Gå til innhold

Langvarig hoste, grunnlag for dimming?

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er for tiden menig i førstegangstjenesten, jeg jobber i Kystvakten. Jeg har nå i 3 måneder hatt slimhoste, og det har i det siste blitt verre, blant annet smerter ved venstre ribbein og i halsen. Hosten føles kvelende og det har noen ganger blitt så ille at jeg har brekt meg. Det er spesielt ille ettermiddag/kveld. Jeg har vært hos fastlege og på sykehuset og tatt røntgen. De kan ikke finne noe galt med lungene mine, og jeg får derfor ingen medikasjon, bare beskjed om å prøve å ikke hoste. Jeg har tidligere vært hos legen på båten og da fikk jeg tre sovepiller, men dette hjalp lite og ikke lenge. Jeg trives ekstremt godt i militæret og kan godt tenke meg en karriere videre, men jeg ekstremt redd for å bli dimmet hvis ikke jeg blir bedre snart. Har noen lignende erfaringer, hva skjedde? Eventuelt noen som kan gi tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Symptomene dukket opp når du kom inn i kystvakten? Ikke noe du har opplevd tidligere? Hvordan er symptomene når du har perm?

Ingen tidligere historikk med luftveisproblemer hos deg eller andre i familien?

Kan du be om (midlertidig) tjeneste i et annet miljø der du er stasjonert, for å se om årsaken til problemene er miljøbetinget, om det er noe du reagerer på i luften eller noe du er i kontakt med, der du nå tjenestegjør?

Lenke til kommentar
NoBo skrev (3 timer siden):

Symptomene dukket opp når du kom inn i kystvakten? Ikke noe du har opplevd tidligere? Hvordan er symptomene når du har perm?

Kan du be om (midlertidig) tjeneste i et annet miljø der du er stasjonert, for å se om årsaken til problemene er miljøbetinget, om det er noe du reagerer på i luften eller noe du er i kontakt med, der du nå tjenestegjør?

Symptomene er konstante og startet trolig i forbindelse med forkjølelse/influensa ca. 1 måned etter innrykk. De har nå blitt verre og går ikke over. Jeg har slitt noe med lav feber og generell dårlig allmenntilstand de siste dagene/uken. Har for tiden vært hjemme på perm i 4 uker og de har kun nå forverret. Dette har jeg aldri opplevd tidligere og jeg kjenner ikke til noen tidligere problemer med dette hos familiemedlemmer, ikke som de selv kan huske i hvert fall. Jeg tviler på at jeg kan be om midlertidig tjeneste i et annet miljø da jeg er 1 av 2 med denne stillingen på mitt tjenestested. Setter veldig pris på svaret ditt forresten. :)

Lenke til kommentar
NoBo skrev (På 16.8.2024 den 7:04 PM):

Nå har jeg vært på legevakten og de informerte at ett eller flere av mine ribbein har blitt bristet på grunn av hostingen. Nå er jeg enda mer redd for dimming. Tror du det kan skje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...