot dette.

Det sa jeg på generelt grunnlag uten å hinte frem at det handlet om noen i denne tråden, og at det kunne vært aktuelt? Det kan jo stemme for noen at noen tror at de får relasjoner via gaming. Er det så fremmed da?. 3-4 timer i uken er jo ok, men nå snakker jeg om gaming hver dag i flere timer i uken og de som har et såkalt man crew, det er usunt. For fysikken og psyken. Aktivitet er bra og bedre.  Totalt bortkastet energi , skjønner ikke hva folk får ut av det. Når jeg sa sjakk mente jeg sjakk på brett - sånn man spiller sjakk. Men jeg forstår meg ikke på gaming. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
Gjest b78d5...e90 skrev (1 time siden):

Hva mener du egentlig med usexy? Det er jo bare å ikke ha sex på gamingrommet. 

Anonymous poster hash: b78d5...e90

Usexy og ikke attraktivt . 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (1 time siden):

Dekorasjon / interiør er da mye mer helhetlig viktig og ikke minst samfunnsrettet enn gaming.

Nå tenkte jeg mer på selve gaming rommet jeg da, som du mente var usexy, som sagt usexy rom er noe menn må leve med, så at en mann får gaming rommet mens kvinnen spyr blomster, blonder og pastellfarger over hele huset, vel det må jo være en grei deal. Dekorasjon/interiør har sin rolle i økonomien, det samme har gaming.

 

Gjest 65ae6...b77 skrev (1 time siden):

Slik underholdning er aldersbetinget så de som holder på med det utover voksenlivet har sikkert noen rasjonelle vansker i større eller mindre grad.

Nei det er det ikke, det blir din mening, men det stemmer åpenbart ikke da det er helt normalt å bruke spill som underholdning i dagens samfunn, skulle tro du var passert 70 eller noe for holdningene diner helt fantastisk utdaterte, og disse fordommene dine sitter hardt i i skjønner jeg, det er lite sexy det også. kanskje prøve å oppdatere deg på dagens kultur for dette fremstår bare som besteborgerlig edder og galle fra 1980. 

 

Gjest 65ae6...b77 skrev (1 time siden):

Hva konkret er sexy med gaming om du har noen argumenter?

Vel det fins jo spill i sjangeren erotikk, men altså jeg tenker ikke på gaming som sexy jeg tenker på det som hobby/underholdning om du lurer på hva jeg finner sexy så må jeg nok bare innrømme at det er kvinnfolk og fint lite annet.

 

Gjest 65ae6...b77 skrev (1 time siden):

Hva er tiltrekkende med det…? 

Som sagt jeg tiltrekkes av personer ikke av en hobby, så lenge de er trivelige personer så bryr jeg meg faktisk ikke om hobbyene deres så lenge det er innenfor kardemommelovens rammer.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
skaftetryne32 skrev (17 minutter siden):

Nå tenkte jeg mer på selve gaming rommet jeg da, som du mente var usexy, som sagt usexy rom er noe menn må leve med, så at en mann får gaming rommet mens kvinnen spyr blomster, blonder og pastellfarger over hele huset, vel det må jo være en grei deal. Dekorasjon/interiør har sin rolle i økonomien, det samme har gaming.

 

Nei det er det ikke, det blir din mening, men det stemmer åpenbart ikke da det er helt normalt å bruke spill som underholdning i dagens samfunn, skulle tro du var passert 70 eller noe for holdningene diner helt fantastisk utdaterte, og disse fordommene dine sitter hardt i i skjønner jeg, det er lite sexy det også. kanskje prøve å oppdatere deg på dagens kultur for dette fremstår bare som besteborgerlig edder og galle fra 1980. 

 

Vel det fins jo spill i sjangeren erotikk, men altså jeg tenker ikke på gaming som sexy jeg tenker på det som hobby/underholdning om du lurer på hva jeg finner sexy så må jeg nok bare innrømme at det er kvinnfolk og fint lite annet.

 

Som sagt jeg tiltrekkes av personer ikke av en hobby, så lenge de er trivelige personer så bryr jeg meg faktisk ikke om hobbyene deres så lenge det er innenfor kardemommelovens rammer.  

Jeg er passert 90, og du da. Er du over 18? Vel, nå diskuterer vi ikke om jeg er eller ikke er sexy. Kardemommelovens rammer sier at du skal være snill å grei og det synes jeg ikke du er med meg nå som du mener jeg har gammeldagse holdninger fra 1980. Ta med deg gamingen til Tobias i tårnet og tante Sofie. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...