Theo343 Skrevet 30. august Del Skrevet 30. august (endret) 8 hours ago, Nimrad said: Jeg tror ikke Durek har hjulpet, men Märtha har vært ganske så alternativ lenge før hun traff Durek. Engleskolen comes to mind... Joda jeg kjenner hele historien hennes. Men med Durek tok det helt av. I stor grad. "Vi har vært gift før, som Farao og Dronning i gamle Egypt". Endret 30. august av Theo343 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. august Del Skrevet 30. august 18 hours ago, Theo343 said: liv i luksus på landets penger. Hvilket land? Kongens datter får ikke lenger noen apanasje, så Norges penger er det ikke. 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 30. august Del Skrevet 30. august Nimrad skrev (13 timer siden): Det er en ikke så usannsynlig konspirasjonsteori om at det var ganske så gjennomtenkt at den lovendringen ikke fikk tilbakevirkende kraft. Det er svært usannsynlig at den skulle fått tilbakevirkende kraft. Det ville vært rart å plutselig frata kommende tronarving tronen. Selv om søsteren er eldre, så ville det vært veldig veldig rart å gjøre helomvending på noe som alle har vært innstilt på siden fødsel. Har du andre konspirasjonsteorier, helst noen med litt mer "futt" i seg? 😛 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 30. august Del Skrevet 30. august nebrewfoz skrev (7 timer siden): Hvilket land? Kongens datter får ikke lenger noen apanasje, så Norges penger er det ikke. Hun kaller seg fortsatt prinsesse da. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. august Del Skrevet 31. august (endret) On 30.8.2024 at 4:31 PM, nebrewfoz said: Hvilket land? Kongens datter får ikke lenger noen apanasje, så Norges penger er det ikke. Hun har hele tiden nytt særdeles godt økonomisk av sin prinsesse tittel. Uten den hadde ikke mange av inntektene hennes eksistert. Hun har også som Prinsesse vært en såkalt "Beskytter" for mange store organisasjoner. I tillegg har hun arvet eiendommer og det er helt klart at det ikke er slik at det har gått null kroner til Mærtha gjennom årene. Hun mottar også en såkalt "ærespensjon". Merkevaren Hést skal de får all ære for selv, men det hadde jo ikke på nær solgt så godt om ikke ridemiljøet så at Prinsesse Mærtha frontet det. Hun har vært en priviligert del av eliten innen hesteverden i alle år gjennom å være født inn i kongefamilien. Alt kan ikke forklares med apanasje, som forøvrig er den minste bidragsyteren til det hele. Men det er kanskje for komplisert. Når man ellers ser på økonomien hennes så forstår jeg at de forsøkte å tjuvlansere "Prinsesse Gin". Selv om de ikke har løpende inntekter fra den så representerer de nok ikke gratis. EDIT: Når dette er sagt så har jeg ingenting å si på eller noe i mot kjærligheten dem i mellom. Den fortjener de slik alle andre gjør det. Endret 31. august av Theo343 1 Lenke til kommentar
Ove38 Skrevet 31. august Del Skrevet 31. august On 30.8.2024 at 7:48 AM, Nimrad said: Jeg tror ikke Durek har hjulpet, men Märtha har vært ganske så alternativ lenge før hun traff Durek. Engleskolen comes to mind... Både engleskolen og sjamanismen handler om ha kontakt med åndeverden. Det var vel moren til Ari Behn som førte Märtha inn i alt dette ? https://www.klikk.no/produkthjemmesider/hjemmet/jeg-tror-pa-livet-etter-doden-3155308 2 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 31. august Del Skrevet 31. august Ove38 skrev (19 minutter siden): Både engleskolen og sjamanismen handler om ha kontakt med åndeverden. Det var vel moren til Ari Behn som førte Märtha inn i alt dette ? https://www.klikk.no/produkthjemmesider/hjemmet/jeg-tror-pa-livet-etter-doden-3155308 Interessant, det hadde jeg ikke fått med meg! Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 1. september Del Skrevet 1. september Vi kan vel begynne å skylde på velgerne som vil ha "kongelige" som bader i luksus fjernt fra oss dødelige 🙂 For meg er de kongelige bare et irritasjons-moment. 1 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september On 8/30/2024 at 11:44 PM, Markiii said: Hun kaller seg fortsatt prinsesse da. I følge Kong Harald er hans datter pr. def. prinsesse. I de gode gamle dager kunne han jo bare ha slengt henne i et fangehull på Akershus og sagt at 'nå snakker vi ikke mer om henne', men de fleste av oss er ikke der lenger. 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september On 8/31/2024 at 4:17 PM, Theo343 said: Hun har hele tiden nytt særdeles godt økonomisk av sin prinsesse tittel. Uten den hadde ikke mange av inntektene hennes eksistert. Hun har også som Prinsesse vært en såkalt "Beskytter" for mange store organisasjoner. Ja, for det å være "Beskytter" er godt betalt, mener du? 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september 4 hours ago, nebrewfoz said: Ja, for det å være "Beskytter" er godt betalt, mener du? Hvor sa jeg at hun fikk Honorar for det? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september 9 minutes ago, Theo343 said: Hvor sa jeg at hun fikk Honorar for det? OK, så du bare nevnte det i en 'rant' om alle inntektene hun har hatt i kraft av å være prinsesse, uten at det hadde noe med saken å gjøre? 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september Just now, nebrewfoz said: OK, så du bare nevnte det i en 'rant' om alle inntektene hun har hatt i kraft av å være prinsesse, uten at det hadde noe med saken å gjøre? Hvis du leser hele innlegget så dreier det seg om både direkte og indirekte inntekter. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september 2 minutes ago, Theo343 said: Hvis du leser hele innlegget så dreier det seg om både direkte og indirekte inntekter. Mener du at man har indirekte inntekter av å være f.eks. Blindeforbundets 'beskytter'? 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september (endret) 3 minutes ago, nebrewfoz said: Mener du at man har indirekte inntekter av å være f.eks. Blindeforbundets 'beskytter'? Å være Prinsesse og "Kongelig beskytter" for ulike organisasjoner vil selvsagt øke kontaktflate og nettverk. Det sier seg selv. Er det mye penger å hente på å være Kongelig beskytter for Norges Musikkorps Forbund? Selvsagt ikke, men på veien får man kontakter og investorer man ikke ville fått. Endret 3. september av Theo343 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september 1 minute ago, Theo343 said: Å være Prinsesse og "Kongelig beskytter" for ulike organisasjoner vil selvsagt øke kontaktflate og nettverk. Det sier seg selv. Du svarte ikke på spørsmålet ... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september 18 minutes ago, Theo343 said: Jo det gjorde jeg Ja, du editerte innlegget ditt i ettertid, og la inn litt svada om 'investorer man har fått på veien' - uten å være i stand til å belegge denne påstanden med noe håndfast. Det er jo et slags svar det også, hvis man ikke stiller særlig store krav til etterrettelighet. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september 9 minutes ago, nebrewfoz said: Ja, du editerte innlegget ditt i ettertid, og la inn litt svada om 'investorer man har fått på veien' - uten å være i stand til å belegge denne påstanden med noe håndfast. Det er jo et slags svar det også, hvis man ikke stiller særlig store krav til etterrettelighet. Hvis du mener at nettverk er svada når det kommer til inntekter så er vel diskusjonen over Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. september Del Skrevet 3. september 23 minutes ago, Theo343 said: Hvis du mener at nettverk er svada når det kommer til inntekter så er vel diskusjonen over Hvis det ikke er svada, så er det vel ikke så vanskelig å komme opp med et konkret eksempel heller, da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå