zlpw0ker Skrevet 17. august Del Skrevet 17. august Beklager for mye tekst og slik i tittel. Men jeg har nylig gått til innkjøp av en seagate exos x22 22 TB hdd og jeg koblet til kablene og ser inne på disk manager før jeg har formattert disken så står det 20.495/498 i størrelse, men etter jeg har brukt GPT og valgt dynamic med formattering så ligger den blank 20.0 TB. Så jeg tenkte at det kan være noen sector feil på HDD. Men jeg gjorde en 22 TB konverting fra TB til Tebybyte og da går jeg til 20.00888 ~ som utgjør 20 TB da eller? Men jeg trudde de 2 TB som jeg ikke har lengre er etter formattering fra 22 TB til 20 TB at det er for konvertering etter det er formattert Jeg vet at windows ikke bruker tebybyte og kibibyte som unix/linux bruker, men jeg antar at jeg har tenkt korrekt. Setter pris på hjelp så jeg får en bekreftelse om det er feil med disken eller om jeg kan begynne å bruke disken som vanlig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. august Del Skrevet 17. august Høres ut som en helt vanlig TB til TiB konvertering. Skulle du være i tvil om alt er riktig så kan du sjekke med Disk Manager om alt er formatert, og sjekke diskens helse med et verktøy som HDTune. 1 Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 17. august Forfatter Del Skrevet 17. august Gavekort skrev (35 minutter siden): Høres ut som en helt vanlig TB til TiB konvertering. Skulle du være i tvil om alt er riktig så kan du sjekke med Disk Manager om alt er formatert, og sjekke diskens helse med et verktøy som HDTune. Jeg også mente det, måtte bare være på den sikre siden. For tenkte i tillegg at jeg muligens hadde mista 500 GB på hdd'n siden formatteringen etter lå på akkurat 22.0 TB. Jeg har heldigvis hd tune installert så jeg skal se på helsen til disken på det SW'et. Ellers har jeg crystal disk info også. takk for bekreftelse av mine mistanker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå