Skribenten_ Skrevet 17. august Del Skrevet 17. august (endret) Det er kanskje unødvendig å påpeke at Norge ligger helt i toppen når det gjelder sykefravær, ettersom dette er allment kjent. Men hvorfor hører vi aldri politikere ta opp den åpenbare utfordringen, nemlig fravær som skyldes ren og skjær skulk? Gjennom mitt voksne liv har jeg arbeidet på mange ulike arbeidsplasser, og det har blitt tydelig for meg at skulk er mer utbredt enn mange tør å innrømme. Det er bemerkelsesverdig hvor ofte folk sykemelder seg selv rett før helgen eller ferier, og mandager – dagen etter helgens festligheter – er spesielt populære «sykedager». Jeg har sett folk som har sykemeldt seg, bli observert på sosiale sammenkomster, og hørt dem åpent innrømme at de bruker opp sykefraværsdagene sine før året er omme for å unngå å «miste» dem. Sykemeldinger brukes som en reaksjon på konflikter med sjefen, til oppussing av hjemmet, eller rett og slett for å få en ekstra fridag. Listen over slike misbruk kan gjøres lang, og det mest slående er at jeg aldri har sett noen oppleve konsekvenser av dette. Det hele ender ofte som morsomme historier rundt lunsjbordet, men i realiteten er det alt annet enn morsomt – det koster oss skattebetalere milliarder. Så lenge politikerne ikke tør å ta tak i dette problemet, vil det bare fortsette som før. Endret 17. august av Skribenten_ Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 17. august Del Skrevet 17. august Skribenten_ skrev (3 minutter siden): Men så lenge politkerne ikke tørr å snakke om det så tenker jeg at det kommer bare til å fortsette. Og det kommer man nok ikke til å se mye til heller da politikere elsker å ta en sykemelding så fort de selvforskyldt står mitt i mediestormen, er de syke ? Nei, men de er sykemeldte. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå