Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du blitt sammen med en uføretrygdet?


Gjest 65ae6...b77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 65ae6...b77 skrev (4 minutter siden):

Poker liker jeg men gaming burde opphøre etter fylte 18. han gjør dessverre det og det er usexy 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Om gaming er bra for hen's psykiske helse, så burde det være innafor.

 

Vet det er bra for min egen del iallefall, kan jo være pga den sosiale kontakten med venner rundt om i verden,  men det er i tillegg med på å roe den infernalske grubblingen.

Endret av Duriello
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 895b5...2a6 skrev (45 minutter siden):

Takk til TS som får meg til å være glad jeg holder meg helt borte fra dating etc.

Hilsen Ufør.

Anonymous poster hash: 895b5...2a6

Skjønner ikke hva du mener, det er bare en jeg kan se sålangt som sier nei til å date uføre. Resten sier ja/kanskje avhengig av forskjellige faktorer.

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Tullprat, gaming er en fritidsaktivitet/hobby mange har, bli heller med, eller finn din egen hobby heller enn å rakke ned på din partner sin hobby, hvor får du disse holdningene fra ? Hva er det som gjør gaming til noe som må opphøre ved fylte 18 ? 

Nei det er litt sånn som Lego. Jeg synes sånt er noe usexy. Rakker jo ikke ned på det? Jeg sa bare hva jeg tenker om det. Akkurat som du sier at det er hobby. Vi kan vel være enig om å være uenig? Jeg leker eks ikke med barbie. Det er same same. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Du får det til å høres ut som å være ufør er det samme som å ha ingen ambisjoner i livet, det er ikke et valg å bli uføretrygdet, det er noe man må leve med. 

 

Jeg tror ikke du forstår hva ufør betyr.

Ja dette er et deg og dine fordommer problem, jeg tror ikke det å være ufør fungerer sånn som du tror, man tar ikke bare å melder seg ufør ved nærmeste kontor for slabbedasker og latsekker som liker å drive dank, og så blir man automatisk ufør, det er et resultat av alvorlig (p)sykdom eller skade som gjør det umulig å jobbe.

Her er jeg helt uenig. Det var slik uføre fungerte før. Nå ser en massiv eksplosjon i unge uføre som bare ikke passer inn i arbeid. Sier ikke at de er late, men de klarer ikke å holde en arbeidsplass. Til slutt blir de bare ung ufør for det ikke finnes noe alternativ.

Om du ønsker eksempler så er det bare til å gå på TikTok på dagtid utenfor helg, der sitter mangen av de på "live" og snakker om dette blant annet.

Uføre er ikke lengere ekvivalent med alvorlig sykdom, og det er lenge siden det var slik.

Selv om såklart majoriteten av de uføre er alvorlig syke. Men bestanden av de som ikke er det øker, kraftig.

Høyre er vell de eneste som har begynt å ta opp dette, at en må skjerpe veien til uføre og oppfølging mens en er uføre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvordan det kan være et problem hva slags hobbyer/sport/interesser andre har, spesielt ikke når det er harmløse greier. Om det er snakk om World of Warcraft og partneren blir ildsint om hyn ikke får raide 12 timer per dag så skjønner jeg det jo (har hatt en slektning som har vært sånn, det var ikke noe gøy), men alt med litt moderasjon eller helst deler man hobby så man kan være gale sammen 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 7edd4...811
Gjest 65ae6...b77 skrev (24 minutter siden):

Poker liker jeg men gaming burde opphøre etter fylte 18. han gjør dessverre det og det er usexy 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Hahaha, fuck off. Typisk tåpelig kvinnfolk-holdning. Du vil aldri høre en mann si at en kvinne skal slutte med en bestemt hobby etter fylte 18 fordi det er "usexy".

Anonymous poster hash: 7edd4...811

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (9 minutter siden):

Nei det er litt sånn som Lego. Jeg synes sånt er noe usexy. Rakker jo ikke ned på det? Jeg sa bare hva jeg tenker om det. Akkurat som du sier at det er hobby. Vi kan vel være enig om å være uenig? Jeg leker eks ikke med barbie. Det er same same. 

Spill er og kan være mye rart, f.eks det kan være interaktive fortellinger som en film eller en bok, det kan også være sosialt, man spiller og snakker med kjente og ukjente. Og Lego bygging er en fin hobby det også, om man liker det. Kort sagt jeg ser ikke problemet, og jeg ser heller ikke sammenligningen med å leke med masseproduserte kvinnefiendtlige dokker, det erikke i nærheten av å være same same. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (2 timer siden):

Ja det er mulig jeg er fordomsfull men jeg synes også det er noe nedrig over spørsmålet som vil komme om hva han driver med, så sier han at han er ufør. Det er ganske flaut for oss begge… 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Du fyller inn usikkerheitene med antakingar. 

Å være ufør kan være så mangt, samtidig er kanskje ikkje sjukdomshistorikk det ein legg ut om på fyrste date. 

Om dette er noko for deg kjem heilt ann på kva du vil ha ut av eit forhold. Om det du vil ha er ein å dele bustadlånet med så er nok ein uføretrygda det du leitar etter, men vedkommamde kan ha mange andre gode kvalitetar sjølv om vedkommande ikkje er i stand til å reise på jobb kvar morgon. 

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Guest 65ae6...b77 said:

Poker liker jeg men gaming burde opphøre etter fylte 18. han gjør dessverre det og det er usexy 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Dummeste jeg har hørt. Kjenner damer opp i 40-åra som fortsatt spiller. Det eneste som er usexy her er slike holdninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Guest 65ae6...b77 said:

Nei det er litt sånn som Lego. Jeg synes sånt er noe usexy. Rakker jo ikke ned på det? Jeg sa bare hva jeg tenker om det. Akkurat som du sier at det er hobby. Vi kan vel være enig om å være uenig? Jeg leker eks ikke med barbie. Det er same same. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Nei, det er det ikke - og selv lego ville brydd meg fint lite. Men jo mer jeg leser svarene her jo mer får jeg følelsen at problemet er ikke ufør, men fordommene mot noen som er det. Om min kjæreste begynner å game ville jeg joinet selv om jeg ikke gamer...folk har sine hobbyer, er man glad i noen så får man vokse opp fra fordommer...det sier mer om en selv syns nå -jeg-

Lenke til kommentar
Just now, Duriello said:

Vurderer å begynne å samle på å bygge Lego igjenn, synd det er så dyrt. 😅

Jeg må sikkert kjøpe til stesønnen, men tenker det blir gøy å lage avanserte ting ala starwars med han osv😅 jeg hadde blitt banket flat av vennene mine om jeg hadde fordommer som sa at over 18 får du ikke lov til ditt og datt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Christian86 skrev (9 minutter siden):

Jeg må sikkert kjøpe til stesønnen, men tenker det blir gøy å lage avanserte ting ala starwars med han osv😅 jeg hadde blitt banket flat av vennene mine om jeg hadde fordommer som sa at over 18 får du ikke lov til ditt og datt..

Er en del av de digre lego sw settene som frister litt. 😄

Flott hobby å dele med stesønn er det og! 👍

Har drevet å bygget litt med nevøene mine, de mister fokus fort, ender som regel opp med at jeg fullfører.

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (18 minutter siden):

Det var slik uføre fungerte før. Nå ser en massiv eksplosjon i unge uføre som bare ikke passer inn i arbeid. Sier ikke at de er late, men de klarer ikke å holde en arbeidsplass. Til slutt blir de bare ung ufør for det ikke finnes noe alternativ.

Om du ønsker eksempler så er det bare til å gå på TikTok på dagtid utenfor helg, der sitter mangen av de på "live" og snakker om dette blant annet.

Uføre er ikke lengere ekvivalent med alvorlig sykdom, og det er lenge siden det var slik.

Da vet du ingenting om prosessen en må gjennom for å bli ufør, en blir ikke ufør helt uten grunn, det er noe som hindrer arbeidsevne, man slipper kort og godt ikke gjennom med bare det at en ikke klarer å holde på en jobb, ikke uten en grunn.

 

Salvesen. skrev (18 minutter siden):

Høyre er vell de eneste som har begynt å ta opp dette, at en må skjerpe veien til uføre og oppfølging mens en er uføre.

Men de har fremdeles ikke har tatt opp problemet med arbeidsgivere som står helt fritt til å diskriminere i arbeidssøkerprosessen, de er nok ganske mange som sliter med å få jobb pga arbeidsgivere som deler ut jobber basert på trynefaktor, det er et problem for mange som kunne gjort en utmerket jobb, men ikke får jobb fordi de f.eks ikke er supersosiale, hele fokuset er på at det er arbeidssøkeren som er problemet fremfor et bittelite fokus på at det ofte er arbeidsgiveren som er den som er hinderet.   

Endret av skaftetryne32
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Da vet du ingenting om prosessen en må gjennom for å bli ufør, en blir ikke ufør helt uten grunn, det er noe som hindrer arbeidsevne, man slipper kort og godt ikke gjennom med bare det at en ikke klarer å holde på en jobb, ikke uten en grunn.

 

Men de har fremdeles ikke har tatt opp problemet med arbeidsgivere som står helt fritt til å diskriminere i arbeidssøkerprosessen, de er nok ganske mange som sliter med å få jobb pga arbeidsgivere som deler ut jobber basert på trynefaktor, det er et problem for mange som kunne gjort en utmerket jobb, men ikke får jobb fordi de f.eks ikke er supersosiale, hele fokuset er på at det er arbeidssøkeren som er problemet fremfor et bittelite fokus på at det ofte er arbeidsgiveren som er den er hinderet.   

Som sagt, 30 minutt på tiktok på en mandag rund lunsjtid så vill du også se at det finnes mange unge som er uføre i dag som har masse arbeidsevne men ikke får det til. De diskuterer det daglig. De er ikke uføre pga sykdomen sin, de er uføre pga de ikke får til å jobbe. 

I tillegg så blir de fleste unge uføre satt med en ikke målbar sykdom som "psykisk lidelse" etc. 

Du viser jo selv at du bare antar at det er slikt når du sier "de er nok ganske mange". 

Men jeg er enig, det burde være lettere å få uføre folk i arbeid tilpasset det de kan levere. Statlig finnes det nok uendelige muligheter, og de er allerede lønnet av staten så hvorfor ikke bruke de der en kan. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (22 minutter siden):

Nei det er litt sånn som Lego. Jeg synes sånt er noe usexy. Rakker jo ikke ned på det? Jeg sa bare hva jeg tenker om det. Akkurat som du sier at det er hobby. Vi kan vel være enig om å være uenig? Jeg leker eks ikke med barbie. Det er same same. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Trist at du ikke har respekt for andres hobbyer. Jeg er voksen og liker både gaming og bygger Lego. Kanskje ikke så sexy, men slike hobbyer gjør folk gladere.

Lenke til kommentar
Just now, PosteMonopolet said:

Trist at du ikke har respekt for andres hobbyer. Jeg er voksen og liker både gaming og bygger Lego. Kanskje ikke så sexy, men slike hobbyer gjør folk gladere.

Samme holdning hos kjæresten min, hun skjønner ikke seg på hobbyene men kvitterte med at jeg må ha noen så lenge familie osv kom først bare var hun happy. Sykt praktisk dame å forholde seg til, og merket jeg var mer takknemlig for henne nå🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...