Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du blitt sammen med en uføretrygdet?


Gjest 65ae6...b77

Anbefalte innlegg

Gjest d5b52...162

Økonomisk ulikhet i et forhold er som regel mulig å løse, så lenge begge parter er innforstått med at man lager opplegg som ivaretar ønskelig levestandard for begge uten at den ene ender med å "snylte" på den andre. Hvis bare den ene har anledning til å kjøpe bolig, er det naturlig at den andre betaler rimelig leie. Vet også om en del par som har kjøpt bolig sammen med ulik egenkapital. Da justerer man eierandelen tilsvarende.

Har observert forhold fra sidelinjen der en av partene har vært "uføretrygdet og uten ambisjoner". Det som nok veltet skuta var ikke økonomien, men at ambisjonene var like fraværende fra å bidra i forholdet som i samfunnet. Hvis den uføre i tillegg har en forventning om at partner alltid skal tilpasse seg "stakkars syke meg", og ikke er innstillt på kompromiss, så har man en giftig kombo.

Anonymous poster hash: d5b52...162

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 7af81...82e

Kommer helt an på hva slags uførhet det er. Fysiske skavanker kan man jobbe rundt, psykisk sykdom og stakkars neg holdninger not so much.

Anonymous poster hash: 7af81...82e

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (1 time siden):

men han har liksom bare tenkt å bli uføre virker det som

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Hvis han ikke er villig til å investere i, eller gjøre en innsats for sitt eget liv... hva er da sjansen for at han er villig til å investere i, eller gjøre en innsats for et forhold?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest d5b52...162
skaftetryne32 skrev (13 minutter siden):

Du får det til å høres ut som å være ufør er det samme som å ha ingen ambisjoner i livet, det er ikke et valg å bli uføretrygdet, det er noe man må leve med.

Jeg tror ikke du forstår hva ufør betyr.

Ja dette er et deg og dine fordommer problem, jeg tror ikke det å være ufør fungerer sånn som du tror, man tar ikke bare å melder seg ufør ved nærmeste kontor for slabbedasker og latsekker som liker å drive dank, og så blir man automatisk ufør, det er et resultat av alvorlig (p)sykdom eller skade som gjør det umulig å jobbe.

Her angriper du en stråmann. Vi skal åpenbart unngå å stigmatisere uføre, men TS stiller spørsmål spesifikt om noen som er ufør OG tilsynelatende uten ambisjoner.

Det er ingen som får innvilget ufør uten en legitim grunn, men hvordan folk håndterer livet som ufør varierer. De fleste uføre jeg kjenner til jobber stjerten av seg for å likevel kunne gå til en meningsfull jobb om dagene. Jeg har definitivt også truffet en minoritet som lar uføretrygden bli et frikort til å velge å ikke jobbe, selv om de antagelig ville hatt arbeidsevne dersom motivasjonen var til stede. Sistnevnte gruppe publiserer vel også hva de tenker om saken bl.a. her på forumet med jevne mellomrom.

Anonymous poster hash: d5b52...162

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
skaftetryne32 skrev (35 minutter siden):

Du får det til å høres ut som å være ufør er det samme som å ha ingen ambisjoner i livet, det er ikke et valg å bli uføretrygdet, det er noe man må leve med. 

 

Jeg tror ikke du forstår hva ufør betyr.

Ja dette er et deg og dine fordommer problem, jeg tror ikke det å være ufør fungerer sånn som du tror, man tar ikke bare å melder seg ufør ved nærmeste kontor for slabbedasker og latsekker som liker å drive dank, og så blir man automatisk ufør, det er et resultat av alvorlig (p)sykdom eller skade som gjør det umulig å jobbe.

Jeg vet hva det betyr og jeg har ikke sagt at det ikke er lett, situasjon. Men jeg har spurt etter råd om det er håp for oss. Jeg har en annen livssituasjon der status er verdsatt høyt. Jeg tror det hadde blitt en snakkis at han er ufør, så jeg ville høre hva andre tenkte. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 895b5...2a6

Takk til TS som får meg til å være glad jeg holder meg helt borte fra dating etc.

Hilsen Ufør.

Anonymous poster hash: 895b5...2a6

Lenke til kommentar
Gjest 7edd4...811

Heller en ufør enn en "karrierekvinne" som er altfor opptatt av jobben, men det kommer an på hvor ufør. Hvis hun er så dårlig at hun aldri orker å være med på noe som helst er det uaktuelt. 

Anonymous poster hash: 7edd4...811

Lenke til kommentar
Gjest 0b193...523
6 minutes ago, Guest 7edd4...811 said:

Heller en ufør enn en "karrierekvinne" som er altfor opptatt av jobben, men det kommer an på hvor ufør. Hvis hun er så dårlig at hun aldri orker å være med på noe som helst er det uaktuelt. 

Anonymous poster hash: 7edd4...811

Det er ingen indikasjoner på at vedkommende er en kvinne (tvert imot).

Anonymous poster hash: 0b193...523

Lenke til kommentar
Gjest 7edd4...811
Gjest 0b193...523 skrev (8 minutter siden):

Det er ingen indikasjoner på at vedkommende er en kvinne (tvert imot).

Anonymous poster hash: 0b193...523

Hva mener du nå? Trådstarter spurte om vi ville blitt sammen med en uføretrygdet, så da svarte jeg for meg selv og jeg liker kvinner.

Anonymous poster hash: 7edd4...811

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
Gjest 0b193...523 skrev (12 minutter siden):

Det er ingen indikasjoner på at vedkommende er en kvinne (tvert imot).

Anonymous poster hash: 0b193...523

Hvorfor er det ikke det da? 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
Salvesen. skrev (42 minutter siden):

Kunne jeg blitt sammen med noen som er kronisk syk? Ja, om alt ellers var bra. Men det er ikke noe jeg søker etter akkurat.

Personer uten noen ambisjoner er nok en no go uavhengig av om de er uføre eller ikke.

Det er av psykiske årsaker slik jeg har forstått det. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 8611d...5ee

Jeg tenker det har en del å si hvilket kjønn det er snakk om.

Kvinner vil nok veldig sjelden velge en som er ufør, mens en mann ikke har så store motforestillinger mot å velge ei som er ufør.

Unntaket er nå kvinnen selv er ufør.

Anonymous poster hash: 8611d...5ee

Lenke til kommentar

Kunne godt blitt sammen med en uføretrygdet. Er ikke det som betyr noe for min del. Beskrivelsen "ingen ambisjoner i livet" likte jeg dårligere, det høres mer ut som en person uten livsgnist. Det blir verre.

Man må passe sammen og det beste for min del er om hun også er en gamer eller liker poker som meg.. 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (46 minutter siden):

Jeg vet hva det betyr og jeg har ikke sagt at det ikke er lett, situasjon. Men jeg har spurt etter råd om det er håp for oss. Jeg har en annen livssituasjon der status er verdsatt høyt.

Det avhenger vel av om du vil høre på deg selv og dine egne følelser eller om andre sin meninger er mer viktig enn dine egne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 0b193...523
8 minutes ago, Guest 65ae6...b77 said:

Hvorfor er det ikke det da? 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Det kan være de i utgangspunktet ønsket å holde det kjønnsnøytralt, eller om det bare ble tilfeldig, men etterhvert brukte de benevnelsen han.
Nøyaktig hvorfor det er slik kan ikke jeg svare på.

Anonymous poster hash: 0b193...523

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
DukeNukem3d skrev (4 minutter siden):

Kunne godt blitt sammen med en uføretrygdet. Er ikke det som betyr noe for min del. Beskrivelsen "ingen ambisjoner i livet" likte jeg dårligere, det høres mer ut som en person uten livsgnist. Det blir verre.

Man må passe sammen og det beste for min del er om hun også er en gamer eller liker poker som meg.. 🙂

Poker liker jeg men gaming burde opphøre etter fylte 18. han gjør dessverre det og det er usexy 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Det avhenger vel av om du vil høre på deg selv og dine egne følelser eller om andre sin meninger er mer viktig enn dine egne. 

Det er blandet 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
Gjest 8611d...5ee skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker det har en del å si hvilket kjønn det er snakk om.

Kvinner vil nok veldig sjelden velge en som er ufør, mens en mann ikke har så store motforestillinger mot å velge ei som er ufør.

Unntaket er nå kvinnen selv er ufør.

Anonymous poster hash: 8611d...5ee

Det er snakk om en mann som er uføre av psykiske årsaker - jeg er kvinnen i forholdet. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...