martin_meling Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Har en bærbar maskin som jeg vil koble sammen med en ekstern HD. Hden har både USB & FireWire, det samme har maskinen. Jeg ønsker aller helst å benytte FireWireporten, da jeg allerede har en del USB-enheter.. Er litt forvirret ang FireWireporter, det finnes vel flere "typer"?? Den kabelen som fulgte med HDen "passer" ikke på den bærbare. Kan jeg isåfall bare kjøpe en ny FW-kabel og benytte denne til å koble HD og bærbar sammen? Eller vil det bli noe krøll? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
the-wizard Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 på firewire så har man både 6-pin og 4-pin, på disken din så er det sikkert stor 6-pin, og på bærbaren er det sånn liten 4-pin. så det er bare å kjøpe en kabel med 6-pin i ene enden og 4-pin i andre enden. 139kr på www.clasohlson.no søk på "Firewirekabel 6/4" Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 [dumt spm] Hva er forskjellen/grunnen til at det finnes to typer? [/dumt spm] Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 [dumt spm]Hva er forskjellen/grunnen til at det finnes to typer? [/dumt spm] Har sett noen liknende spørsmål i hardware forumet for lenge siden, mener da svaret var at 6pins hadde strøm i seg, dvs de 2 ekstra pinene er for strøm. Så hvis du ikke har ekstern størm på disken er vil den trolig ikke fungere. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Har sett noen liknende spørsmål i hardware forumet for lenge siden, mener da svaret var at 6pins hadde strøm i seg, dvs de 2 ekstra pinene er for strøm. Så hvis du ikke har ekstern størm på disken er vil den trolig ikke fungere. Har ekstern strøm, så da er det til nærmeste dataforhandler for å få tak i en 1394 6/4-pins kabel! Takker! Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 (endret) Har sett noen liknende spørsmål i hardware forumet for lenge siden, mener da svaret var at 6pins hadde strøm i seg, dvs de 2 ekstra pinene er for strøm. Så hvis du ikke har ekstern størm på disken er vil den trolig ikke fungere. Har ekstern strøm, så da er det til nærmeste dataforhandler for å få tak i en 1394 6/4-pins kabel! Takker! Nå måtte jeg gå og se hva min ekstrne HD hadde også, jeg har samme 6/6 kabelen selv. Så si fra hvordan det går da For jeg må ha en slik jeg også. Er jo dumt og ikke kunne koble den til den bærbare også. Endret 16. januar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2004 Så si fra hvordan det går da For jeg må ha en slik jeg også. Er jo dumt og ikke kunne koble den til den bærbare også. Kom meg avgårde, kjøpte kabel og nå funke det som en drøm! Enkelt og greit, så enkelt at selv mor kan klare det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå