Gå til innhold

Barne/ungdomskriminaliteten nå, - ikke noe med innvandring å gjøre i følge...


Anbefalte innlegg

14 hours ago, Skeptikus said:

Det meldes om 4 ran i Majorstua-området i løpet av  én time i ettermiddag, og at 3 av gjerningsmennene som faktisk nå er tatt,  er barn.  Får håpe iallfall evt. forskere på feltet får opplyst hva slags befolkningsgruppe slike tilhører da, det er vel egentlig også av allmenn interesse i grunnen, for å vurdere stoda i gamle mor Norge, som det heter, men.  Det virker iallfall å være en rimelig dramatisk utvikling nå, men hva slags mennesker dette er vet man jo ikke noe sikkert om da (blir ikke opplyst fra politiet lenger).

De er nok norske alle sammen.

Endret av rabler
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (På 22.8.2024 den 11:48 AM):

Alle som ikke er enten uinformert eller rasistisk skjønner at dette ikke er en gruppe som representerer innvandrere som helhet, og at problemstillingen ikke dreier seg om innvandrere i seg selv, men om integrering.

Hvordan vil du da forklare de tydelige varaisjonene mellom innvandrergrupper når det kommer til manglende integrering og kriminalitet, både i Norge og Europa?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (23 timer siden):

Hvordan vil du da forklare de tydelige varaisjonene mellom innvandrergrupper når det kommer til manglende integrering og kriminalitet, både i Norge og Europa?

Svaret finner du i innlegget du siterer; integrering. Det kan være vanskeligere å integrere en familie fra et konservativt land enn et mer progressivt europeisk land, for eksempel - på grunn av en rekke forskjeller som bakgrunn, utdanning, språk osv. Hvordan vil du forklare det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (35 minutter siden):

Svaret finner du i innlegget du siterer; integrering. Det kan være vanskeligere å integrere en familie fra et konservativt land enn et mer progressivt europeisk land, for eksempel - på grunn av en rekke forskjeller som bakgrunn, utdanning, språk osv. 

Da er jo problemstillingen mer enn integrering, men også visse innvandrere som er vanskelige å integrere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (På 17.8.2024 den 3:59 AM):

Problemet er at venstresiden i realiteten er svært rasistisk. Slik at når man spør dem om det kan ha med innvandring å gjøre, så hopper de automatisk til konklusjonen om at det man spør om er rase, hudfarge og genetikk, og ikke kultur, utdanning, integrering, ressursersstyrke osv.

Deretter projiserer man sin egen rasisme på andre og deflekterer om årsakssammenhengen.

Norge er et av verdens desidert minst rasistiske land, og vi har så godt som ingen systemisk rasisme. Men når man importerer folk fra andre deler av verden som overhodet ikke ligner vår, de kanskje har urent mel i posen i utgangspunktet,  de kanskje er analfabete eller i det minste er på et mye lavere utdanningsnivå, er fattige, knapt snakker norsk og i hvert fall ikke forstår våre filosofier og verdier, så er det himla mye å forlange at ikke noen av barna deres skal skli utenfor pga. dårlig eller fraværende barneoppdragelse. Jeg vokste opp blant innvandrere på Oslo øst og så det også hele tiden når jeg jobbet i NAV. Farsfigur var ofte bare en diktatorspire som enten ga blaffen eller kun disiplinerte med vold.

Det hele er akk så åpenbart, men ikke lov å snakke om, man fordi man er redd for å trå folk med en annen hudfarge på tærne.

Men problemet er jo ikke innvandring, selv om problemet rammer barn av innvandrere. Du sier det jo selv i teksten din.
Du lister om mange årsaker. Veldig mange av disse kan gjelde ALLE barn.

- De kanskje er analfabete
- Mye lavere utdanningsnivå
- Er fattige
- Knapt snakker norsk
- Ikke forstår våre filosofier og verdier
- Dårlig eller fraværende barneoppdragelse
- Farsfigur var ofte bare en diktatorspire som enten ga blaffen eller kun disiplinerte med vold.

Dette gjelder også etnisk norske barn. Kriminelle er overrepresentert i familier med lav utdanning og dårlig råd. Disse har dårlig språkforståelse og deler ikke våre "norske" verdier eller filosofier (hva enn det er?). Flesteparten av dem har ingen barneoppdragelse, gjerne i sammenheng med at de er barn av alenemødre eller med fraværende far. Og da ingen farsfigur. Legg til en oppvekst med vold og traumer som hverdagen (vold i hjemmet, krig, osv) og du har hele pakken.

Så nei, det handler ikke om "innvandring" det handler om helt spesifike problemer i barns oppvekst, som like godt kan ramme nordmenn og innvandrere. Fellesnevneren er IKKE hudfarge, men sosial status, økonomi, og utdanning.

Hvordan kan jeg si det? Jo fordi dette er ikke et problem hos innvandrere med høy utdanning eller god økonomi.

Endret av Zepticon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

At forskjellige mennesker er... forskjellige tror jeg sier seg ganske selv. 

Da må vi jo ta hensyn til det? Den politikken har feilet innvandrere som kommer hit. Jeg ser det samme svaret blir gitt, manglende intergrering. Det er altså årsak ifølge mange, hva er løsningen?

Blir som å stå foran et brennende hus og si "problemet her er brann" og så klapper alle og ingen gjør noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (På 17.8.2024 den 2:28 PM):

Det har faktisk ikke noe med innvandring å gjøre selv om rasister hardnakket forsøker seg på et slikt tåpelig narrativ.

Det har med sosioøkonomiske forhold og rotløs ungdom å gjøre. Ungdommer som finner på faenskap og kriminalitet  har vi hatt i Norge i lenge før vi fikk en eneste innvandrer. Ungdom er ungdom og når samfunnet svikter og de blir gående uten noe mye å gjøre er de lett bytte for folk som ønsker å utnytte dem til kriminelle aktiviteter.

Nå tror jeg ikke rasister lar seg overbevise av verken fakta eller vitenskap så denne tråden kommer jeg nok til å ignorere fremover 🥱

EDIT: Jeg mener forøvrig at om du går rundt og hevder at ungdomskriminaliteten i Oslo er på grunn av innvandring er du faktisk en rasist.

Ja vi har hatt ungdom som er kriminelle i Norge før innvandringen.

Forskjellen nå er omfanget. Og at ungdom med innvandrerbakgrunn er så til de grader overrepresentert. Å ikke se den sammenhengen er å stikke hodet i sanden fullstendig.

Det med sosioøkonomiske forhold er jo et poeng. Men det kan jo også kobles til innvandring på mange områder. Man blir ikke rik og vellykket i Norge i 2024 av et kvinnesyn fra middelalderen for eksempel. Eller av å være opptatt av æresbegreper innenfor islam. 

Heldigvis må man nesten si. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
 

Ja vi har hatt ungdom som er kriminelle i Norge før innvandringen.

Forskjellen nå er omfanget. Og at ungdom med innvandrerbakgrunn er så til de grader overrepresentert. Å ikke se den sammenhengen er å stikke hodet i sanden fullstendig.

Nei det er ikke noe som tyder på at omfanget er spesielt my større. Det er snakk om veldig få personer når det kommer til stykket.

I den grad dette kan kobles mot innvandring er i så tilfelle at vi har sviktet innvandrerne i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 time siden):

Nei det er ikke noe som tyder på at omfanget er spesielt my større.

Blant enkelte grupper var den uansett allerede relativt høy.

rabler skrev (1 time siden):

 

Det er snakk om veldig få personer når det kommer til stykket.

I et knøttlite land som Norge skal det ikke så mange til for at det blir et merkbart samfunnsproblem.

rabler skrev (1 time siden):

I den grad dette kan kobles mot innvandring er i så tilfelle at vi har sviktet innvandrerne i Norge.

Så visse innvandrere kan ikke holdes ansvarlige for evt lovbrudd og ugjerninger selv? Hva slags menneskesyn er egentlig det? 

I den grad vi har sviktet innvandrere er det ved å ikke reagere knallhardt på ungdommen som faller utenfor og begår kriminalitet, disse hadde bokstavelig talt hatt veldig godt av å møte sterke motreaksjoner og streng oppfølging.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
 

Så visse innvandrere kan ikke holdes ansvarlige for evt lovbrudd og ugjerninger selv? Hva slags menneskesyn er egentlig det?

Jeg gidder faktisk ikke diskutere med folk som ikke en gang klarer å lese og forstå en enkel setning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 minutt siden):

Jeg gidder faktisk ikke diskutere med folk som ikke en gang klarer å lese og forstå en enkel setning.

Det spørs om du egentlig selv forstår hva setningen 'I den grad dette kan kobles mot innvandring er i så tilfelle at vi har sviktet innvandrerne i Norge' impliserer og avslører. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Når man tror det ikke kan gå mer galt i Sverige...
Hva slags folk tror vi driver disse stedene?

https://www.aftenposten.no/verden/i/EybRq3/mange-ungdomshjem-i-sverige-drives-av-kriminelle

Sitat

Rapporten bygger på tidligere hemmeligstemplede opplysninger. Politiet sier at de har offentliggjort den fordi det er nødvendig å gjøre noe.

– Det går ikke an å løse noe før vi begynner å snakke om det, sier Peter Allheim i politiet.

Mens her i Norge er det fortsatt mange med nisselua tredd godt ned over hodet.
Dette er klankultur på sitt verste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (På 27.8.2024 den 7:13 PM):

Nei det er ikke noe som tyder på at omfanget er spesielt my større. Det er snakk om veldig få personer når det kommer til stykket.

I den grad dette kan kobles mot innvandring er i så tilfelle at vi har sviktet innvandrerne i Norge.

Jeg skjønner.

Vi har sviktet. Når de skyter og dreper oss. I vårt land. I våre byer. I vårt Norge. Etter at vi tok imot dem hit. 

Forresten, jeg skjønner ikke. Vennligst forklar...

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (På 25.8.2024 den 12:27 AM):

De er nok norske alle sammen.

Kan ikke du ta deg en kikk på statistikker rundt omkring. Eks. hvem sitter i fengsel. Andel innvandrere, fra hvilke nasjoner % vs andre. Finnes endel annet også som taler deg midt i mot. 

Jeg mener før du kaster rundt deg med mer babl og vås.. Sjelden jeg har hørt noen med større dose fortrengelses-egenskaper.

Og alle skjønner at det også finnes etnisk norske kriminelle ungdommer, og de skal taes for seg likt. Helt likt.

Endret av Sovna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Sovna said:

Kan ikke du ta deg en kikk på statistikker rundt omkring. Eks. hvem sitter i fengsel. Andel innvandrere, fra hvilke nasjoner % vs andre. Finnes endel annet også som taler deg midt i mot. 

Jeg mener før du kaster rundt deg med mer babl og vås.. Sjelden jeg har hørt noen med større dose fortrengelses-egenskaper.

Og alle skjønner at det også finnes etnisk norske kriminelle ungdommer, og de skal taes for seg likt. Helt likt.

De er født og oppvokst i Norge og like norske som deg og meg.

Endret av rabler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...