Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du blitt sammen med en uføretrygdet?


Gjest 65ae6...b77

Anbefalte innlegg

leticia skrev (20 minutter siden):

som i at det tar beslag på veldig mye tid  som f.eks kunne vært brukt på mer lønnet arbeid. 

Men det er altså et valg man frivillig tar, og frivillig kan la være å ta. 

 

leticia skrev (23 minutter siden):

Nei, det er stort sett ulønnet, mye av den jobben som blir gjort av pårørende.

Vel synd at du føler det er en jobb da, men jeg kan godt omgås og hjelpe mine foreldre og besteforeldre, det er bare trivelig og jeg vil ikke kalle det en jobb eller arbeid. 

 

leticia skrev (24 minutter siden):

Se for deg en bedrift med en bedriftsplan. Trenger den ikke ledelse? Trenger den ikke en organisasjonsplan?

En familie er ikke en bedrift, nei den trenger ikke ledelse, nei den trenger ingen plan, om alt skal detaljstyres på den måten så handler det mer om kontroll.

 

leticia skrev (26 minutter siden):

Men jeg har da sett nok syting fra fedre om at de ikke får delt omsorg for barna.

Fordi de veldig sjeldent får det, noe som ofte er veldig urettferdig og basert på lite annet enn at den ene parten er en mor og den andre er en far. Det er nok kvinneklubben karen som trekker i trådene 🙄

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, skaftetryne32 said:

Den er fiktiv for så og si alle, det er mulig det sitter en elite der oppe, men denne klubben eksisterer ikke for menn den eksisterer for en ekstrem minoritet av samfunnet, den eksister ikke på papir den eksisterer ikke på noe ekte vis, det er intet klubbhus og ja det fins en elite, men både kvinner og menn er en del av den klubben. Og den dere du kan ikke være særlig belest hersketeknikken er alt du har å komme med, det er faktisk litt stusselig av deg, at du må bruke den slags teknikker bare for å forsvare eksistensen til denne såkalte gutteklubben. At mennesker ja mennesker og det er faktisk en gruppe kvinner er en del av også velger de som er like seg selv er ikke noe nytt, det er noe vi alle må gå gjennom i arbeidslivet. Mye av det du snakker om er lite annet konspirasjonsteorier og offermentalitet fra din side. Og disse linkene de beviser ikke noe annet enn at det er de som bruker de samme ordene som deg.

Dette er et veldig godt poeng - de aller fleste menn er ikke medlemmer av Gutteklubben Grei, denne klubben er veldig eksklusiv og innbefatter kun noen veldig få. Menn flest er ikke medlemmer. 

Lenke til kommentar
Gjest 8611d...5ee

Leticia gjør det de fleste kvinner gjør: Sammenlikner seg selv og andre kvinner med kun topp utdannede menn, og de som tjener mest av menn, som f.eks. ledere.

Menn på gulvet er åpenbart umulig å ta med å sammenlikningen. Når så vi sist kvinner heie på andre kvinner for å bli steinleggere, avfallshåndterere, og andre harde fysiske yrker?

Anonymous poster hash: 8611d...5ee

Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (1 time siden):

Man kan argumentere med at kvinnenettverkene er enda verre, fordi de er formelle strukturer og fordi de systematisk diskriminerer menn på alle plan, inkludert deltakelse, tilgang til informasjon og politisk deltakelse.

Eller så kan man argumentere for at kvinnenettverkene er helt nødvendige som et motsvar mot den diskriminering som kvinner blir utsatt for. (Jeg er ingen tilhenger av kvinnenettverk altså, jeg syns ikke noe om dem, men jeg forstår hvorfor de har blitt opprettet). Det eneste jeg bryr meg om er at den mest kompetente skal få jobben, og det gjør man jo ikke når man konsekvent kun leter i eget nettverk, altså at hva som står på CV - en blir mindre viktig, slik som Ansgar Gabrielsen ganske klart påpekte angående gutteklubben grei. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Den er fiktiv for så og si alle, det er mulig det sitter en elite der oppe, men denne klubben eksisterer ikke for menn den eksisterer for en ekstrem minoritet av samfunnet, den eksister ikke på papir den eksisterer ikke på noe ekte vis, det er intet klubbhus og ja det fins en elite, men både kvinner og menn er en del av den klubben. Og den dere du kan ikke være særlig belest hersketeknikken er alt du har å komme med, det er faktisk litt stusselig av deg, at du må bruke den slags teknikker bare for å forsvare eksistensen til denne såkalte gutteklubben. At mennesker ja mennesker og det er faktisk en gruppe kvinner er en del av også velger de som er like seg selv er ikke noe nytt, det er noe vi alle må gå gjennom i arbeidslivet. Mye av det du snakker om er lite annet konspirasjonsteorier og offermentalitet fra din side. Og disse linkene de beviser ikke noe annet enn at det er de som bruker de samme ordene som deg.

Alt jeg snakker om er lite annet enn fakta. Jeg er ikke akkurat overrasket over at linkene ikke åpnet øynene dine. Jeg kunne fortsatt i det lange og brede med å legge ved linker som forklarer problemene. Men det nytter uansett ikke, du vil avvise dem alle. 

 

skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Bevis det, bevis at det er tilfelle fordi de er kvinner, bevis at de ikke blir vurdert engang, sannheten som du tydeligvis ikke forstår er at det er tonnevis av mennesker som er interesserte i lederstillinger, de fleste av dem blir valgt vekk, det er bare sånn det er, det er ikke sånn at oi det er en mann og en kvinne, jeg ansetter mannen jeg. Det er langt flere menn som er ute etter disse jobbene sånn er det bare. 

Les gjerne uttalelsen fra Ansgar Gabrielsen en gang til.  Jeg vet hvordan menn velger bedriftsstyrer. De sitter ikke og sammenligner CV'er.

Det er altså vanskelig å bli vurdert til en stilling når stillingen ikke blir utlyst. 

Nei, det er vel mer sånn "oi, du er en god kamerat, jeg tror jeg ansetter deg jeg". 

skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Du har en så ekstremt misandrisk tankegang, alt kvinner gjør er fantastisk, og menn ja de er flinke til å ha overdrevent tro på seg selv så de får jobben, ja det og den eldgamle mystiske gutteklubben grei selvsagt som trekker i trådene i skyggene. 

Finn gjerne et sted der jeg har skrevet at alt kvinner gjør er fantastisk. Ikke det nei. Jeg har heller ikke skrevet at menn har overdrevent tro på seg selv slik at de får jobben, jeg skreiv at de har overdrevent tro på seg selv slik at de er flinkere i lønnsforhandlinger. Ellers så er det ikke noe som helst mystisk med gutteklubben grei heller, ikke er den eldgammel heller, den er fremdeles ganske så virkelig, dessverre. 

Så, i motsetning til deg, så har jeg kilder som bakker opp veldig mye av det jeg sier. Her, f.eks om menns overdrevne tro på seg selv. https://www.nettavisen.no/artikkel/menn-har-for-stor-selvtillit/s/12-95-3302070

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kalle Klo skrev (1 time siden):

Dette er et veldig godt poeng - de aller fleste menn er ikke medlemmer av Gutteklubben Grei, denne klubben er veldig eksklusiv og innbefatter kun noen veldig få. Menn flest er ikke medlemmer. 

Og det har vel heller aldri blitt påstått at menn flest er medlemmer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 8611d...5ee skrev (58 minutter siden):

Leticia gjør det de fleste kvinner gjør: Sammenlikner seg selv og andre kvinner med kun topp utdannede menn, og de som tjener mest av menn, som f.eks. ledere.

Menn på gulvet er åpenbart umulig å ta med å sammenlikningen. Når så vi sist kvinner heie på andre kvinner for å bli steinleggere, avfallshåndterere, og andre harde fysiske yrker?

Anonymous poster hash: 8611d...5ee

Nei, Leticia gjør nok ikke det. Leticia sammenligner seg selv og andre topp utdannede kvinner med topp utdannede menn. 

Hun har ingen interesse av å sammenlikne seg selv med verken kvinner på gulvet eller menn på gulvet. Hun heier også på kvinner som ønsker å jobbe innen harde fysiske yrker. Egentlig på alle som tør å være seg selv, og står opp mot holdninger og normer om hva som er greit som kvinne og hva som er greit som mann å gjøre. 

Endret av leticia
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (6 minutter siden):

Les gjerne uttalelsen fra Ansgar Gabrielsen en gang til.  Jeg vet hvordan menn velger bedriftsstyrer. De sitter ikke og sammenligner CV'er.

Det er altså vanskelig å bli vurdert til en stilling når stillingen ikke blir utlyst. 

Nei, det er vel mer sånn "oi, du er en god kamerat, jeg tror jeg ansetter deg jeg". 

 

Er det denne (https://www.vg.no/nyheter/i/Kvvb2E/moekk-lei-gutteklubben-grei) mer enn 20 år gamle artikkelen du viser til? Det er jo uansett bare en påstand fra Gabrielsen.

Det er ikke menn som velger bedriftsstyrer, men generalforsamlingen ved bedriftsstyrer. Nå er det jo innført kvotering, så er selvsagt en del innkvotert listefyll i mange av allmennselskapene.

leticia skrev (29 minutter siden):

Eller så kan man argumentere for at kvinnenettverkene er helt nødvendige som et motsvar mot den diskriminering som kvinner blir utsatt for. (Jeg er ingen tilhenger av kvinnenettverk altså, jeg syns ikke noe om dem, men jeg forstår hvorfor de har blitt opprettet). Det eneste jeg bryr meg om er at den mest kompetente skal få jobben, og det gjør man jo ikke når man konsekvent kun leter i eget nettverk, altså at hva som står på CV - en blir mindre viktig, slik som Ansgar Gabrielsen ganske klart påpekte angående gutteklubben grei. 

 

Man kan ikke både være for kvotering for å nå et politisk korrekt mål, og samtidig være opptatt av CVer. Mange kvinnelige styremedlemmer er kvalifiserte, men så lenge det er lovpålagte kvoteringer, for alle praktiske formål for å erstatte mannlige styremedlemmer med kvinnelige, er det ikke å komme unna at mange av plassene ved styrene i norske allmennaksjeselskaper besittes av kvinner som ikke er de best kvalifiserte. Er det er bedrift i en ellers mannsdominert bransje og man skal ha 9 styremedlemmer, er det slett ikke sikkert at det er er kvinner blant de best egnede til styret. Det man da ender opp med, er i beste fall at 40 prosent av styret fylles opp av de best kvalifiserte kvinnene.

Kvotering av styremedlemmer er det samme som å si at CV ikke er viktig. Nå mener jeg at det er mye som ikke kommer fram på en CV som er relevant for et styre, som eksempelvis personlige egenskaper, en pragmatisk tilnærming til beslutninger og en "proven record", (hvem ville du ha hatt av Spetalen og en random dame med to doktorgrader og manglende samarbeidsevner?) men hvis du virkelig mener at det som står på en CV er absolutt viktigste kriterium for hvem som bør sitte i et styre, bør du jo kjempe med nebb og klør mot kvotering av kvinner som i 40-prosentregelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cascada81 skrev (10 minutter siden):

Er det denne (https://www.vg.no/nyheter/i/Kvvb2E/moekk-lei-gutteklubben-grei) mer enn 20 år gamle artikkelen du viser til? Det er jo uansett bare en påstand fra Gabrielsen.

Det er ikke menn som velger bedriftsstyrer, men generalforsamlingen ved bedriftsstyrer. Nå er det jo innført kvotering, så er selvsagt en del innkvotert listefyll i mange av allmennselskapene.

Man kan ikke både være for kvotering for å nå et politisk korrekt mål, og samtidig være opptatt av CVer. Mange kvinnelige styremedlemmer er kvalifiserte, men så lenge det er lovpålagte kvoteringer, for alle praktiske formål for å erstatte mannlige styremedlemmer med kvinnelige, er det ikke å komme unna at mange av plassene ved styrene i norske allmennaksjeselskaper besittes av kvinner som ikke er de best kvalifiserte. Er det er bedrift i en ellers mannsdominert bransje og man skal ha 9 styremedlemmer, er det slett ikke sikkert at det er er kvinner blant de best egnede til styret. Det man da ender opp med, er i beste fall at 40 prosent av styret fylles opp av de best kvalifiserte kvinnene.

Kvotering av styremedlemmer er det samme som å si at CV ikke er viktig. Nå mener jeg at det er mye som ikke kommer fram på en CV som er relevant for et styre, som eksempelvis personlige egenskaper, en pragmatisk tilnærming til beslutninger og en "proven record", (hvem ville du ha hatt av Spetalen og en random dame med to doktorgrader og manglende samarbeidsevner?) men hvis du virkelig mener at det som står på en CV er absolutt viktigste kriterium for hvem som bør sitte i et styre, bør du jo kjempe med nebb og klør mot kvotering av kvinner som i 40-prosentregelen.

Jeg er ikke for kvotering. Men dessverre så er det et godt virkemiddel mot å unngå utestengelse av kvinner. Du så kanskje artikkelen lenger opp hvor det ble vist at selskap med kvinnelige ledere presterte bedre enn der det var mannlige ledere? 

Jeg kan gjerne gjenta meg selv.

Menn ansetter menn

I løpet av de siste åtte årene har Nordea studert nesten 11 000 børsnoterte selskaper verden over. Resultatene viser soleklart at selskaper med kvinnelig toppleder eller styreleder jevnt over oppnår langt bedre avkastning enn gjennomsnittet i markedet. Av de 11 000 selskapene hadde bare 400 kvinnelige ledere, altså drøyt 3,6 prosent. Hva er så årsaken til at ikke flere kvinner når opp på ledernivå?

– Vi vet at menn ansetter menn, og vi vet også ganske mye om hvordan disse prosessene foregår. Jeg tror ikke mannlige ledere som ansetter nye medarbeidere er bevisste på dette, og nettopp der ligger problemet. Ubevisst bidrar mange ledere til å opprettholde den store skjevheten, til tross for alle undersøkelsene som viser at kvinnelige ledere på svært mange områder er bedre enn mannlige, sier Jullumstrø.

https://lederne.no/artikler/kvinner-leder-best/

Endret av leticia
lagt til link med tekst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Alt jeg snakker om er lite annet enn fakta.

Så dokumenter dine påstander, gi meg bevis for denne gutteklubbens eksistent for jeg fortelle deg her og nå jeg er aldri blitt innvilget medlemskap, det er ingen hvisking i mørke skygger om denne hemmelige klubben din.

 

leticia skrev (1 time siden):

Jeg er ikke akkurat overrasket over at linkene ikke åpnet øynene dine.

De var meninger som din egen, de har ikke noe mer vekt enn det du sier, gi meg dokumentasjon  for denne klubbens eksistens. 

 

leticia skrev (1 time siden):

Jeg kunne fortsatt i det lange og brede med å legge ved linker som forklarer problemene. Men det nytter uansett ikke, du vil avvise dem alle. 

Du kommer med ville påstander, bevis dem, ikke send meg debattinnlegg fra folk med den samme påstanden om en klubb som tilsynelatende ikke eksisterer, dette er akkurat som de religiøse som linker til bibelen når det blir spurt om de kan dokumentere sine påstander om guder, magiske menn og jomfrufødsler.

leticia skrev (1 time siden):

Les gjerne uttalelsen fra Ansgar Gabrielsen en gang til.  Jeg vet hvordan menn velger bedriftsstyrer. De sitter ikke og sammenligner CV'er.

Ja denne fyren som er enig med deg sitter med fasiten, helt klart.

 

leticia skrev (1 time siden):

Finn gjerne et sted der jeg har skrevet at alt kvinner gjør er fantastisk. Ikke det nei.

 Det skinner jo gjennom i den negative måten du omtaler menn og den positive måten du omtaler kvinner, den ene er alltid overgriperen og den andre alltid offeret, les det du selv skriver.  

 

leticia skrev (1 time siden):

Så, i motsetning til deg, så har jeg kilder som bakker opp veldig mye av det jeg sier. Her, f.eks om menns overdrevne tro på seg selv. https://www.nettavisen.no/artikkel/menn-har-for-stor-selvtillit/s/12-95-3302070

Det jeg skrev var at de er bedre til og forhandle, noe du vridde til noe negativt, igjen, og ja det er greit nok det, men det er fremdeles sant, menn er bedre til å forhandle om lønn, samme hvordan det skjer, og denne gutteklubben din har du fremdeles ikke dokumentert, og det er det nok en grunn til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være mange gode grunner til utførestryd, som ikke skyldes alvorlig adhd, alvorlig asperger eller barneautisme /atypisk (en gir ikke  automatisk trygd til folk med denne type sykdom, vist nok)

Enkelte kan ha vært i akutte psykoser eller tilpasningsforstyrrelse, blant annet på grunn av manglende evne til å kontrollere økonomi, og det å mestre normale ADL ting. 

Med mindre en får innsikt i sykdom, så har ikke dette noe å si; kan bety at personen havnet i en ulykke eller noe, og dermed satt helt ut av spill på alle livets områder.

Endret av taino
Lenke til kommentar

Innlegget over var nok ment litt humoristisk. Det finnes jo mange grader av uførhet, og spørsmålet er vel om man matcher i forhold til funksjonsgtad, interesser og så videre og hvordan man "matcher".

Om man har uføretrygd, så kan jo dette også åpne opp for muligheter som "vanlig hardt arbeidende" ikke har, i forhold til det å disponere tid og engen innsats.

Endret av arne22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (9 timer siden):

Det jeg skrev var at de er bedre til og forhandle, noe du vridde til noe negativt, igjen, og ja det er greit nok det, men det er fremdeles sant, menn er bedre til å forhandle om lønn, samme hvordan det skjer, og denne gutteklubben din har du fremdeles ikke dokumentert, og det er det nok en grunn til. 

Og det er fremdeles sant at gutteklubben grei finnes, selv om du benekter det. 

Benekter å være med i klubben

Hvis du spør menn om de er med i denne akademiske klubben som favoriserer menn framfor kvinner, vil de trolig benekte det. Trolig ser de det ikke eller forstår det ikke. De har i alle fall ikke reflektert over det. Dette skyldes at de har blitt sosialisert inn i denne kulturen tidlig.

Jeg har innsett at jeg også selv har vært og trolig fortsatt er medlem av Gutteklubben Grei. Jeg kan se tilbake på flere eksempler fra min egen karriere hvor dette medlemskapet har vært gunstig for meg. Jeg kan heller ikke utelukke at jeg ubevisst har favorisert menn foran kvinner av samme årsak.

https://kjonnsforskning.no/nb/2021/06/gutteklubben-grei-kan-hindre-kvinner-i-na-toppen-i-akademia

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 timer siden):

Så gi meg dokumentasjon. At det er andre som har denne vrangforestillingen er ikke bevis for noe som helst.

Det har jeg gjort utallige ganger i denne tråden her. At man ikke nyttigjør seg informasjon og forskningsresultater kan ikke jeg lastes for. 

Så altså,  - gutteklubben grei, er ingen "klubb" i den forstand at man må betale medlemskontingent til den. Det er snakk om en ukultur blant menn til å velge menn, fordi de er menn. Det er godt dokumentert fra meg at dette er reelt. 

Eneste vrangforestillingen her er at denne ukulturen ikke finnes. 

https://www.nrk.no/norge/mannlige-toppledere-har-begynt-a-forsta-hvorfor-de-har-sa-fa-kvinnelige-kolleger-1.13942242

Tidligere mente «Gutteklubben Grei» at kvinner var årsaken til at det er så få kvinnelige toppledere i Norge. Nå har de innsett at de selv er en stor del problemet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (7 minutter siden):

Det har jeg gjort utallige ganger i denne tråden her.

Nei du har ikke det, du kommer med flere påstander om denne gutteklubben, flere meninger, det det faktisk er bevis for kvinnenettverk, noe som visstnok bare eksisterer fordi denne gutteklubben du fabler om eksisterer, faktiske kvinnenettverk som må visstnok motarbeide en klubb det ikke fins bevis for. 

leticia skrev (12 minutter siden):

Så altså,  - gutteklubben grei, er ingen "klubb" i den forstand at man må betale medlemskontingent til den. Det er snakk om en ukultur blant menn til å velge menn, fordi de er menn. Det er godt dokumentert fra meg at dette er reelt. 

Dette er en evolusjonær egenskap, og kvinner gjør akkurat det samme, de velger sine grupper med omhu, dette er alle som vil finne seg arbeid et offer for, dette er ikke noe særegent fenomen for menn, på arbeidsplasser med mange menn vil mange menn bli ansatt, det er det samme i jobber med mye kvinner, selv om en er kvalifisert og mer til så kan en bli valgt vekk,  jeg har opplevd det samme selv, jeg har blitt diskriminert for å være en mann i et kvinnedominert yrke og satt til gjøre en idiot jobb av ingen annen grunn at jeg er en mann i et kvinnedominert yrke, men det er ingen ondsinnet klubb, det er bare mennesker akkurat som deg selv.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Nei du har ikke det,

Jo jeg har nok det. Inkludert siste artikkel som du tydelig ikke har lest om toppledernes egne meninger om at denne ukulturen eksisterer. 

 

skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Dette er en evolusjonær egenskap, og kvinner gjør akkurat det samme, de velger sine grupper med omhu, dette er alle som vil finne seg arbeid et offer for, dette er ikke noe særegent fenomen for menn, på arbeidsplasser med mange menn vil mange menn bli ansatt, det er det samme i jobber med mye kvinner, selv om en er kvalifisert og mer til så kan en bli valgt vekk,  jeg har opplevd det samme selv, jeg har blitt diskriminert for å være en mann i et kvinnedominert yrke og satt til gjøre en idiot jobb av ingen annen grunn at jeg er en mann i et kvinnedominert yrke, men det er ingen ondsinnet klubb, det er bare mennesker akkurat som deg selv.  

Du har virkelig ikke lest noe av det jeg har lagt ut, har du vel? Undersøkelser / forskning viser at kvinner ikke i samme grad som menn velger seg folk av samme kjønn i arbeidslivet.  Kvinner velger balanserte grupper, mens menn i hovedsak velger menn. Det er ikke rom for selvstendig tolkning eller benektelse av dette. 

Fra artikkelen i innlegget over som du tydeligvis ikke har lest.

Menn er menn nærmest

I 2015 gjorde Tankesmien Agenda og Markedshøyskolen en undersøkelse der forsøkspersonene fikk presentert fortellingen om en suksessfull entreprenør.

Alle fikk nøyaktig samme historie, men halvparten fikk vite at entreprenøren het Hans og den andre halvparten at hun het Hanna.

Det ga totalt forskjellig oppfatning av hovedpersonen.

72 prosent av de spurte mente Hans fremsto som en god leder, mens bare 54 prosent mente det samme om Hanna.

Forskjellene var størst hos de mannlige forsøkspersonene.

Og fra artikkelen enda lenger opp, den om akademia: 

Når vi kikker nærmere på dataene, finner vi noen interessante resultater. Vi har blant annet sett på sammensetningen av forskerteamene i prosjektene som vi har finansiert i perioden 2010–2018. I prosjektene som er ledet av en kvinne består teamet av 48 prosent kvinner og 52 prosent menn. I prosjektene som ledes av en mann derimot, er det 37 prosent kvinner og 63 prosent menn.

Altså enda en dokumentasjon på det jeg sier, at menn i større grad velger menn, mens kvinner velger balanserte grupper. 

Igjen, dokumentasjonen er der, du ønsker bare ikke å nyttiggjøre deg den. Eller tenker du at også forskere og SSB fantaserer? 

https://www.nrk.no/norge/mannlige-toppledere-har-begynt-a-forsta-hvorfor-de-har-sa-fa-kvinnelige-kolleger-1.13942242

https://kjonnsforskning.no/nb/2021/06/gutteklubben-grei-kan-hindre-kvinner-i-na-toppen-i-akademia

Jeg syns uansett at dette begynner å handle om noe helt annet enn om man kan bli sammen med en uføretrygdet eller ei. Jeg skreiv innledningsvis i tråden at det kan jeg ikke tenke meg å gjøre. Og påpekte hvorfor. Tråden har sklidd ut til å handle om noe helt annet, og det var ikke min intensjon at den skulle gjøre. Det er ikke så mye mer å si om diskusjonen vi har hatt gående i flere innlegg nå. Saken er grundig dokumentert fra min side, mens du ikke har greid å dokumentere din påstand om at ukulturen ikke eksisterer. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (12 minutter siden):

Jo jeg har nok det. Inkludert siste artikkel som du tydelig ikke har lest om toppledernes egne meninger om at denne ukulturen eksisterer. 

Det at det er en ukultur er ikke det samme som at det finnes en organisert klubb som systematisk undertrykker kvinner, og en mening er bare en mening, så du kan gi deg med hersketeknikkene dine, som f.eks du har åpenbart ikke lest eller kan ikke være veldig belest om du har en mening som ikke samsvarer med min egen, det er ingen klubb, bare mennesker og du er et menneske du også, mennesker er noen ganger rasshøl, de favoriserer noen ganger, det er noe de aller fleste som har vært i arbeidslivet har opplevd, det er ikke noe unikt for kvinner. De aller fleste er ikke ledere i toppsjiktet, de aller fleste har ikke noe de skulle ha sagt om hvem som blir ansatt, det er dette du åpenbart ikke forstår når du inntar denne offerrollen på vegne av alle kvinner. 

 

leticia skrev (16 minutter siden):

Du har virkelig ikke lest noe av det jeg har lagt ut, har du vel? Undersøkelser / forskning viser at kvinner ikke i samme grad som menn velger seg folk av samme kjønn i arbeidslivet. 

I samme grad betyr ikke at de ikke gjør det, fordi de gjør akkurat det, akkurat som menn. Og ja jeg har lest debatt innleggende dine, men du må prøve og forstå forskjellen på fakta og en mening. 

leticia skrev (21 minutter siden):

Inkludert siste artikkel som du tydelig ikke har lest

leticia skrev (24 minutter siden):

Du har virkelig ikke lest noe av det jeg har lagt ut, har du vel?

leticia skrev (23 minutter siden):

Fra artikkelen i innlegget over som du tydeligvis ikke har lest.

Hersketeknikker, det begynner å bli litt typisk deg dette her. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...