Gå til innhold

Kjøpte sykkel - tilsendt hjem


Anbefalte innlegg

Kjøpte el sykkel, fikk den tilsendt hjem. 

Det skal være enkelt å montere sammen delene. Men sånn er det ikke. Ingen montering anvisning fra selger. Ingen beskrivelse type verktøy. Ikke minst hvordan montere frem lyset? Hvilken sekskantnøkkel bruke til å stramme styret? 

Kan noen hjelpe meg? Kjøpt cube elsykkel hybrid 500 compact sport.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
stamkunde skrev (7 minutter siden):

Kjøpte el sykkel, fikk den tilsendt hjem. 

Det skal være enkelt å montere sammen delene. Men sånn er det ikke. Ingen montering anvisning fra selger. Ingen beskrivelse type verktøy. Ikke minst hvordan montere frem lyset? Hvilken sekskantnøkkel bruke til å stramme styret? 

Kan noen hjelpe meg? Kjøpt cube elsykkel hybrid 500 compact sport.

 

Kontakte Cube?

Kona kjøpte en DBS el-sykkel på nett. Kun styret og én stk pedal som vi måtte montere sjøl. Med instruksjon.

Kløner som jeg og kona er så klarte vi selvsagt ikke det heller, men det er en annen historie.

Lenke til kommentar
Sovna skrev (2 timer siden):

Kontakte Cube?

Kona kjøpte en DBS el-sykkel på nett. Kun styret og én stk pedal som vi måtte montere sjøl. Med instruksjon.

Kløner som jeg og kona er så klarte vi selvsagt ikke det heller, men det er en annen historie.

jeg har fått festet styret. Det er ikke 100 % parallelt med hjulet, jeg vet ikke hvor jeg skal justere det inn. 

Lykten foran finner jeg ikke noe naturlig sted å feste til, ser det er en skrue som skal skrues ut, og skru igjennom noe?

Setepinnen er også for lang, den må evt. kappe? eller kan man kjøpe en annen setepinne som har fjær system?

Mer usikker på Twist pro hvordan man kan justere styret i grader. Skrudde den ene skruen helt ut, uten at det var mulighet å justere med graden. Så helt naturlig det følger med instruksjoner. 

Jeg vil tro Cube leverandør er langt mer sindigere og servicevennligere i sinnet enn selve forhandlere, det stort hull der ser jeg. 

 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (49 minutter siden):

jeg har fått festet styret. Det er ikke 100 % parallelt med hjulet, jeg vet ikke hvor jeg skal justere det inn. 

Lykten foran finner jeg ikke noe naturlig sted å feste til, ser det er en skrue som skal skrues ut, og skru igjennom noe?

Setepinnen er også for lang, den må evt. kappe? eller kan man kjøpe en annen setepinne som har fjær system?

Mer usikker på Twist pro hvordan man kan justere styret i grader. Skrudde den ene skruen helt ut, uten at det var mulighet å justere med graden. Så helt naturlig det følger med instruksjoner. 

Jeg vil tro Cube leverandør er langt mer sindigere og servicevennligere i sinnet enn selve forhandlere, det stort hull der ser jeg. 

 

Nei - ingenting skal kuttes. 

Sjekk alle disse videoene :

 

Jeg har selv kjøpt 2 ulike el-sykler og montert dem. Hadde null erfaring med dette fra før, men det gikk lekende lett. Har man svart belte i montering fra Ikea - hvilket mange fedre får med årene - så ordner dette seg

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (8 timer siden):

jeg har fått festet styret. Det er ikke 100 % parallelt med hjulet, jeg vet ikke hvor jeg skal justere det inn. 

Lykten foran finner jeg ikke noe naturlig sted å feste til, ser det er en skrue som skal skrues ut, og skru igjennom noe?

Setepinnen er også for lang, den må evt. kappe? eller kan man kjøpe en annen setepinne som har fjær system?

Mer usikker på Twist pro hvordan man kan justere styret i grader. Skrudde den ene skruen helt ut, uten at det var mulighet å justere med graden. Så helt naturlig det følger med instruksjoner. 

Jeg vil tro Cube leverandør er langt mer sindigere og servicevennligere i sinnet enn selve forhandlere, det stort hull der ser jeg. 

 

Jeg fikk heller ikke styret helt 100% på første forsøk, den drar seg jo litt når du strammer skruen. Nå vet jeg riktignok ikke hva slags styresystem du har, men kan ikke skjønne at ditt styre er så himla annerledes med tanke på antall justeringsskruer.

Jeg skaffet fjæringsete på min forrige Haibike. I setet, ikke pinnen. Sjekk ut Redshift Shockstop. Den får bra omtale. Usikker på om den er i pinnen eller setet.

555E8EAC-CCF8-4082-BE82-BC9C663A682B.jpeg

Lenke til kommentar
Sovna skrev (1 time siden):

Jeg fikk heller ikke styret helt 100% på første forsøk, den drar seg jo litt når du strammer skruen. Nå vet jeg riktignok ikke hva slags styresystem du har, men kan ikke skjønne at ditt styre er så himla annerledes med tanke på antall justeringsskruer.

Jeg skaffet fjæringsete på min forrige Haibike. I setet, ikke pinnen. Sjekk ut Redshift Shockstop. Den får bra omtale. Usikker på om den er i pinnen eller setet.

555E8EAC-CCF8-4082-BE82-BC9C663A682B.jpeg

ja, jeg ser etter dempesystem til setet, mulig jeg må kjøpe annen sete også, men er alle setepinner like tykke? takk for tips. 

 

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (1 time siden):

Har lagt inn bilder på sykkelen og jeg undrer hvor skal lyset festes? Ser på bilder andre steder lyset er på toppen på midten i styret. Men klarer ikke å se hvor jeg skal feste. Trenger jeg en ekstra del å ha rundt styret? 

Ser ut som du har ett spor i styrestem'et ditt. 

Så vil tippe at du må feste lykten før du monterer styret

Lenke til kommentar
mandodiao skrev (4 minutter siden):

Ser ut som du har ett spor i styrestem'et ditt. 

Så vil tippe at du må feste lykten før du monterer styret

Ville sjekket om lykten faktisk skal festes på styret..Lenken jeg sendte antyder at den festes til gaffel.

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (11 timer siden):

jeg har fått festet styret. Det er ikke 100 % parallelt med hjulet, jeg vet ikke hvor jeg skal justere det inn. 

Setepinnen er også for lang, den må evt. kappe? eller kan man kjøpe en annen setepinne som har fjær system?

Styret er jeg ikke helt sikker på, da jeg aldri har skrudd på en sånn kompaktsykkel før.

 

Om du har justert setepinnen helt i bunn og det ikke er lavt nok så går det fint ann å kappe vekk noe av pinnen. Bare vær forsiktig så du ikke tar for mye,men akkurat nok til at det passer deg. 

Skulle du montert demperpinne/sete, så vil dette bygge i høyden igjen.

Ja det er potensielt ulike dimensjoner/diameter på setepinner

Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (11 minutter siden):

Det der viser jo alt. Burde være en smal sak nå.

Den viser ikke alt, for jeg klarer ikke å tre lykta inn noe sted. Selv om jeg ser lykta er festet der, men på hvilken måte? takker veldig for bilde tilsendingen. 

Samt jeg ser jo at styret har bedre vinkel. Det lurer jeg også på hvordan få styret i annen vinkel. Hvilken skrue løsne for å kunne stille bedre vinkel. På bilde går vinkelen mer opp, men jeg har nå vannrett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...