torbjornhb Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august En kompis vurderer å kjøpe overvåkingskamera, men er usikker på hva som trengs. Kan han klare seg med noe så enkelt som dette? Eventuelt flere av samme kamera? https://www.power.no/smarte-hjem/smart-sikkerhet-og-overvaakning/overvaakningskamera/tp-link-tapo-c100-overvaakningskamera/p-1173879/ https://www.power.no/smarte-hjem/smart-sikkerhet-og-overvaakning/overvaakningskamera/conecto-overvaakingskamera-2mp/p-2210968/ Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Kan klare seg med de til innendørs bruk, men er ikke noe jeg ville kjøpt. Bare sjekk at du ikke må betale for noe abm-tjeneste. Og husk at disse ikke kan stå utendørs. 1 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 16. august Forfatter Del Skrevet 16. august Nimrad skrev (6 minutter siden): Kan klare seg med de til innendørs bruk, men er ikke noe jeg ville kjøpt. Bare sjekk at du ikke må betale for noe abm-tjeneste. Og husk at disse ikke kan stå utendørs. Takk for tips. Tror ønsket var noe alternativt til løsningene som typisk Verisure og Securitas tilbyr. Jeg tipset om tilbudet til Verisure gjennom SAS Eurobonus, men han var ikke helt overbevist om verdien av å betale 550 kr per måned. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august torbjornhb skrev (1 minutt siden): Takk for tips. Tror ønsket var noe alternativt til løsningene som typisk Verisure og Securitas tilbyr. Jeg tipset om tilbudet til Verisure gjennom SAS Eurobonus, men han var ikke helt overbevist om verdien av å betale 550 kr per måned. Nei, det er det IKKE verdt. Jeg personlig har gått for UniFi-oppsett, men det er betydelig dyrere enn de veldig billige. 1 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 16. august Forfatter Del Skrevet 16. august Nimrad skrev (2 minutter siden): Nei, det er det IKKE verdt. Jeg personlig har gått for UniFi-oppsett, men det er betydelig dyrere enn de veldig billige. Hvor finner du dette? Og hva slags enheter trengs? Kommer vel sikkert an på størrelse og konstruksjon. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august torbjornhb skrev (1 time siden): Hvor finner du dette? Og hva slags enheter trengs? Kommer vel sikkert an på størrelse og konstruksjon. Det blir en lenger diskusjon. Du må ha kamera, og så må du ha en enhet å lagre på. Og så bør du ha en switch hvor du drar nettverkskabel til kameraene. 1 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august (endret) Nimrad skrev (3 timer siden): Jeg personlig har gått for UniFi-oppsett Har noen Unifi-enheter selv, de fungerer meget bra, men som du sier, kamera alene holder ikke. Har en UDM Pro Dream Box som styrer det hele og 4-5 Unifi Switch 8GE POE 150W som deler og forsyner kameraene med strøm.. Men TS trenger jo ikke alt det jeg / vi har for å få et fullgodt anlegg.. Endret 16. august av Woff 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Jeg har opptil flere TP Link Tapo C310 rundt omkring hjemme. Både ute, inne, og i garasjen. https://www.power.no/smarte-hjem/smart-sikkerhet-og-overvaakning/overvaakningskamera/tp-link-tapo-c310-utendoers-overvaakningskamera/p-1173877/?q=tapo c310 Billige i innkjøp, enkle å sette opp, kobler seg på wifi, lagrer på SD-kort (kan laste opp til cloud med abonnement tror jeg?), live-view både hjemme og remote og har IR-nightvision. 1 Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 16. august Forfatter Del Skrevet 16. august Wheeljack skrev (1 minutt siden): Jeg har opptil flere TP Link Tapo C310 rundt omkring hjemme. Både ute, inne, og i garasjen. https://www.power.no/smarte-hjem/smart-sikkerhet-og-overvaakning/overvaakningskamera/tp-link-tapo-c310-utendoers-overvaakningskamera/p-1173877/?q=tapo c310 Billige i innkjøp, enkle å sette opp, kobler seg på wifi, lagrer på SD-kort (kan laste opp til cloud med abonnement tror jeg?), live-view både hjemme og remote og har IR-nightvision. Supert🙂 Takk for tips! Lenke til kommentar
NULL Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Jeg har flere Tapo-kameraer. Kjøpt når de var på salg og har vel tre forskjellige modeller. I garasjen bruker jeg en innendørsmodell, mens de to andre er vel C310 og C325 eller noe slikt. Hadde noen SD-minnekort liggende fra før som jeg har brukt i kameraene. Kameraene har vært kjøpt hos Kjell og Komplett på tidspunkt hvor det har vært temmelig gode salgstilbud. Og synes egentlig det har fungert temmelig greit. Planen var egentlig å sette opp dette mot en NAS, men foreløpig har jeg bare latt de stå med løsningen med minnekortene og bruk av TP-Link Tapo-appen. Om jeg skulle utsette på noe, var det kanskje at det er litt for fort at et insekt skaper varsling, så akkurat her skulle det kanskje vært noe bedre logikk. Om jeg har forstått det riktig, er det noe mer analyse av event detection hvis man bruker skyløsningen. Om jeg skulle hatt et ønske til TP-Link nå, var det at de kom med modeller i Tapo-serien som hadde støtte for Power-over-Ethernet. De tre kameraene jeg har nå har greie å sette opp, ettersom jeg har noen stikkontakter på kaldloftet og stikkontakt i garasjen. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Har Arlo Ultra med 4k som kan brukes ute i all slags vær. Ikke den billigste løsningen, men fungerer greit og får varsler direkte på mobilen. Ulempen er høy innkjøpspris og at man bør ha abonnement, samt at "4k" ser mer ut som SD... Fordelen er gode batterier, trenger bare å koble kameraene til lader en gang annenhver måned eller så, og så bare fungerer det. Veldig lav terskel for å sette opp og bruke. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Spørsmålet er kva behov ein har. Eg er einig i at å betale 500 kr i måneden for abonnement med Verisure eller Securitas nok ikkje er verdt det for dei aller fleste. Men det å betale for at det kjem ein vekter å sjekker opp vil sjølvsagt være veldig fornuftig dersom ein er mykje bortreist og ikkje har vennar eller familie i nærheita som kan sjekke for deg. Det andre spørsmålet er kor stort sikkerheitsnivå som er ønskeleg. Ein ulempe med kamera som lagrer til SD-kort er at eventuelle innbruddstjuvar kan ta med seg opptaket etter eit raid, men det er ikkje sikkert det treng å være så stor bekymring. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. august Del Skrevet 16. august Woff skrev (2 timer siden): Men TS trenger jo ikke alt det jeg / vi har for å få et fullgodt anlegg.. Helt enig. Nøkkelen er å unngå noe som krever abonnement. Og så handler det om å å ikke streame hele huset til Kina for noen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå