Gå til innhold

Alternativ til Telia box/Get box mhp. opptaksfunksjonalitet og reprise av TV-programmer

Anbefalte innlegg

Ser her er en tråd som likner på det jeg tenker på, men føler det blir feil å hijacke tråden <link>.

Har en såkalt "Telia box/Get box" og har abonnemang der jeg kan se programmer i reprise + kan ta opp tv-programmer (500 timer).

Ettersom mulighetene som tv-boksen gir er innskrenket i løpet av årene, og spesielt etter det ble Telia istedet for Get, så lurer jeg på om det er andre tjenester/tilbydere som kan tilby:

• Opplegg med fjernkontroll
  • Se på "Norsk tv", gjerne med mulighet for å se tv-programmer fra begynnelsen.
  • Opptaksfunksjon på TV-programmer (spiller mindre rolle om tv-opptaket skjer lokalt eller i skyen)
  • Bedre enn Telia sin box (se spoiler/rant under)

Min liste over endringer som er blitt gjort på brukergrensesnittet som gir dårligere opplevelse nå enn før.

nb: dette er stort sett ment som en "rant" - ikke så fryktelig interresant i grunn

Alle punktene jeg nevner er endringer, der problemet enten ikke har vært før, eller en funksjon har vært tilgjengelig tiligere og er nå fjernet.

Spoiler

Opptak av tv og serier:
- Savner mulighet for å sette opp buffer-tid for å omgå problemet der opptaket stopper før programmet er ferdig.
- Serieopptak: Ikke mulig å velge selv hvilke sesonger som skal tas opp. Hvis jeg vil ta opp f.ex. bare sesong 8 eller senere, så er dette ikke mulig, noe som resulterer i at opptakskvota raskt fylles opp av gamle sendinger.
- Serieopptak: Ikke mulig å slette hele sesonger. Dette medfører at alle opptak må slettes enkeltvis. Spesielt kombinert med forrige punkt, gjør at det tar mye tid å slette gamle opptak + må gjentas relativt ofte + gir slitasje på fjernkontroll.
- Ved "fast forward" (spoling) - så vises ikke forhåndsvisning/thumbnails lengre. Det er kun unntaksvis at dette kommer opp. Resultatet er at det er mer prøving/feiling ved spoling over reklamepauser i opptak.

Reprise at tv-program
- Nå er det ikke mulig å se reprise av innhold fra TV2 direkte, etter nye oppdateringer blir man bare omdirigert til tv2-appen, som sperrer mot å spole over reklamepauer.
- For filmer og flere tv-programmer er det satt policy som er sånn at tilgangen for å se i reprise forsvinner kun få minutter etter at sendinga er avsluttet. Problemet med dette er bare at hvis man pauser f.ex. midt i en film eller ønsker å se fra begynnelsen, opplever vi ofte at tilgangen til å se programmet plutselig forsvinner midt i sendinga. Irriterende å ikke få sett filmen ferdig.
- NRK (nyheter, usikker på om dette kan skje andre programmer også) - etterhvert ut i sendinga har bildet en tendens til å bli veldig hakkete + lyd hopper ut av synk.
- Dersom man kommer borti en tast på fjernkontroll og "dropper ut" av programmet, er det ikke mulig å gjenoppta fra samme tidspunkt. Da må vi spole fremover og etterhvert finne frem igjen i sendinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...