Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kunne du blitt sammen med en uføretrygdet?


Gjest 65ae6...b77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 0b193...523

Ja, dersom jeg likte personen.

Folk kan være helt fantastiske helt uavhengig om de har masse ambisjoner eller ikke.

Noen av de verste menneskene jeg har møtt har hatt masse ambisjoner, planer og "god" jobb.
Uten at det dermed er noen automatikk i at slike stillinger eller driv medfører dårlige folk heller.

Anonymous poster hash: 0b193...523

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
Kakeshoma skrev (Akkurat nå):

Det kommer vel helt an på personen og hvilke problemer den har.. Hva legger du i "uten ambisjoner i livet"?

Målsetninger ei heller ønske om å ha en fremtid i lønnet arbeid. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
Gavekort skrev (1 minutt siden):

Første ja, siste nei. Spørs også hva slags begrensninger helseproblemene vil føre over på meg.

Økonomisk vil det medføre problemer samtidig som et mål om å kjøpe noe sammen når personen ikke har egenkapital 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (Akkurat nå):

Økonomisk vil det medføre problemer samtidig som et mål om å kjøpe noe sammen når personen ikke har egenkapital 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Jeg regner med at du spør meg personlig. Jeg har allerede bolig og grei økonomi. Større husholdningsinntekt er selvsagt en positiv ting, men det gjør ikke uføretrygd til en dealbreaker.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
Gjest 0b193...523 skrev (2 minutter siden):

Ja, dersom jeg likte personen.

Folk kan være helt fantastiske helt uavhengig om de har masse ambisjoner eller ikke.

Noen av de verste menneskene jeg har møtt har hatt masse ambisjoner, planer og "god" jobb.
Uten at det dermed er noen automatikk i at slike stillinger eller driv medfører dårlige folk heller.

Anonymous poster hash: 0b193...523

Men hvis ene part må forsørge den andre kan det skape hindringer? 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
Gavekort skrev (Akkurat nå):

Jeg regner med at du spør meg personlig. Jeg har allerede bolig og grei økonomi. Større husholdningsinntekt er selvsagt en positiv ting, men det gjør ikke uføretrygd til en dealbreaker.

Vi er i starten av livet hvor enebolig rekkehus er et tema med tiden. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (Akkurat nå):

Vi er i starten av livet hvor enebolig rekkehus er et tema med tiden. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Om du ikke spør meg personlig, men på et premiss om at jeg enda ikke hadde etablert meg så kan det selvsagt spille en rolle om en partner kan holde meg tilbake.

Jeg tror alle etterlyser finansiell stabilitet. De som allerede er finansielt stabile har gjerne kapasitet til å forsørge de med mindre stabilitet.

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
Gavekort skrev (Akkurat nå):

Om du ikke spør meg personlig, men på et premiss om at jeg enda ikke hadde etablert meg så kan det selvsagt spille en rolle om en partner kan holde meg tilbake.

Jeg tror alle etterlyser finansiell stabilitet. De som allerede er finansielt stabile har gjerne kapasitet til å forsørge de med mindre stabilitet.

Jeg spør deg personlig uten at jeg vet hva du har eller ikke. (Kult å diskusktere med administrator) men ja jeg spør deg hva du tenker om saken. Jeg har egenkapital og er håpløst forelsket i en uføretrygdet person, men han har liksom bare tenkt å bli uføre virker det som. Så er det håp for oss? 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
Gjest 0b193...523
5 minutes ago, Guest 65ae6...b77 said:

Men hvis ene part må forsørge den andre kan det skape hindringer? 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Selvsagt, men så bidrar offentlig velferd til å ta noe av lasset.
Men ja, det kan åpenbart innebære hinder som ikke ville være aktuelle dersom personen jobbet, men slike ting er vel sekundære hvis dere virkelig føler dere lager et godt liv sammen.

Anonymous poster hash: 0b193...523

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77
Gjest 0b193...523 skrev (1 minutt siden):

Selvsagt, men så bidrar offentlig velferd til å ta noe av lasset.
Men ja, det kan åpenbart innebære hinder som ikke ville være aktuelle dersom personen jobbet, men slike ting er vel sekundære hvis dere virkelig føler dere lager et godt liv sammen.

Anonymous poster hash: 0b193...523

Ja det er mulig jeg er fordomsfull men jeg synes også det er noe nedrig over spørsmålet som vil komme om hva han driver med, så sier han at han er ufør. Det er ganske flaut for oss begge… 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Guest 65ae6...b77 said:

Målsetninger ei heller ønske om å ha en fremtid i lønnet arbeid. 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Ikke har ønske om lønnet arbeid i form av at personen kunne jobbet uten at det hadde vært en stor belastning? I så fall hadde jeg tvilt..

Hadde uansett blitt vanskelig for min del ettersom jeg selv jobber 80%.

Lenke til kommentar
Gjest 0b193...523
Just now, Guest 65ae6...b77 said:

Ja det er mulig jeg er fordomsfull men jeg synes også det er noe nedrig over spørsmålet som vil komme om hva han driver med, så sier han at han er ufør. Det er ganske flaut for oss begge… 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Du får vel bare finne ut av om kjærligheten dere deler er viktigere enn å ikke bli flau av sosiale konvensjoner.

Anonymous poster hash: 0b193...523

Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (1 minutt siden):

Jeg spør deg personlig uten at jeg vet hva du har eller ikke. (Kult å diskusktere med administrator) men ja jeg spør deg hva du tenker om saken. Jeg har egenkapital og er håpløst forelsket i en uføretrygdet person, men han har liksom bare tenkt å bli uføre virker det som. Så er det håp for oss? 

Anonymous poster hash: 65ae6...b77

Forelskelse er sjeldent noe man gjør rasjonelle valg i, men det er et rent økonomisk og verdimessig spørsmål som bare du er i stand til å svare på.

Lenke til kommentar

En vet aldri, så kanskje. 

Men etter jeg ble singel, (var sammen med en alenemor i en leid leilighet og 1 barn, uten særlig utdanning eller jobb) så var kriteriet mitt alenemor, i fast jobb med som eide leilighet. (Har 2 jenter selv.)

Jeg gikk kanskje glipp av dates med noen. Men hadde brent meg en gang på en som likte å bruke penger, men var ikke flink med penger selv. Og det var jeg som stod for økonomien. Og nå fant jeg jackpot med en oppegående dame, en jente og eid leilighet. Og som har så orden på økonomien at nå er det jeg som er nesten økonomisk uansvarlig 😆

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 65ae6...b77 skrev (58 minutter siden):

Kunne du blitt i forhold med en som var uføre uten ambisjoner i livet? 

Du får det til å høres ut som å være ufør er det samme som å ha ingen ambisjoner i livet, det er ikke et valg å bli uføretrygdet, det er noe man må leve med. 

 

Gjest 65ae6...b77 skrev (53 minutter siden):

Målsetninger ei heller ønske om å ha en fremtid i lønnet arbeid. 

Jeg tror ikke du forstår hva ufør betyr.

Gjest 65ae6...b77 skrev (53 minutter siden):

Jeg har egenkapital og er håpløst forelsket i en uføretrygdet person, men han har liksom bare tenkt å bli uføre virker det som. Så er det håp for oss? 

Gjest 65ae6...b77 skrev (41 minutter siden):

Ja det er mulig jeg er fordomsfull men jeg synes også det er noe nedrig over spørsmålet som vil komme om hva han driver med, så sier han at han er ufør. Det er ganske flaut for oss begge… 

Ja dette er et deg og dine fordommer problem, jeg tror ikke det å være ufør fungerer sånn som du tror, man tar ikke bare å melder seg ufør ved nærmeste kontor for slabbedasker og latsekker som liker å drive dank, og så blir man automatisk ufør, det er et resultat av alvorlig (p)sykdom eller skade som gjør det umulig å jobbe.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...