Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Merket på baksiden

Anbefalte innlegg

Noen biler har ikke merket på baksiden for eksample "E350e". I vedlegg har den ene bilen merket mens den andre bilen ikke har merket.

Spørsmålet mitt er hvis en bil ikke har merket, er det mulig å sette merket selv ? Er det vanskelig å sette merket på baksiden av bilen ?

525_0916b5f7-ffb8-4b0e-8f7a-234c483a8d56.jpg

2017-Mercedes-Benz-E-350e-Plug-in-Hybrid-Edition-60-in-Malaysia-18.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kalles vel "badge delete", hvor eier/forhandler fjerner "unødvendige" logoer fra bilen for en renere "look". Sånne logoer er som regel bare limt på, så du finner sikkert nye på Ebay og sånt, evt. kan du sikkert kjøpe hos forhandler.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Kajac said:

Dette kalles vel "badge delete", hvor eier/forhandler fjerner "unødvendige" logoer fra bilen for en renere "look". Sånne logoer er som regel bare limt på, så du finner sikkert nye på Ebay og sånt, evt. kan du sikkert kjøpe hos forhandler.

Gjerne gjort på modeller med "lavt modelltall"...  slik at de ikke skal se at du har kjøpt en "billigmodell"  ;)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar

Dette kjøper du enkelt på nettet og limer på bilen.
Hvorfor man vil ha det er et annet spørsmål.

Du trenger tape, lineal og stø hender.
Mål opp hvor det skal være, bruk maskeringstape til å lage en linje hvor merket skal sitte. (lettere å sikte for å få det rett)
Så Limer du emblemet på plass.
Tar bort tapen før limet setter seg.
Vipps du har fått emblemet på plass og er noen hundrelapper fattigere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
NULL skrev (Akkurat nå):

Gjerne gjort på modeller med "lavt modelltall"...  slik at de ikke skal se at du har kjøpt en "billigmodell"  ;)

og sinsykt vanlig på modeller med høyt modelltall for ikke å vise til naboen at du vant nok penger til å kjøpe en bil til 2 mill.
så dem tror du bare tok opp lån til en bil til 1 mill :)

Lenke til kommentar

Når jeg ser en bruktbil uten modellbetegnelse bak, så tenker jeg at det er enten:

a) "badge delete", eller...

b) bilen har på et tidspunkt vært involvert i et uhell, og bakluken er enten byttet eller det kan ha vært utført lakkeringsarbeid på eksisterende bakluke, og verkstedet ikke har tatt seg bryet med å feste på igjen merkene etter jobben var ferdig. 

Lenke til kommentar
On 17.8.2024 at 6:39 PM, NULL said:

Ja, var det jeg tenkte på da jeg fjernet merkene på en E500 4Matic jeg hadde for noen år siden :)

En bedre grunn til å ha bil uten merker er at det nok er litt mer sannsynlig at man slipper hærverk hvis folk ikke tror det er toppmodellen. Jeg hadde den nevnte E500 4Matic mens jeg bodde sentralt i Oslo, var greit å redusere risikoen litt da..

Etter den byttet jeg til en E63s som jeg bestilte ny, med merker. Merkene ble beholdt i mitt eie da jeg uansett bodde såpass usentralt at det neppe var interessant å gjøre hærverk på den. Da jeg solgt gikk den til en som bodde noe mer sentralt, på hans bestilling ble merkene fjernet før overlevering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...