Gå til innhold

Kjøpte sykkel - tilsendt hjem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
stamkunde skrev (24 minutter siden):

Den viser ikke alt, for jeg klarer ikke å tre lykta inn noe sted. Selv om jeg ser lykta er festet der, men på hvilken måte? takker veldig for bilde tilsendingen. 

Samt jeg ser jo at styret har bedre vinkel. Det lurer jeg også på hvordan få styret i annen vinkel. Hvilken skrue løsne for å kunne stille bedre vinkel. På bilde går vinkelen mer opp, men jeg har nå vannrett. 

Du må vel plassere lykten inn i sporet før du fester styret skikkelig - om du løsner litt slik at det er nok luft i sporet til å skyve den inn fra oversiden så burde det vel gå? 

image.png.7128b8fd95baa8f4d8abe3e65c70b61c.png

 

Ser at samme lykt også kan leveres for montering her :

 

image.png.a5d81584cda96661e01e4707c37e26e9.png

 

Men den festanordning du har er nok beregnet slik første bilde viser

Endret av FriskLuft
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (12 minutter siden):

Du må vel plassere lykten inn i sporet før du fester styret skikkelig - om du løsner litt slik at det er nok luft i sporet til å skyve den inn fra oversiden så burde det vel gå? 

image.png.7128b8fd95baa8f4d8abe3e65c70b61c.png

Takk, dette bidro veldig til å forstå prinsippet, da forstår jeg også skruens prinsipp. Skal demontere styret, og deretter montere lykta. 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (2 minutter siden):

Da må jeg spørre om dette, hvordan endre graden. Samt hva er + og - skrudingsen til?

17238809534505684987960646689550.jpg

Det er bare et justerbart stem - dvs. du kan vinkle styret mhp høyde og avstand til setet slik at du får en mer komfortabel sittestilling som passer deg. Det er bare løsne litt på umbrako skruen og så vinkle styret slik du vil ha det og skru fast igjen. 

 

Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (44 minutter siden):

Det er bare et justerbart stem - dvs. du kan vinkle styret mhp høyde og avstand til setet slik at du får en mer komfortabel sittestilling som passer deg. Det er bare løsne litt på umbrako skruen og så vinkle styret slik du vil ha det og skru fast igjen. 

 

Når jeg løsner på skruen. Og prøver å løfte opp styret så er den likefullt bomfast. Den står på -10.

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (3 timer siden):

ja, jeg ser etter dempesystem til setet, mulig jeg må kjøpe annen sete også, men er alle setepinner like tykke? takk for tips. 

 

På bilde jeg sendte er tilsynelatende alle pinnen like.

Lykta. Står den ikke allerede i et feste på siden da? Ser jo sånn ut på bildet du sendte. Festebraketten til lykta kan kanskje flexes, er leddet, uten bedre ordvalg..

Lenke til kommentar
barfoo skrev (15 minutter siden):

Det er litt rart. Korleis har du justert setet?

Enig - kan ikke forstå at man skal kappe av setepinnen - alt dette skal kunne justeres uten å kappe noe. 

Nå er jeg ingen ekspert på sykler, langt derfra, men har aldri opplevd at jeg fysisk må kappe noe

Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (38 minutter siden):

Enig - kan ikke forstå at man skal kappe av setepinnen - alt dette skal kunne justeres uten å kappe noe. 

Nå er jeg ingen ekspert på sykler, langt derfra, men har aldri opplevd at jeg fysisk må kappe noe

Jeg har aldri kappet pinnen før, da jeg har lange bein. Men noen setepinner er ganske lange i forhold til sykkelens dimensjoner og bunner ut i rammen før du har nådd festeordningen til setet.

Da har man enten en for stor sykkel, eller veldig korte ben. F.eks. en kvinne på en herresykkel.

Uten at jeg har erfaring med de kompakte hybrid syklene så har de ofte litt rare dimensjoner.

Forsåvidt imponerende at TS fikset sagningen så fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Ikke så uvanlig å kappe setepinner, men som regel ikke medfølgende setepinne da det ofte tyder på at en har kjøpt for stor sykkel. Uansett er det enkleste å bruke en rørkutter, da blir kuttet fint og avrundet. 

Dette er sykkel som er kun selges i en størrelse. Det fungerte utmerket å kappe med baufil. 

Lenke til kommentar
Sovna skrev (8 timer siden):

På bilde jeg sendte er tilsynelatende alle pinnen like.

Lykta. Står den ikke allerede i et feste på siden da? Ser jo sånn ut på bildet du sendte. Festebraketten til lykta kan kanskje flexes, er leddet, uten bedre ordvalg..

setepinnen er 27,2 mm

Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (21 timer siden):

Nei - ingenting skal kuttes. 

Sjekk alle disse videoene :

 

Jeg har selv kjøpt 2 ulike el-sykler og montert dem. Hadde null erfaring med dette fra før, men det gikk lekende lett. Har man svart belte i montering fra Ikea - hvilket mange fedre får med årene - så ordner dette seg

jeg fant ut hvilken verktøy jeg trenger for å feste styret. 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (22 minutter siden):

ja, men ikke med slik feste. Virker på bilde er det en annen slags tillegg utstyr. 

Det jeg lurer på nå er hvordan jeg slår på lampa? både foran og bak. Ser ingen knapper. Men det er med ledning. 

Det er som regel en liten knapp på betjeningen der man velger "kjøremodus". Den kan være vanskelig å se. Det sier seg vel nesten selv - men batteriet må være ladet og montert....

Vinkelen på styret skal kunne tiltes via stem forutsatt at man har løsnet umbrakoskruen på stem, Det kan være at du må skru hele skruen omtrent helt ut og vri/riste litt på dette før du klarer å tilte dette.

Dersom man føler at man ikke får noe til - så er mitt råd å ta med deg sykkelen til et sykkelverksted om det finnes noe slikt i nærheten. De skal sikkert ikke har mange kronene for å ordne dette 

Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (12 timer siden):

Det er som regel en liten knapp på betjeningen der man velger "kjøremodus". Den kan være vanskelig å se. Det sier seg vel nesten selv - men batteriet må være ladet og montert....

Vinkelen på styret skal kunne tiltes via stem forutsatt at man har løsnet umbrakoskruen på stem, Det kan være at du må skru hele skruen omtrent helt ut og vri/riste litt på dette før du klarer å tilte dette.

Dersom man føler at man ikke får noe til - så er mitt råd å ta med deg sykkelen til et sykkelverksted om det finnes noe slikt i nærheten. De skal sikkert ikke har mange kronene for å ordne dette 

Jeg klarer ikke å finne knappen til lyktene. 

Jeg har montert sykkelen til punkt og prikke, og særdeles glad jeg fikk det til i samarbeid med gruppen her i forum. :thumbup:

Batteriet er ladet til fullt. 

Oppdatering, mens jeg skriver så gjør jeg et siste forsøk hvor slå på lykten, og med bosch displayed så holder man inne pluss knappen to tre sekunder, og da slår lampene foran og bak seg på. Og det samme ved å slå av lampene. 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...